AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #61 Del Skrevet 18. januar 2024 Få utsettelse på regningene i første omgang, dernest setter du deg som mål å redusere forbruket. Ha litt lavere temperatur i stua. Anonymkode: 378a1...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #62 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Damn! Er også uføretrygdet alene mor med et barn. Eier både hus og bil. Har ikke vunnet en dritt da jeg ikke spiller bort pengene mine på tull! Du var faktisk heldig som vant en god sum. Du kunne ha brukt pengene på en fornuftig måte. Når man har 3 barn. Så burde Jorden kalle! Her bør du kontakte økonomisk rådgiver på Nav. Og ha en oversikt over all gjeld og økonomi. Burde også søkes verge så vergen kan hjelpe deg å holde kontroll på alt. Tenk på Barna dine! Du må søke hjelp! Anonymkode: fee19...fdb Jeg spør om jeg kan få hjelp av nav til en strømregning EN gang. Jeg klarer meg fint fremover, men jeg sliter nå. jeg trenger verge, fordi jeg har fucket opp for meg selv for en mnd? ja, jeg har forbrukslån i flere år fremover, og vi må leve litt trangere. MEN vi kommer til å klare oss og kunne kose oss uansett… går det an å slutte å være så dømmende?🥲 jeg spurte ikke om å få slengt i trynet alt jeg allerede har tenkt og vet, jeg spurte om jeg kan søke nav om hjelp.. Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #63 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Få utsettelse på regningene i første omgang, dernest setter du deg som mål å redusere forbruket. Ha litt lavere temperatur i stua. Anonymkode: 378a1...a67 Ja, har allerede redusert varmen🥲 har gått over økonomi og utgifter også og lagt opp hva penger skal gå på fremover.. Leter konstant etter om det finnes noen småjobber som passer meg og håper snart jeg finner noe enkelt jeg kan tjene noen ekstra kroner på i mnd… Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #64 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg spør om jeg kan få hjelp av nav til en strømregning EN gang. Jeg klarer meg fint fremover, men jeg sliter nå. jeg trenger verge, fordi jeg har fucket opp for meg selv for en mnd? ja, jeg har forbrukslån i flere år fremover, og vi må leve litt trangere. MEN vi kommer til å klare oss og kunne kose oss uansett… går det an å slutte å være så dømmende?🥲 jeg spurte ikke om å få slengt i trynet alt jeg allerede har tenkt og vet, jeg spurte om jeg kan søke nav om hjelp.. Anonymkode: 33a37...031 Du er spilleavhengige og trenger veileding. Neste mnd. Spiller du bort penger igjen som du kan bruke på gjeld eller barna. Hvis du kontakter nav og dem går gjennom kontoutskriftene for de 3 siste mnd. Så kan det hende de avlyser søknaden. Du kan søke nødhjelp. Men det alle beste er å ringe til nav få til en møte så fort som mulig. Få en saksbehandel som kan hjelpe deg videre. Har du ikke penger til mat for barna så ring barnas far! Anonymkode: fee19...fdb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #65 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du kan søke sosialhjelp med tanke på strømregningen iallfall. Mobilregningen vil nok ikke dekkes, fordi det inngår i livsoppholdet.. Men det er sikkert forskjellig fra kommune til kommune også. Det er lov å be om hjelp, og du skjønner jo tydeligvis selv at du ikke kan fortsette sånn. Så jeg ville søkt og fortalt historien du har fortalt her inne. NAV har lov til å bruke skjønn også, og det vektlegges alltid at det er barn inne i bildet. Lykke til! 😊 Hilsen NAV-ansatt Anonymkode: 03305...13e Så fint at en Nav-ansatt endelig kan komme inn her. Jeg har mange ganger tenkt å ringe å takke for alle den gode hjelpen jeg selv fikk da jeg søkte nødhjelp. Mange som sier mye om Nav, men jeg er personlig så takknemlig for at dere finnes og hjalp til i en desperat situasjon. Den ydmykheten jeg møtte da jeg ble ringt opp var helt utrolig❤️ Jeg hadde aldri trodd jeg kom til å havne i en slik situasjon, og det er det mest psykisk belastende jeg noen gang har opplevd. Så igjen, takk for at dere finnes og at den ordningen faktisk er til stor hjelp når man først har havnet i en slik situasjon. Anonymkode: 9eb4c...b0b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #66 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg spør om jeg kan få hjelp av nav til en strømregning EN gang. Jeg klarer meg fint fremover, men jeg sliter nå. jeg trenger verge, fordi jeg har fucket opp for meg selv for en mnd? ja, jeg har forbrukslån i flere år fremover, og vi må leve litt trangere. MEN vi kommer til å klare oss og kunne kose oss uansett… går det an å slutte å være så dømmende?🥲 jeg spurte ikke om å få slengt i trynet alt jeg allerede har tenkt og vet, jeg spurte om jeg kan søke nav om hjelp.. Anonymkode: 33a37...031 Som nevnt både av meg og Nav ansatt her inne. Søk om sosialhjelp/nødhjelp, de bruker skjønn og tar hensyn til at barn er i bildet. De ser ikke på kontoutskrifter, som nevnt tidligere. Du tar skjermbilde av alle dine kontoer for at de skal se hvor mye penger du har tilgjengelig. De har ikke lov å grave i hvorfor du har havnet i situasjonen, nødhjelp er nødhjelp tross alt. De forreste søker nødhjelp for å utnytte dette, de aller fleste ønsker klare seg selv, men noen ganger skjer livet. Anbefaler du logger av, puster ut og tar rådene til meg og Nav ansatt her inne nå. Ikke la andre fortelle deg ting som ikke stemmer om din situasjon. Anonymkode: 9eb4c...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #67 Del Skrevet 18. januar 2024 Du skriver flere ganger at det kun er denne måneden du har problemer og at alt vil være i orden neste måned, men hvis du virkelig tror og mener dette, så kan du ringe å få utsatt eller delt opp de to regningene du ikke klarer nå. Det virker som du heller vil at NAV skal betale deg ut av problemene enn å ordne opp selv. Jeg håper virkelig ikke det er så enkelt å få penger fra av NAV for de som spiller bort pengene sine! Anonymkode: f2d2f...e0c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #68 Del Skrevet 18. januar 2024 Du må slutte for barnas skyld please ikke ødelegg livene deres. Ta ansvar og rydd opp. Anonymkode: dd400...e0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #69 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skriver flere ganger at det kun er denne måneden du har problemer og at alt vil være i orden neste måned, men hvis du virkelig tror og mener dette, så kan du ringe å få utsatt eller delt opp de to regningene du ikke klarer nå. Det virker som du heller vil at NAV skal betale deg ut av problemene enn å ordne opp selv. Jeg håper virkelig ikke det er så enkelt å få penger fra av NAV for de som spiller bort pengene sine! Anonymkode: f2d2f...e0c Ja hun virkelig tror og mener dette. Problemet til ts er jo at hun kun har 3000,- til rådighet helt frem til 20.februar, så om hun utsetter regninger nå så har hun uansett ikke til livsopphold for seg og sine barn. Hva vi tror/mener om hennes økonomi i fremtiden er uvesentlig, det når Nav ta stilling til om hun ender opp med å søke 1000 ganger, for da vil Nav selv skjønne at hun har større problemer, så får vi stole på at hun nå er i uføre en gang, som hun selv forteller. Så kan resten her inne slutte å dømme noen nord og ned Anonymkode: 9eb4c...b0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #70 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): jeg vil ikke si det er synd på meg. Men, jeg må få lov til å si at sånne kommentarer som det her knuser meg. Du knakk meg nettopp langt ned i en grav, hva får du ut av å si det her? Hva har barnevernet å gjøre, for at jeg har problemer med EN strømregning? Hvis det var snakk om flere mnd’er etter hverandre så ok, men jeg trenger hjelp med EN… Anonymkode: 33a37...031 Det er realiteten TS. Du er spilleavhengig og tar ikke ansvar. Du avbestiller turene og tar ansvar for de du skuffer. Takler du ikke sannheten så betyr det at sannheten er virkelig 👍🤦🏽♀️ Anonymkode: c1715...26e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #71 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Som nevnt både av meg og Nav ansatt her inne. Søk om sosialhjelp/nødhjelp, de bruker skjønn og tar hensyn til at barn er i bildet. De ser ikke på kontoutskrifter, som nevnt tidligere. Du tar skjermbilde av alle dine kontoer for at de skal se hvor mye penger du har tilgjengelig. De har ikke lov å grave i hvorfor du har havnet i situasjonen, nødhjelp er nødhjelp tross alt. De forreste søker nødhjelp for å utnytte dette, de aller fleste ønsker klare seg selv, men noen ganger skjer livet. Anbefaler du logger av, puster ut og tar rådene til meg og Nav ansatt her inne nå. Ikke la andre fortelle deg ting som ikke stemmer om din situasjon. Anonymkode: 9eb4c...b0b Jo de krever kontoutskrift. Sånn er det i hele Viken hvertfall. Anonymkode: c1715...26e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #72 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du skriver flere ganger at det kun er denne måneden du har problemer og at alt vil være i orden neste måned, men hvis du virkelig tror og mener dette, så kan du ringe å få utsatt eller delt opp de to regningene du ikke klarer nå. Det virker som du heller vil at NAV skal betale deg ut av problemene enn å ordne opp selv. Jeg håper virkelig ikke det er så enkelt å få penger fra av NAV for de som spiller bort pengene sine! Anonymkode: f2d2f...e0c Hvis jeg utsetter 5000kr til neste mnd, da går det dårlig neste mnd igjen, for da har jeg brått 5000kr mindre😅 nav betaler meg ikke ut av problemene mine, jeg sitter jo fortsatt igjen med gjeld på 300.000kr utrn å eie noe,, Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #73 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er målløs over at du ikke tenker å avbestille turene. Det går masse penger på reiser. Du har ikke lært noe, du vil bare ha penger nå som angeren er sterk. Du må søke hjelp for spilleavhengighet. Og du må be om å få økonomisk verge. Og du må be om gjeldsrådgiving Anonymkode: e9242...4d0 Dette! Du må gjøre det ASAP! Og legge kortene på bordet overfor Nav og overfor familien din. Vise at du angrer. Deretter må du avbestille turene med en gang. Løpet er kjørt, du må tenke på barna dine. Anonymkode: 4ea37...916 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #74 Del Skrevet 18. januar 2024 Jeg tør uansett ikke søke nav etter alle svarene her…så jeg får bare håpe at jeg får ordna det på et annet vis… Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #75 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tør uansett ikke søke nav etter alle svarene her…så jeg får bare håpe at jeg får ordna det på et annet vis… Anonymkode: 33a37...031 Som jeg og Nav ansatt sier, søk. Du har ingenting å tape på det, absolutt ingenting. Ikke la de de inne her få noe makt over deg. Anonymkode: 9eb4c...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #76 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tør uansett ikke søke nav etter alle svarene her…så jeg får bare håpe at jeg får ordna det på et annet vis… Anonymkode: 33a37...031 3000,- kr med 3 barn og en voksen fram til Februar høres lenge ut. Her må du søke nødpenger eller spørre venner/familie. Eller selg ting! Selg alt dere ikke bruker. Anonymkode: fee19...fdb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #77 Del Skrevet 18. januar 2024 Jeg vil ikke utdype for mye her, for jeg er livredd for å bli gjenkjent. Men turene kan ikke avbestilles. Jeg får til å betale ned alt jeg har kjørt til helvete, og jeg og barna kommer til å klare oss fint. Vi kommer også til å ha penger til å kose oss på tur. MEN, jeg har brukt opp pengene denne mnd, så jeg har ikke råd til strømregningen. Når dette skjedde, knakk jeg helt sammen og forstod hvor alrovlug jeg har kjørt med ned. Jeg har sperret kortet mitt for utenlands overføringer, jeg har slettet brukerne mine på sidene og jeg er 100% klar på å gjøre det riktige. Som sagt, jeg har helt greit med penger i mnd. Og jeg kjørte det til helvete denne gangen. Jeg har betalt alt som skal betales, men glemte strøm og telefon regning. Jeg er oppegående, og klar over hva jeg har gjort. Jeg er også fullt klar over hvor mye penger jeg bruker, har brukt, skal bruke. Men jeg ble desperat etter å vinne tilbake. Men har også klart å innse at for hver gang jeg prøver å vinne tilbake, kjører jeg meg bare mer til helvete. Så jeg er klar over alt dere sier! Jeg trenger hjelp til EN strømregning, jeg trenger ikke verge, rådgivning eller barnevern.. Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #78 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som jeg og Nav ansatt sier, søk. Du har ingenting å tape på det, absolutt ingenting. Ikke la de de inne her få noe makt over deg. Anonymkode: 9eb4c...b0b Jeg blir redd. En over her skrev at nav kunne kontakte barnevern? Jeg vil ikke ødelegge forholdet til det kjæreste jeg har, for at jeg har gjort ET STORT dumt valg.. Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #79 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 3000,- kr med 3 barn og en voksen fram til Februar høres lenge ut. Her må du søke nødpenger eller spørre venner/familie. Eller selg ting! Selg alt dere ikke bruker. Anonymkode: fee19...fdb Jeg har lagt ut flere ting til salgs. Men er vanskelig. Jeg skal spørre folk fremover om de trenger dyrepass, barnevakt, måkehjelp osv. jeg er klar for å endre dette og få livet på rett veu igjen. Jeg har innsett ganske mange ting, av denne dyre feilen.. Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #80 Del Skrevet 18. januar 2024 Og tusen takk til alle som kommer med tips!❤️ fort gjort å henge seg over det negative, da det er det som treffer verst🥲 jeg har nå liggi å grått helt siden barna la seg, og vært fortvilt. Men jeg har fått opp motet, og skal prøve å skrape inn litt penger her og der.. Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå