AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #41 Del Skrevet 18. januar 2024 Nei vil jeg si. Søker du nødhjelp eller sosialhjelp skal de ha kontoinformasjon for 3 måneder. Alstå full innsikt i din økonomi. Du har ferier som er bestilt, kastet bort penger fordi du er spilleavhengig og utsetter barna for ditt rot. Er vel det beste nav kan hjelpe deg med at de sender en bekymringsmelding til barnevernet 👍🚩🚩🚩 Anonymkode: c1715...26e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #42 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg er målløs over at du ikke tenker å avbestille turene. Det går masse penger på reiser. Du har ikke lært noe, du vil bare ha penger nå som angeren er sterk. Du må søke hjelp for spilleavhengighet. Og du må be om å få økonomisk verge. Og du må be om gjeldsrådgiving Anonymkode: e9242...4d0 Det er turer som er bestilt i gaver😭 den ene var tenkt som en gave til barna, og de gleder seg stort. Den andre var en gave til familiemedlem + barna… det handler ikke om å ville ha penger: det handler om at jeg må ha hjelp til en strømregning… har søkt dag og natt om det finnes noen jobber som passer meg, sånn at jeg kan få litt ekstra. Men jeg finner ingenting… nav er siste løsning.. hadde jeg vært frisk, skulle jeg jobbet som f, for å få igjen penger og fått vekk gjelden fort. Men så enkelt er det ikke.. Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #43 Del Skrevet 18. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Det er turer som er bestilt i gaver😭 den ene var tenkt som en gave til barna, og de gleder seg stort. Den andre var en gave til familiemedlem + barna… det handler ikke om å ville ha penger: det handler om at jeg må ha hjelp til en strømregning… har søkt dag og natt om det finnes noen jobber som passer meg, sånn at jeg kan få litt ekstra. Men jeg finner ingenting… nav er siste løsning.. hadde jeg vært frisk, skulle jeg jobbet som f, for å få igjen penger og fått vekk gjelden fort. Men så enkelt er det ikke.. Anonymkode: 33a37...031 Du trenger ikke hjelp til strømregning om du avbestiller disse turene du faktisk ikke har råd til.... Hallo...? Anonymkode: 4019d...a57 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #44 Del Skrevet 18. januar 2024 Du kan søke sosialhjelp med tanke på strømregningen iallfall. Mobilregningen vil nok ikke dekkes, fordi det inngår i livsoppholdet.. Men det er sikkert forskjellig fra kommune til kommune også. Det er lov å be om hjelp, og du skjønner jo tydeligvis selv at du ikke kan fortsette sånn. Så jeg ville søkt og fortalt historien du har fortalt her inne. NAV har lov til å bruke skjønn også, og det vektlegges alltid at det er barn inne i bildet. Lykke til! 😊 Hilsen NAV-ansatt Anonymkode: 03305...13e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #45 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): kort fortalt. Alene med 3 barn, uføretrygdet og hadde helt ok økonomi. prøvde meg på gambling, vant masse penger. Begynte å bestille turer og forskjellige ting. Spilte opp alle pengene igjen, uten å betalt for noe som helst av det jeg hadde kjøpt. Endte meg å ta mitt første forbrukslån i livet. Der ble det igjen penger til gode, spilte det. Vant igjen. Dette skjedde et par ganger. Og nå har jeg innsett hvor idiotisk dum jeg har vært. Jeg hater meg selv om dagen, virkelig hater!! Noen ganger tenker jeg til og med at det hadde vært lettere å bare forsvinne, for jeg skammer meg og hater alt nå. Jeg sitter nå med forbruksgjeld på nærmere 300.000kr, jeg har brått ikke så god økonomi allikavel…og denne mnd spilte jeg opp alt jeg hadde til overs.. TRODDE JEG. Jeg hadde visst glemt strøm og telefon regning😭 jeg VET jeg er dum, og at jeg ikke fortjener hjelp egentlig. Men jeg har også barn inni bildet😭 jeg ser på barna hver kveld og har lyst til å hylgråt forsi jeg føler jeg har ødelagt alt og jeg skammer meg så jævlig! uansett. Kan nav hjelpe meg med disse 2 regningene ? Selvom jeg egentlig har grei inntekt som jeg nå har kjørt til helvete…? og en annen ting jeg lurer på i samme slengende jeg går nå med en konstant svær klump i brystet, jeg føler meg slem som ikke forteller dette til de nærmeste. Føler jeg juger for de. Men de har vel ingenting med det? Burde jeg få dårlig samvittighet for det? De vet vi skal på turer fremover, og de vet alt jeg har kjøpt: jeg har latt være å svare på hvor pengene kommer fra, og da kjenner jeg at jeg får så vondt for dem, at de ikke vet at jeg har ødelagt livene våres(meg og barna). Og f***, jeg hater alt😭😭😭 Anonymkode: 33a37...031 Du må søke hjelp fot spilleavhengighet. Prøv å finne en organisasjon for spilleavhengighet - sånn at du kan få delt «skamfølelsene» med noen som kan ta i mot. Hvis ikke vil skammen spise deg opp. Om inntekten er veldig lav kan du søke om å komme inn under gjeldssanering. Dette tilbudet kan man bare få 1 gang i løpet av liver. NAV tror jeg muligens kan hjelpe deg via frivillig forvaltning - de styrer pengene dine og betaler ut en sum i uka som du skal leve av. Sånn at du ikke har noe å spille for. Men NAV vil aldri betale gjelden din, eller ta hensyn til den ved evt sosialhjelp. Når det gjelder regningene, så kan du ta kontakt med selskapene og høre om du kan betale neste måned. Det går de stort sett alltid med på. Anonymkode: f5ffe...246 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #46 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei vil jeg si. Søker du nødhjelp eller sosialhjelp skal de ha kontoinformasjon for 3 måneder. Alstå full innsikt i din økonomi. Du har ferier som er bestilt, kastet bort penger fordi du er spilleavhengig og utsetter barna for ditt rot. Er vel det beste nav kan hjelpe deg med at de sender en bekymringsmelding til barnevernet 👍🚩🚩🚩 Anonymkode: c1715...26e jeg vil ikke si det er synd på meg. Men, jeg må få lov til å si at sånne kommentarer som det her knuser meg. Du knakk meg nettopp langt ned i en grav, hva får du ut av å si det her? Hva har barnevernet å gjøre, for at jeg har problemer med EN strømregning? Hvis det var snakk om flere mnd’er etter hverandre så ok, men jeg trenger hjelp med EN… Anonymkode: 33a37...031 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shorty Skrevet 18. januar 2024 #47 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er turer som er bestilt i gaver😭 den ene var tenkt som en gave til barna, og de gleder seg stort. Den andre var en gave til familiemedlem + barna… det handler ikke om å ville ha penger: det handler om at jeg må ha hjelp til en strømregning… har søkt dag og natt om det finnes noen jobber som passer meg, sånn at jeg kan få litt ekstra. Men jeg finner ingenting… nav er siste løsning.. hadde jeg vært frisk, skulle jeg jobbet som f, for å få igjen penger og fått vekk gjelden fort. Men så enkelt er det ikke.. Anonymkode: 33a37...031 Aller først - sender deg en god klem ❤️ skjønner godt også at du ikke ønsker å snakke med familie om dette, da de ikke høres ut som støttende mennesker. Men tror det ville ha vært godt for deg å fått pratet med en hjelpetelefon? Få ut frustrasjon og tanker, for det vil hjelpe deg neste gang du får lyst til å spille. Turene er betalt, og du har råd til å faktisk dra på disse turene med barna? Tror som flere over her sier, at det KAN være vanskelig med nødhjelp, pga de vil se hva du har brukt penger på. Men jeg ville uansett tatt en tlf til Nav, og vært ærlig om situasjonen og høre om de kan hjelpe deg. Har du ellers noen overflødige ting du kan selge som du har ? Er det noen arbeidsoppgaver du kunne tatt på deg svart, uten at det går utover helsa di? Det fins også facebook sider for mennesker som har det vanskelig i perioder og kan trenge penger til mat, evnt. klær, matvarer osv, du kan høre med om de kan legge ut innlegg og høre om noen kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shorty Skrevet 18. januar 2024 #48 Del Skrevet 18. januar 2024 shorty skrev (4 minutter siden): Aller først - sender deg en god klem ❤️ skjønner godt også at du ikke ønsker å snakke med familie om dette, da de ikke høres ut som støttende mennesker. Men tror det ville ha vært godt for deg å fått pratet med en hjelpetelefon? Få ut frustrasjon og tanker, for det vil hjelpe deg neste gang du får lyst til å spille. Turene er betalt, og du har råd til å faktisk dra på disse turene med barna? Tror som flere over her sier, at det KAN være vanskelig med nødhjelp, pga de vil se hva du har brukt penger på. Men jeg ville uansett tatt en tlf til Nav, og vært ærlig om situasjonen og høre om de kan hjelpe deg. Har du ellers noen overflødige ting du kan selge som du har ? Er det noen arbeidsoppgaver du kunne tatt på deg svart, uten at det går utover helsa di? Det fins også facebook sider for mennesker som har det vanskelig i perioder og kan trenge penger til mat, evnt. klær, matvarer osv, du kan høre med om de kan legge ut innlegg og høre om noen kan hjelpe. Og en ting til - prøv å ikke ta deg nær av de negative kommentarene her inne. Folk på kvinneguiden kan være ganske harde og uomtenksomme i mange innlegg her, som absolutt ikke hjelper og heller skader i en sårbar situasjon. Du har gjort det rette ved å søke råd, og trenger ikke å få mer skamfølelse rundt dette her. Det er en avhengighet, og da trenger man støtte rundt seg. Ikke pekefingre og negative mennesker. Fokuser på de som vil deg godt her ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 18. januar 2024 #49 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): kort fortalt. Alene med 3 barn, uføretrygdet og hadde helt ok økonomi. prøvde meg på gambling, vant masse penger. Begynte å bestille turer og forskjellige ting. Spilte opp alle pengene igjen, uten å betalt for noe som helst av det jeg hadde kjøpt. Endte meg å ta mitt første forbrukslån i livet. Der ble det igjen penger til gode, spilte det. Vant igjen. Dette skjedde et par ganger. Og nå har jeg innsett hvor idiotisk dum jeg har vært. Jeg hater meg selv om dagen, virkelig hater!! Noen ganger tenker jeg til og med at det hadde vært lettere å bare forsvinne, for jeg skammer meg og hater alt nå. Jeg sitter nå med forbruksgjeld på nærmere 300.000kr, jeg har brått ikke så god økonomi allikavel…og denne mnd spilte jeg opp alt jeg hadde til overs.. TRODDE JEG. Jeg hadde visst glemt strøm og telefon regning😭 jeg VET jeg er dum, og at jeg ikke fortjener hjelp egentlig. Men jeg har også barn inni bildet😭 jeg ser på barna hver kveld og har lyst til å hylgråt forsi jeg føler jeg har ødelagt alt og jeg skammer meg så jævlig! uansett. Kan nav hjelpe meg med disse 2 regningene ? Selvom jeg egentlig har grei inntekt som jeg nå har kjørt til helvete…? og en annen ting jeg lurer på i samme slengende jeg går nå med en konstant svær klump i brystet, jeg føler meg slem som ikke forteller dette til de nærmeste. Føler jeg juger for de. Men de har vel ingenting med det? Burde jeg få dårlig samvittighet for det? De vet vi skal på turer fremover, og de vet alt jeg har kjøpt: jeg har latt være å svare på hvor pengene kommer fra, og da kjenner jeg at jeg får så vondt for dem, at de ikke vet at jeg har ødelagt livene våres(meg og barna). Og f***, jeg hater alt😭😭😭 Anonymkode: 33a37...031 Hei. Så leit å høre, med ganske god inntekt og bortsløsing av penger som skulle gått til deg og barna, tror jeg dessverre du ikke får NAV støtte. Du kan be om utsettelse av de to regningene og betale senere. Det hadde vært lettere om du fortalte sannheten til dine nærmeste❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #50 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei vil jeg si. Søker du nødhjelp eller sosialhjelp skal de ha kontoinformasjon for 3 måneder. Alstå full innsikt i din økonomi. Du har ferier som er bestilt, kastet bort penger fordi du er spilleavhengig og utsetter barna for ditt rot. Er vel det beste nav kan hjelpe deg med at de sender en bekymringsmelding til barnevernet 👍🚩🚩🚩 Anonymkode: c1715...26e Det stemmer ikke, at de skal ha full innsyn i kontoen. Google it. Har selv måtte søkt nødhjelp 2 ganger, og de har kun trengt skjermbilde av hva hen har igjen på kontoen, og hva du har der og da, ikke for 3 måneder bak. Dette er strengt regulert. Kvalm kommentar å komme med, fyfader. At man sliter en stund i livet med økonomi, betyr ikke at barnevernet må komme på banen. Regner med du er veldig ung basert på svaret ditt Anonymkode: 9eb4c...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #51 Del Skrevet 18. januar 2024 Jeg søkte om matpenger og fikk avslag. Grunnen var at de mente jeg bør droppe å betale regninger og heller kjøpe mat. kortsiktig tenkt av de. Så tviler på at du får noe hjelp Anonymkode: 0fc68...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #52 Del Skrevet 18. januar 2024 1600 kr på mobilregning høres helt hindens ut, spesielt hvis du er hjemme og uføretrygdet. Hvorfor i det hele tatt ta mobil på avbetaling hvis du ikke har råd? Jeg betaler 198 kr for mobilabonnement (2 GB), før hadde jeg 10 GB for samme pris - men leverandøren endret prisene 01.01. Orker ikke å bytte leverandør, da jeg ikke en gang bikker 2 GB i mnd. Anonymkode: 01c1d...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #53 Del Skrevet 18. januar 2024 shorty skrev (11 minutter siden): Aller først - sender deg en god klem ❤️ skjønner godt også at du ikke ønsker å snakke med familie om dette, da de ikke høres ut som støttende mennesker. Men tror det ville ha vært godt for deg å fått pratet med en hjelpetelefon? Få ut frustrasjon og tanker, for det vil hjelpe deg neste gang du får lyst til å spille. Turene er betalt, og du har råd til å faktisk dra på disse turene med barna? Tror som flere over her sier, at det KAN være vanskelig med nødhjelp, pga de vil se hva du har brukt penger på. Men jeg ville uansett tatt en tlf til Nav, og vært ærlig om situasjonen og høre om de kan hjelpe deg. Har du ellers noen overflødige ting du kan selge som du har ? Er det noen arbeidsoppgaver du kunne tatt på deg svart, uten at det går utover helsa di? Det fins også facebook sider for mennesker som har det vanskelig i perioder og kan trenge penger til mat, evnt. klær, matvarer osv, du kan høre med om de kan legge ut innlegg og høre om noen kan hjelpe. Nei, de skal ikke ha noe innsyn i hva hun har brukt penger på. De har ikke krav på å vite hvorfor hun en gang har kommet i den situasjonen. Jeg har måtte søkt nødhjelp 2 ganger og de har aldri bedt meg om FULL innsyn. Kun hva man har på kontoene sine av penger der og da. Jeg fikk innvilget begge gangene. Nå bør folk her inne Google litt nærmere på nødhjelp. «Kontoutskrifter inneholder store mengder personlig informasjon, og mye av dette er ikke relevant for NAV-kontorets behandling av saken. Kontoutskrift kan derfor ikke kreves fremlagt rutinemessig» Anonymkode: 9eb4c...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #54 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1600 kr på mobilregning høres helt hindens ut, spesielt hvis du er hjemme og uføretrygdet. Hvorfor i det hele tatt ta mobil på avbetaling hvis du ikke har råd? Jeg betaler 198 kr for mobilabonnement (2 GB), før hadde jeg 10 GB for samme pris - men leverandøren endret prisene 01.01. Orker ikke å bytte leverandør, da jeg ikke en gang bikker 2 GB i mnd. Anonymkode: 01c1d...efd Som jeg har sagt flere ganger, jeg har egentlig greit utbetalt. Men jeg fucket opp ganske mye de to siste mnd… 1600kr har for meg ikke vært noe problem. Strømregningen hadde heller ikke vært det, om jeg bare hadde brukt hode😭 Anonymkode: 33a37...031 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #55 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg søkte om matpenger og fikk avslag. Grunnen var at de mente jeg bør droppe å betale regninger og heller kjøpe mat. kortsiktig tenkt av de. Så tviler på at du får noe hjelp Anonymkode: 0fc68...84e Spørsmålet her er jo om hvor mye penger du hadde stående på søknadstidspunktet. Man kan få avslag om man har til livsopphold når man søker og det stemmer at mat skal gå FORAN regninger i en nødhjelpsituasjon. De ser på satsene til livsopphold ved søknadstidspunktet Anonymkode: 9eb4c...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #56 Del Skrevet 18. januar 2024 Damn! Er også uføretrygdet alene mor med et barn. Eier både hus og bil. Har ikke vunnet en dritt da jeg ikke spiller bort pengene mine på tull! Du var faktisk heldig som vant en god sum. Du kunne ha brukt pengene på en fornuftig måte. Når man har 3 barn. Så burde Jorden kalle! Her bør du kontakte økonomisk rådgiver på Nav. Og ha en oversikt over all gjeld og økonomi. Burde også søkes verge så vergen kan hjelpe deg å holde kontroll på alt. Tenk på Barna dine! Du må søke hjelp! Anonymkode: fee19...fdb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #57 Del Skrevet 18. januar 2024 Er du smart så avbestiller du de turene og betaler regningene dine, pluss betaler ned på forbrukslånet. Har du regnet på hvor mye du faktisk må betale i måneden når du har 300k i forbrukslån? Det er ikke lite. Anonymkode: 298e9...c35 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #58 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som jeg har sagt flere ganger, jeg har egentlig greit utbetalt. Men jeg fucket opp ganske mye de to siste mnd… 1600kr har for meg ikke vært noe problem. Strømregningen hadde heller ikke vært det, om jeg bare hadde brukt hode😭 Anonymkode: 33a37...031 Ts. Jeg anbefaler nå, at du søker på nødhjelp i morgen og deretter kontakter for økonomisk veiledning. Om du ikke har penger til mat og hygieneartikler(nok penger som strekker til), så anbefaler jeg at søker på det grunnlaget. Så videre vil jeg anbefale at du ikke er her inne noe mer, for det vil bare dra deg ned ytterligere. Sett deg nå inn i dette med nødhjelp, søk. Dermed ringer du å utsetter dine regninger. Anonymkode: 9eb4c...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #59 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts. Jeg anbefaler nå, at du søker på nødhjelp i morgen og deretter kontakter for økonomisk veiledning. Om du ikke har penger til mat og hygieneartikler(nok penger som strekker til), så anbefaler jeg at søker på det grunnlaget. Så videre vil jeg anbefale at du ikke er her inne noe mer, for det vil bare dra deg ned ytterligere. Sett deg nå inn i dette med nødhjelp, søk. Dermed ringer du å utsetter dine regninger. Anonymkode: 9eb4c...b0b Jeg tør ikke søke hjelp…og jeg mener sterkt og virkelig at dette er noe som aldri kommer til å skje igjen.. jeg har satt meg ned og gått over alt av utgifter og inntekter. Og planlagt fremover. Hvis bare denne ene mnd’en løsner, så går alt fint fremover. Må leve trangere enn hva vi er vandt til, MEN det går… ja, blir dratt ganske langt bed av å være inne her🥲😅 Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #60 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er du smart så avbestiller du de turene og betaler regningene dine, pluss betaler ned på forbrukslånet. Har du regnet på hvor mye du faktisk må betale i måneden når du har 300k i forbrukslån? Det er ikke lite. Anonymkode: 298e9...c35 Tror ikke man får igjen pengene selvom man avbestiller? Bestilte uten noe form for avbestillingsforsikring… + at den ene er del av en gave, som allerede er gitt bort.. må betale rundt 4500kr… Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå