Gå til innhold

Tv 2 play familie har steget i pris. Hva tenker dere er rettferdig her?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Kunne jeg fått noen innspill fra dere i hva dere tenker om dette?

Jeg bor bor sammen med samboer i leilighet å jeg betaler på tv 2 play familie. Altså deler konto med hans familie. Før har prisen vært 199, så 209 og nå 229. De har betalt 30 kr måneden for dette tidligere.

Jeg mener jo at det mest rettferdige her blir at de betaler for det prisen stiger. Altså det blir jo rundt 50-60 kr nå i måneden.? Slik jeg ser det. 

Selv er jeg ufør å samboer er i jobb. Han har Netflix han betaler på å deler med de. De har ikke betalt noe til han for dette. 

Jeg hadde egentlig ikke lyst å dele med de i utgangspunktet, men tenkte at ok gidder ikke være vanskelig.

Jeg mener jo at de bør betale mer men tror ikke de gidder ha det da. Men er egentlig det mitt problem? Syns vel at rett skal være rett. Det blir mye mer for meg i året nå.

Anonymkode: 1ec1c...81e

Fortsetter under...

Hvis du skal ha det uansett hadde jeg ikke laget problemer av dette. Men du kan jo bare droppe å ha det, så får de betale selv om de vil ha det.

Anonymkode: 4cf48...d37

• Liker 6
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du skal ha det uansett hadde jeg ikke laget problemer av dette. Men du kan jo bare droppe å ha det, så får de betale selv om de vil ha det.

Anonymkode: 4cf48...d37

Joda men det finnes jo rimeligere abonnement enn dette. Syns det blir veldig urettferdig at de ikke skal kunne betale mer når det stiger. Syns ikke det er å lage en greie ut av det jeg da. Ts

Annonse

Hvis det er din konto, er det jo bare å bestemme hvilken pakke dere skal ha. Ellers så avslutter du bare ditt abonnement/slutter å betale, problem solved.

Anonymkode: 5c98c...0e4

• Liker 2

Bor dere i samme husholdning sammen med hans familie?, hvis ikke så tror jeg du/dere har missforstått hva familieabonnementet til TV2 egentlig er og hva som er vilkårene.

Poenget med familieabonnementet er at flere medlemmer i en familie som bor i samme husstand skal kunne se TV 2 Play samtidig på forskjellige enheter, det er ikke lov å dele tilgangen med personer utenfor husstanden selv om de er i familie.

Hvis dere ikke bor sammen med hans familie så bør de ordne seg med eget abonnement, så kan du og din samboer dele på kostnaden for ditt abonnement.

Anonymkode: b54d0...3db

• Liker 2
  • Nyttig 1

Hvorfor deler dere ikke prisen i to?

De får jo tv2 play fryktelig rimelig, om de kun har betalt differansen mellom 1 skjerm og 4 skjermer.

Du får si det som det er, at prisene har steget så mye at det begynner å bli for dyrt for deg - om de kunne tenke seg å dele regningen likt? Ellers må du vurdere å gå ned til den billigere løsningen med bare en skjerm.

Anonymkode: 0305a...fb6

• Liker 1
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Seriøst? Er dere samboere men finfordeler strømmeabonnement? Hva slags idiot er du sammen med egentlig?

Anonymkode: 9705c...1f4

Hvorfor er det partneren som automatisk er idiot?

Anonymkode: 29045...ea7

• Liker 3

Nei, kreve 30-50 kr i måneden fra familie blir veldig pirkete, spør du meg. Selv betaler jeg ekstra for å dele Netflix og tv2 play uten å kreve noe for det. Har du så dårlig råd at 20 kr betyr så mye for deg så høres det ikke ut som om strømmetjenester er noe du burde bruke penger på i det hele tatt. 

Anonymkode: 68b85...c44

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, kreve 30-50 kr i måneden fra familie blir veldig pirkete, spør du meg. Selv betaler jeg ekstra for å dele Netflix og tv2 play uten å kreve noe for det. Har du så dårlig råd at 20 kr betyr så mye for deg så høres det ikke ut som om strømmetjenester er noe du burde bruke penger på i det hele tatt. 

Anonymkode: 68b85...c44

Har ingenting me at jeg har så dårlig råd å gjøre, men mer enn prinsippsak. Jeg har ingen forpliktelse overfor de. Slik jeg ser det så snylter de på andre. Var tross alt samboer som ville dele med de mot at de betaler en liten slikk. Betaler aldri å det ender opp me at han betaler meg tilbake fra dem! I tilegg for dem Netflix gratis fra han. I tillegg har de fått andre ting gratis fra andre familiemedlemmer.

Sga fortelle dere. De har en voksen sønn som bor hjemme, over 30 som ikke betaler en krone! Så det jeg reagerer på her og irriterer meg over er ikke at jeg må betale sånn sett men at kjerringa, mora ikke tilbyr seg å betale å bare utsetter det. Så blir han igjen sur på meg fordi jeg maser om dette. Skåner dem. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har ingenting me at jeg har så dårlig råd å gjøre, men mer enn prinsippsak. Jeg har ingen forpliktelse overfor de. Slik jeg ser det så snylter de på andre. Var tross alt samboer som ville dele med de mot at de betaler en liten slikk. Betaler aldri å det ender opp me at han betaler meg tilbake fra dem! I tilegg for dem Netflix gratis fra han. I tillegg har de fått andre ting gratis fra andre familiemedlemmer.

Sga fortelle dere. De har en voksen sønn som bor hjemme, over 30 som ikke betaler en krone! Så det jeg reagerer på her og irriterer meg over er ikke at jeg må betale sånn sett men at kjerringa, mora ikke tilbyr seg å betale å bare utsetter det. Så blir han igjen sur på meg fordi jeg maser om dette. Skåner dem. 

Be de betale halvparten eller fjern de og bytt passord. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så problemet er egentlig ikke at abonnementet har steget i pris, men at du generelt irriterer deg over svigerfamilien?

Du betaler ikke en krone ekstra for at de skal ha tilgang, du betaler akkurat det samme om du skal ha abo alene. Hadde du hatt ekstra utgifter kunne jeg skjønt deg, men det har du ikke.

For meg er det en prinsippsak at man ikke krever penger av venner og familie for å dele en tjeneste hvis det ikke koster noe ekstra.

Anonymkode: 892c8...d66

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Så problemet er egentlig ikke at abonnementet har steget i pris, men at du generelt irriterer deg over svigerfamilien?

Dette. Jeg skulle akkurat til å skrive det samme.

Anonymkode: 5b446...28d

Du virker gjerrig og smålig. Samboeren din synes sikkert det er flaut å spørre om stusselig 30kr fra familien sin og betaler derfor selv. Vanlig å dele med familie og venner uten å regne på småpenger.

• Liker 1

Hadde bare avsluttet abonnementet jeg eller gått tilbake til liten pakke. Bytt passord også. Hvis de spør så sier du at du prøver å spare penger. Familien er snyltere og sånne folk vil ikke forstå at de snylter. Samboeren din kan jo betale abonnementet for dem :) 

Anonymkode: 458e6...dfd

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du betaler ikke en krone ekstra for at de skal ha tilgang, du betaler akkurat det samme om du skal ha abo alene. Hadde du hatt ekstra utgifter kunne jeg skjønt deg, men det har du ikke.

For meg er det en prinsippsak at man ikke krever penger av venner og familie for å dele en tjeneste hvis det ikke koster noe ekstra.

Hvem er denne svigerfamilien egentlig? Søstra og en voksen nevø som bor hjemme? Dere jukser på opplegget, men skal dere nå først ha det bør dere dele likt. Ellers kan du jo bare ha et vanlig abonnement

Anonymkode: 41450...f2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...