Silva Pluvialis Skrevet 19. januar 2024 #161 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, dessverre… Anonymkode: 33a37...031 Nå vet jeg ikke hvor mye du har i trygd, men du skrev tråden for 18 t siden, altså 18.jan og trygda kom den 17.jan. Så du har spilt bort over 20K på ett døgn? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #162 Del Skrevet 19. januar 2024 Sofakona skrev (2 timer siden): Du sier jo at neste mnd har du mye penger..da tar du fra barnas sparekonto..oh sette de tilbake neste mnd Poenget er at Ts har penger så lenge noen kan betale de regningene for henne. Anonymkode: 84246...e38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #163 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skal oppdatere dere om 5 mnd. Og bevise at jeg vet jeg snakker sant denne gangen… jeg har vært avhengig av verre ting før, og jeg har kommet meg ut av det da jeg har fått bevist hvorfor/hvordan det ødelegger for meg. Og det har jeg fått bevist her denne gangen… Anonymkode: 33a37...031 Avhengig av verre ting før? Så du faller stadig tilbake til avhengighet som ødelegger livet ditt? Da er du ikke frisk, selv om du av og til "rydder" eller får hjelp til å rydde opp. Anonymkode: e9242...4d0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #164 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Avhengig av verre ting før? Så du faller stadig tilbake til avhengighet som ødelegger livet ditt? Da er du ikke frisk, selv om du av og til "rydder" eller får hjelp til å rydde opp. Anonymkode: e9242...4d0 Nei, jeg er ikke frisk. Går til behandlig of tar medisiner. Jeg trenger ikke mer påminnelse på alt jeg er og har gjort. HR fått de svarene jeg trengte,,, Anonymkode: 33a37...031 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #165 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du vurderer å bruke sparepenger fra barnas konto til regningene istedenfor penger du har lagt at til feriebudsjettet? Hvor er logikken? Ingenting av det du skriver henger på greip. Dette er svært bekymrende. Anonymkode: 4ea37...916 Det henger på greip; ts vil beholde feriepenger, sparepenger og ellers de penger hun måtte trenge. Ts har penger. Bare ikke til strømregningen.. Anonymkode: e9242...4d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #166 Del Skrevet 19. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Du kan løse dette problemet på fem- ti minutter. Akkurat her og nå! Du overfører pengene du trenger fra barnas sparekonto. Dette kan du enkelt gjøre i nettbank eller app. Du bruker de pengene til å betale strømregningen og telefonregningen. Tar vel toppen fem-ti minutter. Dette er også det du vil få høre fra Nav at du må gjøre. Anonymkode: f4429...804 Hei, Hi. Ser det er nå rundt to timer siden jeg postet denne veldig enkle løsningen på problemet ditt. Har du gjort det? Skal visstnok bare ta fem til ti minutter. Anonymkode: f4429...804 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #167 Del Skrevet 19. januar 2024 Så vi andre som ikke bruker opp alt vi har av penger skal bruke penger på deg som har tatt de valgene du har tatt? Beklager, men blir kun provosert. Hør med NAV om hjelp til økomonisk veiledning og spilleavhengighet. Når man søker om sosialhjelp vil det komme fram hvor mye penger du har spillet bort i det siste. Spørs om du får det da. Anonymkode: f2161...163 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 19. januar 2024 #168 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ingen penger til ferie enda.. ferien er flere måneder til også.. Anonymkode: 33a37...031 Men skrev du ikke at du hadde penger til å bruke til ferien? At dere hadde nok til p bruke der? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #169 Del Skrevet 19. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Så vi andre som ikke bruker opp alt vi har av penger skal bruke penger på deg som har tatt de valgene du har tatt? Beklager, men blir kun provosert. Hør med NAV om hjelp til økomonisk veiledning og spilleavhengighet. Når man søker om sosialhjelp vil det komme fram hvor mye penger du har spillet bort i det siste. Spørs om du får det da. Anonymkode: f2161...163 Sosial/Nav har egentlig ikke noe med hva man har brukt pengene på. Man kan overstryke utgifter uten noen spørsmål fra Nav. Dessverre. Men man må gi Nav oversikten på hva som står på alle kontoene man har tilgjengelige! Til og med utenlandske bankkontoer. Og her har barna til Hi visstnok store summer på sparekontoer, som Hi har tilgjengelig. Derfor vil hun ikke få hjelp av Nav. Anonymkode: f4429...804 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #170 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): jeg vil ikke si det er synd på meg. Men, jeg må få lov til å si at sånne kommentarer som det her knuser meg. Du knakk meg nettopp langt ned i en grav, hva får du ut av å si det her? Hva har barnevernet å gjøre, for at jeg har problemer med EN strømregning? Hvis det var snakk om flere mnd’er etter hverandre så ok, men jeg trenger hjelp med EN… Anonymkode: 33a37...031 Da selger du noe sånn at du får betalt den ENE strømregningen! Ferdig! Ikke NAV sin sak! Anonymkode: f2161...163 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 19. januar 2024 #171 Del Skrevet 19. januar 2024 Det er litt provoserende at du tenker å søke nav om støtte samtidig som du skal på ferie fordi du trenger det. Det er nok grunnen til at du får endel ufine svar. I tillegg er mye av argumentasjonen din syltynn. Jeg skjønner at du er fortvila, men du har nok lite begrep om hvordan det er å ha skikkelig dårlig råd. Da er det ikke aktuelt å dra på ferie for å redde barnas omdømme, for å si det mildt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #172 Del Skrevet 19. januar 2024 17 hours ago, AnonymBruker said: Dette høres ut som en klassisk "rage bait" tråd. Du nevner jo alt det rette. Uføretrygd, stor gjeld, barn du ikke evner til å ta vare på, du klarer faktisk ikke ta vare på seg selv. Jeg tipper dette er en trolletråd. Anonymkode: 74644...bef Jeg lurer litt på det samme. Historien henger ikke på greip. TS har sparepenger, men hvor er bufferkontoen hun burde bygget opp ettersom hun har så god råd? Som fattig vet man at de kronene man har til overs iblant er øremerket harde tider. Jeg har en bufferkonto som vil kunne dekke alt som kunne oppstå av mulige utfordringer. Som TS har jeg en grei sum penger til overs etter at alt er betalt. Og som TS sløser jeg litt mye på mine kjære. Men førsteprioritet er løpende utgifter, sparing, og så får mine kjære gaver etter hva jeg har til overs. En av de viktigste tingene man lærer barn er økonomi. Mine barn hadde forstått om en reise ble utsatt fordi regningene ble ekstra store denne måneden, jeg hadde ikke engang trengt å forklare hvorfor. Og hvorfor bestille reiser for 20K (?!) om økonomien er såpass ustabil? Jeg antar at reisene er ikke refunderbare? Jeg får inntrykk av at TS lever over evne selv uten svimlende 300.000 i kredittgjeld. Anonymkode: 2be13...fe4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 19. januar 2024 #173 Del Skrevet 19. januar 2024 TS...har du ringt strømselskap og hørt? Og mobil selskapet? Fikk du tatt penger fra kontoen til barna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #174 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sosial/Nav har egentlig ikke noe med hva man har brukt pengene på. Man kan overstryke utgifter uten noen spørsmål fra Nav. Dessverre. Men man må gi Nav oversikten på hva som står på alle kontoene man har tilgjengelige! Til og med utenlandske bankkontoer. Og her har barna til Hi visstnok store summer på sparekontoer, som Hi har tilgjengelig. Derfor vil hun ikke få hjelp av Nav. Anonymkode: f4429...804 Er det penger på barnas kontoer? Leste tidligere i tråden at ts hadde en annen tråd der det sto at hun hadde tømt barnas kontoer. Husker ikke om pengene var brukt til spilling eller regninger. Uansett så er det sykt å bruke opp store deler av trygden den dagen den kommer på spilling eller annet tull. Ts, du sier at du har god inntekt. Hvor mye har du inn på kto i mnd, å hva har du ellers av utgifter? Hvor store boutgifter har du, barnehage, SFO osv? Jeg tror ikke su er kandidat for å få dekket noen regninger av Nav. Man ser jo at folk som virkelig sliter og har lite inn hver mnd sliter med å få hjelp derfra. Det er heller ikke riktig at Nav skal betale for deg når du har midler til det selv. Anonymkode: ab626...9ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #175 Del Skrevet 20. januar 2024 Du bør avbestille reiser og selge det du har kjøpt. Du bør også få hjelp med spilleavhengighet, for det er det det kalles. Anonymkode: e1107...7c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #176 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det penger på barnas kontoer? Leste tidligere i tråden at ts hadde en annen tråd der det sto at hun hadde tømt barnas kontoer. Husker ikke om pengene var brukt til spilling eller regninger. Uansett så er det sykt å bruke opp store deler av trygden den dagen den kommer på spilling eller annet tull. Ts, du sier at du har god inntekt. Hvor mye har du inn på kto i mnd, å hva har du ellers av utgifter? Hvor store boutgifter har du, barnehage, SFO osv? Jeg tror ikke su er kandidat for å få dekket noen regninger av Nav. Man ser jo at folk som virkelig sliter og har lite inn hver mnd sliter med å få hjelp derfra. Det er heller ikke riktig at Nav skal betale for deg når du har midler til det selv. Anonymkode: ab626...9ac Hun tømte kontoene til ungene for å spille, så tok hun opp forbrukslånet for å sette inn penger igjen. Og hun sier at hun har kontroll liksom, og skal aldri spille mer 🙄 Men ts, hvorfor er det så vanskelig for deg å betale regningene fra sparekontoene, så betaler du tilbake neste måned? Du sier jo du har så mye penger hver måned, så bør vel ikke være noe problem da? Anonymkode: 298e9...c35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #177 Del Skrevet 20. januar 2024 Det har ordnet seg. Jeg har utsatt regningen, og jeg har fått solgt et par ting allerede. MEN, jeg sendte søknad til nav siden jeg var så stressa, og nå lurer jeg på hvordan jeg får trekt den tilbake?😅 uansett. Dere slipper å sponse meg med penger jeg fikset det. Og det ordner seg fremover også Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #178 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 19.1.2024 den 0.09): Jeg vil ikke utdype for mye her, for jeg er livredd for å bli gjenkjent. Men turene kan ikke avbestilles. Jeg får til å betale ned alt jeg har kjørt til helvete, og jeg og barna kommer til å klare oss fint. Vi kommer også til å ha penger til å kose oss på tur. MEN, jeg har brukt opp pengene denne mnd, så jeg har ikke råd til strømregningen. Når dette skjedde, knakk jeg helt sammen og forstod hvor alrovlug jeg har kjørt med ned. Jeg har sperret kortet mitt for utenlands overføringer, jeg har slettet brukerne mine på sidene og jeg er 100% klar på å gjøre det riktige. Som sagt, jeg har helt greit med penger i mnd. Og jeg kjørte det til helvete denne gangen. Jeg har betalt alt som skal betales, men glemte strøm og telefon regning. Jeg er oppegående, og klar over hva jeg har gjort. Jeg er også fullt klar over hvor mye penger jeg bruker, har brukt, skal bruke. Men jeg ble desperat etter å vinne tilbake. Men har også klart å innse at for hver gang jeg prøver å vinne tilbake, kjører jeg meg bare mer til helvete. Så jeg er klar over alt dere sier! Jeg trenger hjelp til EN strømregning, jeg trenger ikke verge, rådgivning eller barnevern.. Anonymkode: 33a37...031 Om du ikke får avbestilt så kunne du forsøkt å selge reisene til noen andre for litt avslag, de må bare betale for å endre navn på billettene. Men det vil du ikke fordi du ikke har lært en dritt. Makan til uansvarlig oppførsel, jeg håper virkelig du troller og at du ikke har barn. Anonymkode: 3f149...dd8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #179 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du ikke får avbestilt så kunne du forsøkt å selge reisene til noen andre for litt avslag, de må bare betale for å endre navn på billettene. Men det vil du ikke fordi du ikke har lært en dritt. Makan til uansvarlig oppførsel, jeg håper virkelig du troller og at du ikke har barn. Anonymkode: 3f149...dd8 Det har ordnet seg Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #180 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har ordnet seg Anonymkode: 33a37...031 Det har jo ikke det hvis du er ufør og sitter med 300 000 i forbruksgjeld, og likevel reiser på ferie. Om to mnd sitter du her igjen. Evner du ikke å tenke fremover? Alt du trenger er en vaskemaskin som ryker, en ekstra høy strømregning eller noe annet, så ryker det. Menmen, lykke til, hjelp fortjener du i allefall ikke fremover hvis du fortsatt drar på ferie istedet for å selge reisen og spare pengene som du og barna dine åpenbart kommer til å trenge. Anonymkode: 3f149...dd8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå