AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #141 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg vil ikke utdype for mye her, for jeg er livredd for å bli gjenkjent. Men turene kan ikke avbestilles. Jeg får til å betale ned alt jeg har kjørt til helvete, og jeg og barna kommer til å klare oss fint. Vi kommer også til å ha penger til å kose oss på tur. MEN, jeg har brukt opp pengene denne mnd, så jeg har ikke råd til strømregningen. Når dette skjedde, knakk jeg helt sammen og forstod hvor alrovlug jeg har kjørt med ned. Jeg har sperret kortet mitt for utenlands overføringer, jeg har slettet brukerne mine på sidene og jeg er 100% klar på å gjøre det riktige. Som sagt, jeg har helt greit med penger i mnd. Og jeg kjørte det til helvete denne gangen. Jeg har betalt alt som skal betales, men glemte strøm og telefon regning. Jeg er oppegående, og klar over hva jeg har gjort. Jeg er også fullt klar over hvor mye penger jeg bruker, har brukt, skal bruke. Men jeg ble desperat etter å vinne tilbake. Men har også klart å innse at for hver gang jeg prøver å vinne tilbake, kjører jeg meg bare mer til helvete. Så jeg er klar over alt dere sier! Jeg trenger hjelp til EN strømregning, jeg trenger ikke verge, rådgivning eller barnevern.. Anonymkode: 33a37...031 Du lurer deg selv når du sier at du nå har lært aldri kommer til å gjøre det igjen. En avhengighet forsvinner ikke så lett. Anonymkode: 84246...e38 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #142 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det stemmer… jeg tok opp lånet for å betale inn igjen alt jeg hadde sløst bort. +andre lån jeg hadde fra før så jeg skulle få samlet alt i ett. Anonymkode: 33a37...031 Siden du selv bekrefter at den forrige tråden var din. Du sluttet å spille 9 januar, da skulle du aldri mer spille. Du hadde lært når du så at barnas kontoer var tom. Du tok opp ett gigantisk forbrukslån, for å fikse skaden du hadde gjort, og du skjønte feilen din, du skulle bare levere en tippekupong i ny og ne, det var en dyr lærepenge, det skjønte du. Og i denne tråden sier du at du spilte bort alt som var til overs av forbrukslånet. Men det er kun nå du har ett problem, neste måned er alt fint igjen. Nå er du ferdig spille. Ser du hvordan du selv holder på? Det er ikke så enkelt som at du trenger hjelp til den strømregningen. Du har ett alvorlig spilleproblem, du klarer ikke slutte selv etter du tømmer barnas konto, fordi du ser "lette løsninger" med å ta opp forbrukslån. Å få hjelp av nav nå vil ikke hjelpe deg. Det er bare nok en enkel løsning hvor du ikke må ta ansvar for ditt spilleproblem. Ja, jeg er kvass med deg nå, men jeg er pårørende til spilleavhengig. Disse løftene om å slutte å spille, som ikke engang varer en uke... Tømme barnas konto... Ta opp gigantisk forbrukslån... Bruke forbrukslån og kredittkort for å spille... Ikke ha råd til de mest essensielle regningene engang... nye løfter om at det nå er ferdig... Jeg har hørt det før... jeg har hørt det utallige ganger før... Inn til du faktisk tar tak i problemet ditt, så er det tomme løfter... Du må be om økonomisk rådgivning, og du må gå til legen din å innrømme at du har en alvorlig avhengighet som setter deg i gigantisk gjeld, og at du må ha hjelp for å komme deg ut av det. Anonymkode: 0596a...843 9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #143 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, skal ringe de idag og høre etter om jeg kan utsette det. havene kostet ikke 300.000kr, men 20k. Resten er bare idiotisk bort spilling og et par andre ting jeg har kjøpt… barna har egne sparekontoer, som det er godt med penger på. Anonymkode: 33a37...031 Da tar du av sparekontoen og fører tilbake neste måned. Anonymkode: 84246...e38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #144 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, skal ringe de idag og høre etter om jeg kan utsette det. havene kostet ikke 300.000kr, men 20k. Resten er bare idiotisk bort spilling og et par andre ting jeg har kjøpt… barna har egne sparekontoer, som det er godt med penger på. Anonymkode: 33a37...031 Dette er en nobrainer: Du bruker av barnas sparekontoer til å betale regningene. Så ødelegger du alle kredittkort. Du kan sette kredittsperre på deg selv. Avbestill de turene. Du sier du ikke kan det: selvsagt kan du det! Gave? Uten betydning. Barn? Uten betydning. Klart det blir ubehagelig for deg å måtte innrømme ovenfor andre at du har rota det til, men du er voksen. Dette må du stå i. Få hjelp til spilleavhengigheten. Du sier du ikke har problemer mer? Klassisk addict. Det har du. Du får uansett ikke sosialhjelp så lenge det finnes penger på konto. Lykke til. Anonymkode: 98916...c8b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #145 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du lurer deg selv når du sier at du nå har lært aldri kommer til å gjøre det igjen. En avhengighet forsvinner ikke så lett. Anonymkode: 84246...e38 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Siden du selv bekrefter at den forrige tråden var din. Du sluttet å spille 9 januar, da skulle du aldri mer spille. Du hadde lært når du så at barnas kontoer var tom. Du tok opp ett gigantisk forbrukslån, for å fikse skaden du hadde gjort, og du skjønte feilen din, du skulle bare levere en tippekupong i ny og ne, det var en dyr lærepenge, det skjønte du. Og i denne tråden sier du at du spilte bort alt som var til overs av forbrukslånet. Men det er kun nå du har ett problem, neste måned er alt fint igjen. Nå er du ferdig spille. Ser du hvordan du selv holder på? Det er ikke så enkelt som at du trenger hjelp til den strømregningen. Du har ett alvorlig spilleproblem, du klarer ikke slutte selv etter du tømmer barnas konto, fordi du ser "lette løsninger" med å ta opp forbrukslån. Å få hjelp av nav nå vil ikke hjelpe deg. Det er bare nok en enkel løsning hvor du ikke må ta ansvar for ditt spilleproblem. Ja, jeg er kvass med deg nå, men jeg er pårørende til spilleavhengig. Disse løftene om å slutte å spille, som ikke engang varer en uke... Tømme barnas konto... Ta opp gigantisk forbrukslån... Bruke forbrukslån og kredittkort for å spille... Ikke ha råd til de mest essensielle regningene engang... nye løfter om at det nå er ferdig... Jeg har hørt det før... jeg har hørt det utallige ganger før... Inn til du faktisk tar tak i problemet ditt, så er det tomme løfter... Du må be om økonomisk rådgivning, og du må gå til legen din å innrømme at du har en alvorlig avhengighet som setter deg i gigantisk gjeld, og at du må ha hjelp for å komme deg ut av det. Anonymkode: 0596a...843 Jeg skal oppdatere dere om 5 mnd. Og bevise at jeg vet jeg snakker sant denne gangen… jeg har vært avhengig av verre ting før, og jeg har kommet meg ut av det da jeg har fått bevist hvorfor/hvordan det ødelegger for meg. Og det har jeg fått bevist her denne gangen… Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #146 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skal oppdatere dere om 5 mnd. Og bevise at jeg vet jeg snakker sant denne gangen… jeg har vært avhengig av verre ting før, og jeg har kommet meg ut av det da jeg har fått bevist hvorfor/hvordan det ødelegger for meg. Og det har jeg fått bevist her denne gangen… Anonymkode: 33a37...031 Naiviteten lenge leve. Anonymkode: 84246...e38 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #147 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dette er en nobrainer: Du bruker av barnas sparekontoer til å betale regningene. Så ødelegger du alle kredittkort. Du kan sette kredittsperre på deg selv. Avbestill de turene. Du sier du ikke kan det: selvsagt kan du det! Gave? Uten betydning. Barn? Uten betydning. Klart det blir ubehagelig for deg å måtte innrømme ovenfor andre at du har rota det til, men du er voksen. Dette må du stå i. Få hjelp til spilleavhengigheten. Du sier du ikke har problemer mer? Klassisk addict. Det har du. Du får uansett ikke sosialhjelp så lenge det finnes penger på konto. Lykke til. Anonymkode: 98916...c8b Jeg har sperret kredittkort, også regionsperre på kortet. grunnen til at jeg ikke kan avbestille er jo som du sier, barna også er det følelsen av å avbestille, men det er ikke bare meg det går utover. Denne turen er en spleise gave, hvor flere har betalt med meg, men jeg betalte høyest sum da jeg hadde råd til det på det tidspunktet. Hvis jeg avbestiller må jrg betale tilbake disse personene, og hen som fikk gaven tror jeg kommer til å bli sykt lei seg. Hen kommer nok til å forstå, men det er en grunn til det var nettopp en tur denne personen fikk. i tillegg har barna fortalt alle vennene sine og kjente om dette, og for barnas del sånn sett også syntes jeg det er vondt. +at jeg selv ogås trenger å komme meg vekk. JEG VET jeg ikke burde tenke på meg selv på denne måten…men jeg mener oppriktig at det går fint. Og det hadde også gått fint om jeg husket å sjekke om alle regninger var betalt og latt være å spille «den siste gangen». Til tross for forbrukslånene jeg har pådratt meg. jeg har ofså fått veldig mange gode svar her, og har mye å gjøre og tenke over i fremtiden. Jeg håper og tror dette vil ordne seg for meg/oss. Og jeg takker for mange gode svar! Jeg skal finne en løsning på strømregningen, om det så er å ta fra barnas konto. Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 19. januar 2024 #148 Del Skrevet 19. januar 2024 Du sier jo at neste mnd har du mye penger..da tar du fra barnas sparekonto..oh sette de tilbake neste mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #149 Del Skrevet 19. januar 2024 Nav vil ikke betale strømregningen eller telefonregningen for deg i denne situasjonen. Du må levere utskrift av alle de kontoene du har tilgjengelige. Og barnas sparekonto går under dette, fordi du står som disponent av disse. Du kommer ikke ut av det med å sette penger på barnas konto og så gå til Nav. Anonymkode: f4429...804 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #150 Del Skrevet 19. januar 2024 Jeg har også liten tro på at hvis Nav betaler strøm og telefon for deg denne måneden, at neste måned blir bedre. Hvorfor? De, altså, Nav, betalte denne måneden, så du kommer til å tenke at hva skjer neste måned hvis jeg spiller bort pengene? Nav kommer til å betale, og så spiller du igjen vekk pengene. Anonymkode: f4429...804 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #151 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har også liten tro på at hvis Nav betaler strøm og telefon for deg denne måneden, at neste måned blir bedre. Hvorfor? De, altså, Nav, betalte denne måneden, så du kommer til å tenke at hva skjer neste måned hvis jeg spiller bort pengene? Nav kommer til å betale, og så spiller du igjen vekk pengene. Anonymkode: f4429...804 Jeg tenker ikke det nei. Regner heller ikke med å få hjelp av nav hvis jeg søker..men lov å prøve. I tillegg er jeg redd for hva slags konsekvenser det kan få av å søke nav gang på gang. Jeg har søkt hjelp fra Nav en gang tidligere, da jeg nettopp hadde flyttet ut. Og det er snart 10 år siden nå. Men uansett hva jeg sier og tror selv, så tror jo alle andre motsatt. Forståelig det, men i bunn og grunn vet dere ingenting om hvor mye jeg får inn, hvor mye utgifter jeg har, og heller ikke hva jeg tenker og føler nå.. Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #152 Del Skrevet 19. januar 2024 Ring luksusfellen også Anonymkode: 21f85...8c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #153 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har sperret kredittkort, også regionsperre på kortet. grunnen til at jeg ikke kan avbestille er jo som du sier, barna også er det følelsen av å avbestille, men det er ikke bare meg det går utover. Denne turen er en spleise gave, hvor flere har betalt med meg, men jeg betalte høyest sum da jeg hadde råd til det på det tidspunktet. Hvis jeg avbestiller må jrg betale tilbake disse personene, og hen som fikk gaven tror jeg kommer til å bli sykt lei seg. Hen kommer nok til å forstå, men det er en grunn til det var nettopp en tur denne personen fikk. i tillegg har barna fortalt alle vennene sine og kjente om dette, og for barnas del sånn sett også syntes jeg det er vondt. +at jeg selv ogås trenger å komme meg vekk. JEG VET jeg ikke burde tenke på meg selv på denne måten…men jeg mener oppriktig at det går fint. Og det hadde også gått fint om jeg husket å sjekke om alle regninger var betalt og latt være å spille «den siste gangen». Til tross for forbrukslånene jeg har pådratt meg. jeg har ofså fått veldig mange gode svar her, og har mye å gjøre og tenke over i fremtiden. Jeg håper og tror dette vil ordne seg for meg/oss. Og jeg takker for mange gode svar! Jeg skal finne en løsning på strømregningen, om det så er å ta fra barnas konto. Anonymkode: 33a37...031 Lykke til! Du skjønner sikkert selv at sosialen ikke er et alternativ når du faktisk HAR penger på konto, og du dessuten ikke er villig til å avbestille en dyr ferie? Det skal ikke fellesskapet være nødt til å betale for. Anonymkode: 98916...c8b 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #154 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker ikke det nei. Regner heller ikke med å få hjelp av nav hvis jeg søker..men lov å prøve. I tillegg er jeg redd for hva slags konsekvenser det kan få av å søke nav gang på gang. Jeg har søkt hjelp fra Nav en gang tidligere, da jeg nettopp hadde flyttet ut. Og det er snart 10 år siden nå. Men uansett hva jeg sier og tror selv, så tror jo alle andre motsatt. Forståelig det, men i bunn og grunn vet dere ingenting om hvor mye jeg får inn, hvor mye utgifter jeg har, og heller ikke hva jeg tenker og føler nå.. Anonymkode: 33a37...031 Du har penger på konto. Da får du ikke hjelp. Anonymkode: 98916...c8b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #155 Del Skrevet 19. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tenker ikke det nei. Regner heller ikke med å få hjelp av nav hvis jeg søker..men lov å prøve. I tillegg er jeg redd for hva slags konsekvenser det kan få av å søke nav gang på gang. Jeg har søkt hjelp fra Nav en gang tidligere, da jeg nettopp hadde flyttet ut. Og det er snart 10 år siden nå. Men uansett hva jeg sier og tror selv, så tror jo alle andre motsatt. Forståelig det, men i bunn og grunn vet dere ingenting om hvor mye jeg får inn, hvor mye utgifter jeg har, og heller ikke hva jeg tenker og føler nå.. Anonymkode: 33a37...031 Selvfølgelig får du lov til å søke! Ingen nekter deg det, men jeg vil bare realitetsorientere deg litt. Du vil ikke få noe fra Nav sosial eller nødhjelp når barna dine har penger på sparekonto. Kontoer du 'eier'. Jeg har selv søkt støtte fra Nav, det er ingen skam i det. Det var regninger fra Dps som jeg ikke klarte å betale ( jeg var også på sosialstønad da, så ja, jeg vet!). Dette var behandlinger jeg måtte gå på, det var faktisk psykologen min som ba meg søke. Jeg var så ille at det var snakk om liv eller død. Anonymkode: f4429...804 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #156 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har sperret kredittkort, også regionsperre på kortet. grunnen til at jeg ikke kan avbestille er jo som du sier, barna også er det følelsen av å avbestille, men det er ikke bare meg det går utover. Denne turen er en spleise gave, hvor flere har betalt med meg, men jeg betalte høyest sum da jeg hadde råd til det på det tidspunktet. Hvis jeg avbestiller må jrg betale tilbake disse personene, og hen som fikk gaven tror jeg kommer til å bli sykt lei seg. Hen kommer nok til å forstå, men det er en grunn til det var nettopp en tur denne personen fikk. i tillegg har barna fortalt alle vennene sine og kjente om dette, og for barnas del sånn sett også syntes jeg det er vondt. +at jeg selv ogås trenger å komme meg vekk. JEG VET jeg ikke burde tenke på meg selv på denne måten…men jeg mener oppriktig at det går fint. Og det hadde også gått fint om jeg husket å sjekke om alle regninger var betalt og latt være å spille «den siste gangen». Til tross for forbrukslånene jeg har pådratt meg. jeg har ofså fått veldig mange gode svar her, og har mye å gjøre og tenke over i fremtiden. Jeg håper og tror dette vil ordne seg for meg/oss. Og jeg takker for mange gode svar! Jeg skal finne en løsning på strømregningen, om det så er å ta fra barnas konto. Anonymkode: 33a37...031 Du vurderer å bruke sparepenger fra barnas konto til regningene istedenfor penger du har lagt at til feriebudsjettet? Hvor er logikken? Ingenting av det du skriver henger på greip. Dette er svært bekymrende. Anonymkode: 4ea37...916 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #157 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du vurderer å bruke sparepenger fra barnas konto til regningene istedenfor penger du har lagt at til feriebudsjettet? Hvor er logikken? Ingenting av det du skriver henger på greip. Dette er svært bekymrende. Anonymkode: 4ea37...916 Jeg har ingen penger til ferie enda.. ferien er flere måneder til også.. Anonymkode: 33a37...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #158 Del Skrevet 19. januar 2024 Du kan løse dette problemet på fem- ti minutter. Akkurat her og nå! Du overfører pengene du trenger fra barnas sparekonto. Dette kan du enkelt gjøre i nettbank eller app. Du bruker de pengene til å betale strømregningen og telefonregningen. Tar vel toppen fem-ti minutter. Dette er også det du vil få høre fra Nav at du må gjøre. Anonymkode: f4429...804 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #159 Del Skrevet 19. januar 2024 1. Du går over huset og ser om du har noe å selge. 2. Du ringer de du skylder og ber om betalingsutsettelse til neste mnd. 3. Du ringer banken hvor du har lån og spør om en eller to måneders avdragsfrihet. Da for å dekke de regningene du utsatte fra denne måneden til neste. 4. Du sier du takler spillingen, du gjør kanskje det akkurat nå siden sjokket er stort. Men når det har roet seg og neste dump i veien kommer er det altfor lett å ryke utpå igjen. Så søk hjelp for spillingen din, du trenger ikke være personlig konkurs før det er et reelt problem, bare det at du er der du er nå holder. Du kan ringe anonymt til Hjelpelinjen for spillavhengige på telefon 800 800 40. Tenesta er open alle kvardagar mellom kl. 09:00 og 18:00. Det er gratis å ringje frå fasttelefon. https://hjelpelinjen.no/ Anonymkode: 0cad6...b71 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 19. januar 2024 #160 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har foresten sperret kortet mitt for nettsider/utland nå. Så skal virkelig være sterk for å ikke spille igjen.. Anonymkode: 33a37...031 Ville tatt kontakt med NAV om bedt om økonomisk rådgiver/ økonomisk verge. Det er ingen skam i å søke hjelp. Det finnes også steder som tilbyr hjelp for spilleavhengighet. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå