AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #201 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For det har egentlig ikke dere noe med😅 jeg lurte bare på om jeg kunne søke nav. Ikke rådgivning og hjelp ellers… Neste mnd, kommer jeg til å betale alt + betaling av lån+ spare til ferie. Uten at det blir krise her Anonymkode: 33a37...031 Du trenger jo ikke å søke på noe hos NAV hvis du neste mnd skal betale av lån, spare til ferie osv. Pluss at du er på ferie nå. Da er det vel andre som trenger NAV mer enn du gjør!! Anonymkode: 4cf0b...0e3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #202 Del Skrevet 21. januar 2024 Du kan søke om hjelp fra Nav, men husk at du må legge frem hele historien din for at de skal forstå hvorfor du sliter og kontoutskrifter som bekrefter hvor pengene går. Så blir det en vurdering fra veileder om barnevernet skal innblandes eller ikke. Om det kun er et engangstilfelle så skjer det nok ikke, men kommer du flere ganger grunnet ny spillegjeld så vil de nok melde en bekymring. Anonymkode: 01058...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #203 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): 300k var penger jeg hadde vunnet, og ikke hadde på konto, men det forstod du vel😅 hvorfor stemmer ikke det? jeg både leier billig, lever billig og er egentlig flink med penger. Men hadde som sagt flere ganger her, en knekk i livet som fikk meg til å gjøre noe ekstremt idiotisk. Men det er vel ikke noen unnskyldning for å gjøre dumme valg for dere det heller😅 Anonymkode: 33a37...031 Problemet er at du fortsatt ikke ser helheten i dette. Du har ikke vunnet 300 000. Du må se på totalen, hva har du spilt for, og hva sitter du igjen med. Det er overskuddet av spillingen som er din gevinst. På samme måte så har dubtatt opp lån for å fylle sparekontoer, det er megaidiotisk, for du betaler i dyre dommer for å ha sparekonto nå. Det er den ultimate nybegynnerfeilen på økonomi, du ønsker å ha sparepenger som du må betale renter for... Istedet for å betale gjelden først og så ha sparekontoer du får rente for... hvor mye skal du betale for å ha penger på sparekonto pr måned nå? Hvor mye høyere er renteutgiftene på lånet i forhold til renteinntektene? Så lenge renteutgiftene er høyere, så går sparekontoenen faktisk i minus hver eneste måned. Du bare ser det ikke fordi du betaler rentene fra en annen konto. Hadde du hatt kontroll på økonomi så hadde du prioritert forbrukslån over sparepenger. Anonymkode: 0596a...843 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 21. januar 2024 #204 Del Skrevet 21. januar 2024 Du sier du leier billig i et innlegg og nevner huslån i et annet? Er det rart vi blir litt skeptiske til historien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #205 Del Skrevet 21. januar 2024 16 minutter siden, Kålrota said: Du sier du leier billig i et innlegg og nevner huslån i et annet? Er det rart vi blir litt skeptiske til historien? Vel hun skriver også at barna har gode sparepenger. Og vel, Nav vil kreve at hun benytter dem før hun år trygd fra dem. Anonymkode: f4429...804 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #206 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vel hun skriver også at barna har gode sparepenger. Og vel, Nav vil kreve at hun benytter dem før hun år trygd fra dem. Anonymkode: f4429...804 Å i en annen tråd så skal hun vistnok ha tømt sparekontoene til ungene. Hvis denne historien er sann, så er det en person med mange og store problemer her. Anonymkode: ab626...9ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #207 Del Skrevet 21. januar 2024 Jeg har vel ikke skrevet noe om huslån?😂 isåfall har jeg skrevet feil. jeg har heller ikke sagt jeg er på ferie? og der virker som mange av de som svarer her, bare svarer uten å lese alle svar. For det dere skriver har jeg svart på flere ganger. Tro hva dere vil og tenk hva dere vil om meg og min økonomi, jeg vet jo bedre selv enn alle dere😅 Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #208 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Problemet er at du fortsatt ikke ser helheten i dette. Du har ikke vunnet 300 000. Du må se på totalen, hva har du spilt for, og hva sitter du igjen med. Det er overskuddet av spillingen som er din gevinst. På samme måte så har dubtatt opp lån for å fylle sparekontoer, det er megaidiotisk, for du betaler i dyre dommer for å ha sparekonto nå. Det er den ultimate nybegynnerfeilen på økonomi, du ønsker å ha sparepenger som du må betale renter for... Istedet for å betale gjelden først og så ha sparekontoer du får rente for... hvor mye skal du betale for å ha penger på sparekonto pr måned nå? Hvor mye høyere er renteutgiftene på lånet i forhold til renteinntektene? Så lenge renteutgiftene er høyere, så går sparekontoenen faktisk i minus hver eneste måned. Du bare ser det ikke fordi du betaler rentene fra en annen konto. Hadde du hatt kontroll på økonomi så hadde du prioritert forbrukslån over sparepenger. Anonymkode: 0596a...843 Hadde sparekontoen vært kun mine penger hadde jeg ikke gjort sånn. Men det var ikke bare mine penger, er ikke bare jeg som legger inn penger der. Så samvittigheten min orket det ikke…jeg vet bedre enn alle her, at selc om det er idiotisk og dyrt, så klarer jeg å betale det.. Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #209 Del Skrevet 21. januar 2024 Det jeg tenker på nå er om du har utsatt strømregningen og telefon regningen til neste måned. Det var denne måneden 5000 for strøm, og 1600 for telefon. Så du uttsetter... Har du mulighet til å betale 6600,- og igjen 6600 oppå det neste måned? Det er 12320! Anonymkode: f4429...804 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 21. januar 2024 #210 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hadde sparekontoen vært kun mine penger hadde jeg ikke gjort sånn. Men det var ikke bare mine penger, er ikke bare jeg som legger inn penger der. Så samvittigheten min orket det ikke…jeg vet bedre enn alle her, at selc om det er idiotisk og dyrt, så klarer jeg å betale det.. Anonymkode: 33a37...031 Men du har satt inn lån på barnas du r konto? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #211 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det jeg tenker på nå er om du har utsatt strømregningen og telefon regningen til neste måned. Det var denne måneden 5000 for strøm, og 1600 for telefon. Så du uttsetter... Har du mulighet til å betale 6600,- og igjen 6600 oppå det neste måned? Det er 12320! Anonymkode: f4429...804 6600 + 6600 = 13 200 Anonymkode: 0448c...975 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #212 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde sparekontoen vært kun mine penger hadde jeg ikke gjort sånn. Men det var ikke bare mine penger, er ikke bare jeg som legger inn penger der. Så samvittigheten min orket det ikke…jeg vet bedre enn alle her, at selc om det er idiotisk og dyrt, så klarer jeg å betale det.. Anonymkode: 33a37...031 Jeg skjønner hvorfor familien din er oppgitt over deg og sier du gjør alt galt. du forstår jo ingenting. At du knapt klarer å betale det er ikke poenget, poenget er hvor mye penger du sløser på det, og som ufør alenemor til 3 barn, er ikke du i en posisjon til å sløse penger. Du gambler, tar opp lån, sløser så det renner av deg, så velger å sette penger på sparekonto forså å betale dyre renter på lån istedet. Mengden penger du hiver i søpla akkurat nå er inget annet en uansvarlig. Du burde søke om økonomisk verge, hvis du bryr deg om barna dine så gjør du det. Anonymkode: 3f149...dd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå