Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det har jo ikke det hvis du er ufør og sitter med 300 000 i forbruksgjeld, og likevel reiser på ferie. Om to mnd sitter du her igjen. Evner du ikke å tenke fremover? Alt du trenger er en vaskemaskin som ryker, en ekstra høy strømregning eller noe annet, så ryker det. Menmen, lykke til, hjelp fortjener du i allefall ikke fremover hvis du fortsatt drar på ferie istedet for å selge reisen og spare pengene som du og barna dine åpenbart kommer til å trenge.

Anonymkode: 3f149...dd8

Dere vet fortsatt ingenting om hva jeg får inn eller ut. Jeg skal ikke betale alene på denne turen, vi blir flere. Inkl. Andre forelderen, så barna blir heller ikke mitt ansvar alene på tur. 

denne mnd tenkte jeg ikke. Og kommer heller ikke til å spille mer. Tro hva dere vil, er ikke vits at jeg forsvarer meg for en gjeng ukjente folk, som ikke klarer å se at man kan kose seg samtidig som man har et forbrukslån. Jeg vet selv hvor mye penger jeg har, og hva jeg kan og ikke, mye bedre enn dere. Jeg er også fullstendig klar over hvor hardt jeg har driti meg ut denne mnd, men jeg vet også at hvis jeg ikke driter meg ut igjen, så går dette helt strålende. Regner med dere hadde sagt det samme, hvis dere så hva jeg bruker penger på ellers og hva jeg får inn. At jeg EN mnd sløser på tur, gjør Ingenting. Kommer mange flere mnd, jeg kan bruke ekstra på å betale på lånet. Så slutt å kritisere så jævlig. Jeg føler meg dømt, forståelig. Men jeg vet bedre enn dere om mitt liv.

hvis dere har lån? Stenger dere selv inne da, frem til lånet er brukt opp? 

Anonymkode: 33a37...031

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere vet fortsatt ingenting om hva jeg får inn eller ut. Jeg skal ikke betale alene på denne turen, vi blir flere. Inkl. Andre forelderen, så barna blir heller ikke mitt ansvar alene på tur. 

denne mnd tenkte jeg ikke. Og kommer heller ikke til å spille mer. Tro hva dere vil, er ikke vits at jeg forsvarer meg for en gjeng ukjente folk, som ikke klarer å se at man kan kose seg samtidig som man har et forbrukslån. Jeg vet selv hvor mye penger jeg har, og hva jeg kan og ikke, mye bedre enn dere. Jeg er også fullstendig klar over hvor hardt jeg har driti meg ut denne mnd, men jeg vet også at hvis jeg ikke driter meg ut igjen, så går dette helt strålende. Regner med dere hadde sagt det samme, hvis dere så hva jeg bruker penger på ellers og hva jeg får inn. At jeg EN mnd sløser på tur, gjør Ingenting. Kommer mange flere mnd, jeg kan bruke ekstra på å betale på lånet. Så slutt å kritisere så jævlig. Jeg føler meg dømt, forståelig. Men jeg vet bedre enn dere om mitt liv.

Hvorfor forteller du ikke hva du får inn i mnd og faste utgifter hvis du har alt på stell? 

Jeg tror også som #181, at du slukker brannen nå for denne mnd, å at problemene fortsetter etter det. 

Anonymkode: ab626...9ac

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2024 den 0.19):

Hvordan vet du det? 

At [Selv om turene ikke kan avbestilles, så vil det jo være billigere for deg å være hjemme. Du skriver at " vi kommer til å ha penger til å kose oss på tur", nei, du har faktisk ikke råd til å " kose " deg på tur.]

Da skjønner jeg litt mer av problemstillingen din. Du har en konto for strøm, en for mat, en for reiser og fritid, en for klær, en for husleie, en for nedbetaling av gjeld osv? 

Det er bare ikke sånn økonomi funker i virkeligheten. Alt som kommer inn, skal fordeles sånn at alt som er viktig, blir dekket først, og så kan man bruke det som er til overs på "moro". Du har ingen penger øremerket "moro" som du kan ta av før de "kjedelige" tingene, som kommer hver måned, er betalt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor forteller du ikke hva du får inn i mnd og faste utgifter hvis du har alt på stell? 

Jeg tror også som #181, at du slukker brannen nå for denne mnd, å at problemene fortsetter etter det. 

For det har egentlig ikke dere noe med😅 jeg lurte bare på om jeg kunne søke nav. Ikke rådgivning og hjelp ellers… 

Neste mnd, kommer jeg til å betale alt + betaling av lån+ spare til ferie. Uten at det blir krise her :) 

Skrevet
Pringle skrev (21 minutter siden):

Da skjønner jeg litt mer av problemstillingen din. Du har en konto for strøm, en for mat, en for reiser og fritid, en for klær, en for husleie, en for nedbetaling av gjeld osv? 

Det er bare ikke sånn økonomi funker i virkeligheten. Alt som kommer inn, skal fordeles sånn at alt som er viktig, blir dekket først, og så kan man bruke det som er til overs på "moro". Du har ingen penger øremerket "moro" som du kan ta av før de "kjedelige" tingene, som kommer hver måned, er betalt.

Nei, jeg hqr ikke det. Jeg har egentlig alltid hatt stell på økonomien min. Men jeg var dum, som sagt flere ganger i tråden. Og spilte vekk alt jeg hadde denne mnd. For jeg var sikker på at jeg skulle vinne(noe sikkert de fleste er, som har problemer). 

jeg trodde jeg hadde betalt strøm for denne mnd, og trodde at det gikk greit. Helt til jeg plutselig fikk regninga etter jeg hadde brukt opp. Ikke gjennomtenkt av meg, skulle ikke spilt i det heletatt. Men det er grunnen til at det ble et problem. Som nå har fikset seg. 

Selcom jeg kanskje virker dum her, så vet jeg hva jeg holder på med. Utenom at spillinga ødela, som var mitt problem og jævlig dumt av meg… og igjen, jeg er fullstendig klar over det.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Men du må lære at en betaler strøm, husleie, telefon, forsikring,lån FØR en i det hele tatt tenker på å spille.

Anonymkode: fe85a...9e1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2024 den 0.10):

Jeg blir redd. En over her skrev at nav kunne kontakte barnevern? Jeg vil ikke ødelegge forholdet til det kjæreste jeg har, for at jeg har gjort ET STORT dumt valg.. 

Det er ingen i Nav som kommer til å kontakte noe BV, men du bør kontakte strømselskapet og få delt opp regningen, de er behjelpelige i disse tider. Gjør det fær den går til inkasso. Strømmen din kommer ikke til å bli stengt nå uansett. Du får sikkert utsatt telefon regningen også.

Alle kan gå på en smell, det skjønner Nav om du umå be om hjelp der, eller om du kontakter strøm selskapet. Ingen starter en sak over at du har rotet det til en gang, men blir det en gjenganger så vil det bli et problem

Ikke hør på flere av disse som sitter her og spyr ut, her inne finnes det meste av bitre personer

Anonymkode: cdc25...fa2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aller først så bruker man ikke opp et lån man nedbetaler det. Og jo jeg har boliglån, men det er noe helt annet enn et forbrukslån på 300.000.

Anonymkode: 84246...e38

• Liker 2
Skrevet

For det har egentlig ikke dere noe med😅 jeg lurte bare på om jeg kunne søke nav. Ikke rådgivning og hjelp ellers… 

Neste mnd, kommer jeg til å betale alt + betaling av lån+ spare til ferie. Uten at det blir krise her :) 

Du passer jo på å skrive at du har god inntekt, så det er klart man lurer når du klarte å brenne av det meste av penger den første dagen pengene kom på kto.

Venter i spenning på ny tråd fra deg neste mnd.  

• Liker 2
Skrevet

Men nå burde du nedbetaling av de 300.000 kroner du tok i lån...og sp sette tilbake penger til barna. 

Om det lånet er på 5 år er det ca 5000 kroner i mnd..pluss du har huslån. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Om du har så god økonomi og kontroll, hva klager du på da?

Ring de to selskapene du skylder, si at du ikke kan betale før på neste lønning.

Anonymkode: 62d56...9aa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette stemmer virkelig ikke. Historien henger ikke på greip." Hei jeg spilte bort 300k og det gikk helt fint  og nå drar jeg på ferie og har masse penger etterpå til å betale lån og leve livets glade dager. " Når du er ufør og alene med 3 barn. Det stemmer bare ikke. 

Anonymkode: e9242...4d0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Om du har så god økonomi og kontroll, hva klager du på da?

Ring de to selskapene du skylder, si at du ikke kan betale før på neste lønning.

Anonymkode: 62d56...9aa

Det er jo det jeg har gjort nå😅 kan ikke folk lese alt jeg har svart før dere fortsetter?

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dette stemmer virkelig ikke. Historien henger ikke på greip." Hei jeg spilte bort 300k og det gikk helt fint  og nå drar jeg på ferie og har masse penger etterpå til å betale lån og leve livets glade dager. " Når du er ufør og alene med 3 barn. Det stemmer bare ikke. 

Anonymkode: e9242...4d0

300k var penger jeg hadde vunnet, og ikke hadde på konto, men det forstod du vel😅

hvorfor stemmer ikke det?

jeg både leier billig, lever billig og er egentlig flink med penger. Men hadde som sagt flere ganger her, en knekk i livet som fikk meg til å gjøre noe ekstremt idiotisk. Men det er vel ikke noen unnskyldning for å gjøre dumme valg for dere det heller😅 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ingen i Nav som kommer til å kontakte noe BV, men du bør kontakte strømselskapet og få delt opp regningen, de er behjelpelige i disse tider. Gjør det fær den går til inkasso. Strømmen din kommer ikke til å bli stengt nå uansett. Du får sikkert utsatt telefon regningen også.

Alle kan gå på en smell, det skjønner Nav om du umå be om hjelp der, eller om du kontakter strøm selskapet. Ingen starter en sak over at du har rotet det til en gang, men blir det en gjenganger så vil det bli et problem

Ikke hør på flere av disse som sitter her og spyr ut, her inne finnes det meste av bitre personer

Anonymkode: cdc25...fa2

tusen takk! Jeg sendte søknad til nav, men har fått solgt unna noen ting nå og utsatt regningen. Så jeg vil trekke tilbake søknaden både fordi jeg tror jeg får solgt nok til at det går rundt den mnd her, men også fordi alle her har skremt vannet av meg da det kommer til BV😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

300k var penger jeg hadde vunnet, og ikke hadde på konto, men det forstod du vel😅

hvorfor stemmer ikke det?

jeg både leier billig, lever billig og er egentlig flink med penger. Men hadde som sagt flere ganger her, en knekk i livet som fikk meg til å gjøre noe ekstremt idiotisk. Men det er vel ikke noen unnskyldning for å gjøre dumme valg for dere det heller😅 

Men du har vunnet 300.000 kroner? 

Skrevet
Sofakona skrev (11 minutter siden):

Men du har vunnet 300.000 kroner? 

Jeg vandt 300.000kr ved en tilfeldighet at jeg prøvde å spille. Og da ble jeg vel hekta og ville vinne mer. Noe som resulterte i at jeg dreit meg ut. 

da jeg vant de 300k, så bestilte jeg ting og kjøpte. Da jeg var sikker på at jeg ikke kom til å spille det vekk. Men der motbeviste jeg meg selv. 

og da ble jeg desperat etter å få tilbake de 300k, og endre med å bruke opp alle pengene mine. Og nå har jeg jo endelig forstått at de pengene er vekk… så jeg har ikke brukt 300k av egne penger hvis det var det dere har trodd 😅 

jeg hadde også tidligere lån. Som jeg bakte inn med det forbrukslånene jeg har nå. Så til spilling er vel det lånet rundt 50k, resten er det jeg kjøpte/bestilte og tidligere lån.. sånn ar jeg ikke skal betale 4 forskjellige steder.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vandt 300.000kr ved en tilfeldighet at jeg prøvde å spille. Og da ble jeg vel hekta og ville vinne mer. Noe som resulterte i at jeg dreit meg ut. 

da jeg vant de 300k, så bestilte jeg ting og kjøpte. Da jeg var sikker på at jeg ikke kom til å spille det vekk. Men der motbeviste jeg meg selv. 

og da ble jeg desperat etter å få tilbake de 300k, og endre med å bruke opp alle pengene mine. Og nå har jeg jo endelig forstått at de pengene er vekk… så jeg har ikke brukt 300k av egne penger hvis det var det dere har trodd 😅 

jeg hadde også tidligere lån. Som jeg bakte inn med det forbrukslånene jeg har nå. Så til spilling er vel det lånet rundt 50k, resten er det jeg kjøpte/bestilte og tidligere lån.. sånn ar jeg ikke skal betale 4 forskjellige steder.. 

Men skrev du ikke at du tok penger fra barna sin kontoen? Men du satt penger inn der fra det lånet du tok? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 21.11):

kort fortalt. Alene med 3 barn, uføretrygdet og hadde helt ok økonomi. 
prøvde meg på gambling, vant masse penger. Begynte å bestille turer og forskjellige ting. Spilte opp alle pengene igjen, uten å betalt for noe som helst av det jeg hadde kjøpt. Endte meg å ta mitt første forbrukslån i livet. Der ble det igjen penger til gode, spilte det. Vant igjen. Dette skjedde et par ganger. Og nå har jeg innsett hvor idiotisk dum jeg har vært. Jeg hater meg selv om dagen, virkelig hater!! Noen ganger tenker jeg til og med at det hadde vært lettere å bare forsvinne, for jeg skammer meg og hater alt nå. Jeg sitter nå med forbruksgjeld på nærmere 300.000kr, jeg har brått ikke så god økonomi allikavel…og denne mnd spilte jeg opp alt jeg hadde til overs.. TRODDE JEG. Jeg hadde visst glemt strøm og telefon regning😭 jeg VET jeg er dum, og at jeg ikke fortjener hjelp egentlig. Men jeg har også barn inni bildet😭 jeg ser på barna hver kveld og har lyst til å hylgråt forsi jeg føler jeg har ødelagt alt og jeg skammer meg så jævlig! 
uansett. Kan nav hjelpe meg med disse 2 regningene ? Selvom jeg egentlig har grei inntekt som jeg nå har kjørt til helvete…? 

og en annen ting jeg lurer på i samme slengende jeg går nå med en konstant svær klump i brystet, jeg føler meg slem som ikke forteller dette til de nærmeste. Føler jeg juger for de. Men de har vel ingenting med det? Burde jeg få dårlig samvittighet for det? De vet vi skal på turer fremover, og de vet alt jeg har kjøpt: jeg har latt være å svare på hvor pengene kommer fra, og da kjenner jeg at jeg får så vondt for dem, at de ikke vet at jeg har ødelagt livene våres(meg og barna). Og f***, jeg hater alt😭😭😭 

Alt dette er realitet, og ting du ikke har innsett. Det er mange som har det verre. Du hadde god økonomi, og har mulighet til å ha det igjen, når du har betalt ned forbrukslånet ditt.

Anonymkode: 4cf0b...0e3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så pluss minus 300 000 kr, så har du forbrukslån på hvor mye? 50 000 kr?

Anonymkode: 4cf0b...0e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...