AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #1 Skrevet 18. januar 2024 Hun klager på at hun ikke for til noe (tekniske greier) og så sier jeg at jeg kan hjelpe, men nei det kan jeg ikke sier hun. Bare ber hun om å la henne være i fred. Så går jeg å lager meg mat og hører bare at hun maser og klager. Så klager hun på at jeg ikke bryr meg at ingenting ikke funker plutselig. Jeg sier jo at hun bare bad henne være i fred. Så sier hun at da kan jeg bare flytte. Spyr Anonymkode: 1c47a...b2d 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #3 Skrevet 18. januar 2024 Kanskje hun har mensen Anonymkode: 53377...a85
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #4 Skrevet 18. januar 2024 svartkatt skrev (1 minutt siden): Hvorfor er du sammen med henne? begynner å lure på hvorfor ja Anonymkode: 1c47a...b2d
Bokormsen Skrevet 18. januar 2024 #5 Skrevet 18. januar 2024 Si at du ikke forstår hint og vink og at om noe er galt må hun si hva det er i klartekst. Veldig typisk kvinne-måte å vise skuffelse/frustrasjon/sinne på. Passiv aggressiv. 6 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #6 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje hun har mensen Anonymkode: 53377...a85 Ja hun har det, men føler hun er sånn ofte. Anonymkode: 1c47a...b2d
Ww83 Skrevet 18. januar 2024 #7 Skrevet 18. januar 2024 Fra mann til mann: Virker som dere har større problemer enn noe tekniske greier som ikke fungerer. Sett deg ned og prat med henne. Spør hva dette egentlig handler om. La henne prate, og prøv å høre etter. Har god erfaring med å skru på ørene og være rolig. Ikke alt som behøver å kommenteres høyt og lavt, eller prates i hjel. Bare spør henne hva som egentlig er vanskelig. 3 1 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #8 Skrevet 18. januar 2024 og de gangene jeg har truet med å flytte så sier hun først ja bare flytt, og så blir hun plutselig redd for at jeg skal gjøre det. Anonymkode: 1c47a...b2d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #9 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja hun har det, men føler hun er sånn ofte. Anonymkode: 1c47a...b2d Da må du "ned" på hennes nivå..Spør om du skal dra og handle for henne, og om hun foretrekker Always eller Libresse..Mulig det går opp et lys for henne da 😋 Anonymkode: e9ad4...2ec 1 1
Virrevirrevapp Skrevet 19. januar 2024 #10 Skrevet 19. januar 2024 Det høres ut som dere har kommet inn i en dårlig sirkel der hun forventer at du leser tanker, og ikke helt tar ansvar for seg selv når hun har mensen. Hvis alt strander på praktiske oppgaver før middag er det på tide å ta en pause og spise middag. Det er faktisk viktig å få i seg middag når man har mensen og få i seg nok mat med jern i. Hun kan også spise nøtter, sjokolade, egg mm. Har dere sånt klar i huset til hun får mensen? Generelt: Jeg vil være i fred under mensen betyr ca. "jeg vil være aleine men sjekk til meg innimellom fordi humøret svinger og plutselig trenger jeg nærhet". 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 Kjenner meg litt igjen i din kone faktisk. Er hun veldig sliten? Jeg merker når jeg og min mann krangler så går kranglene fort til at jeg sier til han, at han kan godt bare flytte ut å at jeg er ferdig med han, dette har kun pågått i ca halvt år. Jeg for min del tror det handler om at jeg er utslitt, jeg jobber 12/15 timer i døgnet, å han jobber natt, han har mye fri men gjør ingenting her hjemme. Jeg gjør alt av husarbeid, matlaging, barna, men han kjører de til skolen å henter hvis han har tid å det er alt han gjør. Så jeg ville sett på hva dere gjør for hverandre å ta en god å rolig prat med henne. Kanskje er det noe hun sliter med/plager henne. Alt løser seg med god kommunikasjon . Anonymkode: d1a73...308 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #12 Skrevet 19. januar 2024 Jeg synes ikke det er innafor å si bare flytt osv. hvis hun er misfornøyd med noe bør hun ta ansvar og sette ord på det selv. Ikke bare klikke og forvente(?) at du skal sørge for å fikse ting. jeg har nok blitt passiv aggressiv i perioder hvor jeg føler mannen ikke gjør noe hjemme. Hvis han både har mer fri enn meg en periode OG gjør betraktelig mye mindre hjemme så blir jeg kjempesint fordi jeg blir sliten. Hvis jeg føler at han bidrar like mye som meg enten med å jobbe mer eller gjøre like mye hjemme så blir jeg ikke like sliten. men da har jeg slengt ut kommentarer som at det er sikkert fint å bare ha noen som kan ordne alt for en osv. også har vi jo snakket om det. Jeg øver meg på å si fra før jeg blir så sliten at jeg sier noe spydig. Men flytt ut osv er uaktuelt å si når man er sammen synes jeg. Anonymkode: 566bb...c3f 2
Gjest T-AA Skrevet 19. januar 2024 #13 Skrevet 19. januar 2024 Du finner deg helt sikkert noe bedre dersom du prøver. Dette kommer ikke til å bli bedre, men verre med tiden. Du bør gå videre.
Macro Skrevet 19. januar 2024 #14 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kanskje hun har mensen Anonymkode: 53377...a85 Ingen unnskyldning. Det gir ikke rett til å oppføre seg som ei megge. Bare si at du er klar for kontakt når hun ar klar for å kommunisere som en voksen. 3
imagineme Skrevet 19. januar 2024 #15 Skrevet 19. januar 2024 Neste gang hun klager, så spør om det er en voksen person tilstede som du kan få prate med 😉 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #16 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): og de gangene jeg har truet med å flytte så sier hun først ja bare flytt, og så blir hun plutselig redd for at jeg skal gjøre det. Anonymkode: 1c47a...b2d AnonymBruker skrev (14 timer siden): Da må du "ned" på hennes nivå..Spør om du skal dra og handle for henne, og om hun foretrekker Always eller Libresse..Mulig det går opp et lys for henne da 😋 Anonymkode: e9ad4...2ec imagineme skrev (8 minutter siden): Neste gang hun klager, så spør om det er en voksen person tilstede som du kan få prate med 😉 Alt dette vil nok ikke bedre situasjonen 😄 Hvor gamle er dere? Dere må begynne å kommunisere. Forsøk å snakke sammen. Spør hva som plager henne. Si at du ikke ønsker å ha disse kranglene. Snakk om hva som kan bedre situasjonen. Anonymkode: 25199...df4 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #17 Skrevet 19. januar 2024 Jeg hadde bare funnet en leilighet jeg, og neste gang hun ba meg flytte hadde jeg gjort det. Hun kommer aldri til å slutte å si sånt før det faktisk skjer Anonymkode: d9d8a...230 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #18 Skrevet 19. januar 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje hun har mensen Anonymkode: 53377...a85 Hvordan i all verden er dette en unnskyldning? At man kan være litt ekstra frustrert og utålmodig er ok, men å være direkte ufin og be partneren flytte ut er tegn på større problemer og meget dårlig kommunikasjon fra en voksen kvinne. Anonymkode: 2f74c...dec 3
Snublefot62 Skrevet 19. januar 2024 #19 Skrevet 19. januar 2024 Så dette skjer regelmessig og du har flere ganger truet med å flytte? Fantastisk kommunikasjon og et givende forhold. Eller? 1 1
Sinsiew Skrevet 19. januar 2024 #20 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): og de gangene jeg har truet med å flytte så sier hun først ja bare flytt, og så blir hun plutselig redd for at jeg skal gjøre det. Anonymkode: 1c47a...b2d Hvorfor truer du med å flytte? Du er jo i så fall ikke det spøtt bedre sjøl. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå