Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skiller et forhold der begge er trofaste fra et der en eller begge er utro?

Anonymkode: f3f28...2f4

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holdninger 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

God kommunikasjon 

Anonymkode: 06d78...924

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Holdning, erfaring(hvis man har opplevd utroskap før så vil man gjerne unngå det igjen), egne verdier, god kommunikasjon rundt forventning og grensesetting(enkelte par har mer bøyelige grenser enn andre), respekt for seg selv og partner.

Anonymkode: be9a1...847

• Liker 1
Skrevet

Hva tror du? 

Anonymkode: 402a0...546

Skrevet

Jeg går litt mot strømmen her jeg da, og sier «tilfeldigheter». Det er selvsagt noen som er notorisk utro og drittsekker, men 25 % av menn er ikke det. Så har man de som egentlig ikke er særlig monogame, de skiller gjerne på sex og kjærlighet og synes ikke det ene er avhengig av det andre.

For de resterende tror innimellom det bare er at muligheten byr seg på det rette tidspunktet. At man kranglet før partner gikk ut på byen, at man har en liten nedeperiode i forholdet og en kollega er ekstra omtenksom, at man følte seg litt alene fordi mannen måtte jobbe så mye overtid en periode og opplevde god kjemi med en annen håndballpappa når ens egen mann ikke var der, at det var helt kaos hjemme med små unger, snørr og tårer, og det begynte en ny, blid og spennende kollega i forhold til hun utslitte hjemme.

Jeg tror mange kan elske hverandre og ha veldig god kommunikasjon, men så kommer det en fase der det blir glemt litt pga travel ny jobb eller små barn som krever veldig mye.

Jeg har opplevd utroskap to ganger. Av menn jeg opplever har en høy moral og som er mot utroskap. Også var de det likevel. Omstendigheter, tilfeldigheter og en dårlig periode akkurat da. Så mye for i gode og onde dager..

Anonymkode: efd84...62e

• Hjerte 2
Skrevet

Selvinnsikt og at man ikke er impulsiv. 

Anonymkode: 5fd06...9a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg går litt mot strømmen her jeg da, og sier «tilfeldigheter». Det er selvsagt noen som er notorisk utro og drittsekker, men 25 % av menn er ikke det. Så har man de som egentlig ikke er særlig monogame, de skiller gjerne på sex og kjærlighet og synes ikke det ene er avhengig av det andre.

For de resterende tror innimellom det bare er at muligheten byr seg på det rette tidspunktet. At man kranglet før partner gikk ut på byen, at man har en liten nedeperiode i forholdet og en kollega er ekstra omtenksom, at man følte seg litt alene fordi mannen måtte jobbe så mye overtid en periode og opplevde god kjemi med en annen håndballpappa når ens egen mann ikke var der, at det var helt kaos hjemme med små unger, snørr og tårer, og det begynte en ny, blid og spennende kollega i forhold til hun utslitte hjemme.

Jeg tror mange kan elske hverandre og ha veldig god kommunikasjon, men så kommer det en fase der det blir glemt litt pga travel ny jobb eller små barn som krever veldig mye.

Jeg har opplevd utroskap to ganger. Av menn jeg opplever har en høy moral og som er mot utroskap. Også var de det likevel. Omstendigheter, tilfeldigheter og en dårlig periode akkurat da. Så mye for i gode og onde dager..

Enig i dette. Hadde aldri tenkt å være utro. Plutselig har jeg møtt en så spennende mann, og nå er det plutselig vanskelig å la være. 🤷‍♀️

(Greier det.) 

Anonymkode: 86e1d...044

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Enig i dette. Hadde aldri tenkt å være utro. Plutselig har jeg møtt en så spennende mann, og nå er det plutselig vanskelig å la være. 🤷‍♀️

(Greier det.) 

Ta deg sammen, dette er bare forkastelig 

Anonymkode: 1d547...b54

Skrevet (endret)

Modenhet, god selvfølelse, innsikt i egne og andres følelser, evnen til å tenke og reflektere. Smarte folk er ikke utro. 

Endret av Anonvm
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta deg sammen, dette er bare forkastelig 

Anonymkode: 1d547...b54

Hva i alle dager er forkastelig ved innlegget du siterer? Vedkommende forteller jo at hun ikke er utro, men at hun skjønner hvordan folk kan være det, fordi hun nå ut av det blå har blitt skikkelig fristet. Men hun lar likevel være, er ikke det beundringsverdig heller enn forkastelig? 

Det forkastelige er moralpolitiet som tror dere aldri ville blitt så enormt fristet, bare fordi dere aldri er blitt det før. Som tror det er fordi dere ikke setter dere i slike situasjoner.

Det er ofte da det blir farlig, for da er man ikke forberedt når man faktisk blir fristet jt av det blå, og vil ofte rettferdiggjøre det "for det kan jo ikke være galt når det føles så rett"etc. Man vet ikke hvor moralsk man er før det blir satt på prøve av fristelse...

Anonymkode: e7ecf...ef4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

(Greier det.) 

Enig i at tilfeldigheter absolutt spiller inn, men holdninger er jo også svært sentralt. Det er jo en grunn til at AB 044 greier å ikke være utro. 

Vi er mange som har kjipe perioder i forholdet, har kaos, skriking og snørr hjemme, krangler like før man møter en sjarmerende kollega eller ny spennende person på helgekurs med jobben. Muligheten og fristelsen er stor, men likevel er vi ikke utro. 

Anonymkode: 897bb...793

• Liker 3
Skrevet

(Nå antar jeg at du ikke ønsker et åpent forhold)

Forskjellen er usikkerheten på om partneren ligger med andre, og frykten for at han plutselig finner ei han vil bytte deg ut med. Dere må også være ekstra forsiktig, og alltid bruke kondom, + sjekke dere for seksuelle overførbare sykdommer. Forskjellen er også at en som er utro har lavere moral enn andre.

Det er selvsagt unntak. Det finnes mange utro med bedre moral enn folk som aldri har vært det, og en trofast mann/kvinne kan også plutselig finne seg en annen. +++

Anonymkode: b53c1...691

Skrevet

Respekt og tillit i forholdet❤️

Anonymkode: 5a3f1...fa7

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Respekt og tillit i forholdet❤️

Anonymkode: 5a3f1...fa7

Finnes aldri en garanti.. Men stoler man blindt på den andre så er det jo lettere for den som vil ha seg litt på si. 

Anonymkode: ed1fb...cc0

• Liker 1
Skrevet

Et snev av selvkontroll, respekt for seg selv og andre, og evne til empati. 

Anonymkode: 41f5e...6ce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...