Gå til innhold

Kan nav hjelpe meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kort fortalt. Alene med 3 barn, uføretrygdet og hadde helt ok økonomi. 
prøvde meg på gambling, vant masse penger. Begynte å bestille turer og forskjellige ting. Spilte opp alle pengene igjen, uten å betalt for noe som helst av det jeg hadde kjøpt. Endte meg å ta mitt første forbrukslån i livet. Der ble det igjen penger til gode, spilte det. Vant igjen. Dette skjedde et par ganger. Og nå har jeg innsett hvor idiotisk dum jeg har vært. Jeg hater meg selv om dagen, virkelig hater!! Noen ganger tenker jeg til og med at det hadde vært lettere å bare forsvinne, for jeg skammer meg og hater alt nå. Jeg sitter nå med forbruksgjeld på nærmere 300.000kr, jeg har brått ikke så god økonomi allikavel…og denne mnd spilte jeg opp alt jeg hadde til overs.. TRODDE JEG. Jeg hadde visst glemt strøm og telefon regning😭 jeg VET jeg er dum, og at jeg ikke fortjener hjelp egentlig. Men jeg har også barn inni bildet😭 jeg ser på barna hver kveld og har lyst til å hylgråt forsi jeg føler jeg har ødelagt alt og jeg skammer meg så jævlig! 
uansett. Kan nav hjelpe meg med disse 2 regningene ? Selvom jeg egentlig har grei inntekt som jeg nå har kjørt til helvete…? 

og en annen ting jeg lurer på i samme slengende jeg går nå med en konstant svær klump i brystet, jeg føler meg slem som ikke forteller dette til de nærmeste. Føler jeg juger for de. Men de har vel ingenting med det? Burde jeg få dårlig samvittighet for det? De vet vi skal på turer fremover, og de vet alt jeg har kjøpt: jeg har latt være å svare på hvor pengene kommer fra, og da kjenner jeg at jeg får så vondt for dem, at de ikke vet at jeg har ødelagt livene våres(meg og barna). Og f***, jeg hater alt😭😭😭 

Anonymkode: 33a37...031

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre tror jeg ikke de kan hjelpe deg..kansje sosial stønad om du er helt tom for penger. 

Fortell de hvordan ting står til..bedre nå en å juge og aldri kom ut av prnhe problemer 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foresten sperret kortet mitt for nettsider/utland nå. Så skal virkelig være sterk for å ikke spille igjen.. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (Akkurat nå):

Dessverre tror jeg ikke de kan hjelpe deg..kansje sosial stønad om du er helt tom for penger. 

Fortell de hvordan ting står til..bedre nå en å juge og aldri kom ut av prnhe problemer 

Er det noe annet som kan hjelpe meg da?🥲

strømregning på rundt 5000kr + tlf regning på 1600kr(pga avbetaling av tlf). 
og har 3000kr på konto som vi skal leve på til 20.februar… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som sagt uføretrygdet, alle rundt meg sliter med inntekt selv så ingen kan uansett låne meg noe…jeg har sett om det finnes noen typ småjobber som jeg kan klare, men alt blir for mye for meg pga sykdom. Jeg har sett etter løsninger overalt for å klare å få tilbake litt av det jeg hwr spilt vekk, men finner ingen løsning 😭

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV betaler ikke spillegjeld. Men de kan hjelpe deg med en nedbetalingsplan.

Denne begynner med å avlyse og returnere alt som kan refunderes.

Anonymkode: d7b59...1c8

• Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nødhjelp kanskje? Så bør du søke hjelp mot spilleavhengighet 

Anonymkode: 21f85...8c8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

NAV betaler ikke spillegjeld. Men de kan hjelpe deg med en nedbetalingsplan.

Denne begynner med å avlyse og returnere alt som kan refunderes.

Anonymkode: d7b59...1c8

Denne hva da?

gjelda mi skal jeg håndtere på egenhånd. Det er på meg og det skal jeg klare. Problemet er at denne mnd sliter jeg med strømregning og mobilregninga… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nødhjelp kanskje? Så bør du søke hjelp mot spilleavhengighet 

Anonymkode: 21f85...8c8

Er det sosial økonomisk stønad? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det noe annet som kan hjelpe meg da?🥲

strømregning på rundt 5000kr + tlf regning på 1600kr(pga avbetaling av tlf). 
og har 3000kr på konto som vi skal leve på til 20.februar… 

Ring strøm selskapet og spør om en slags nedbetaling. Har du noe du kan selge? 

Når det kommer til strømmen er det noe du kan kutte ut eller har du dyr strøm?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Anonym. skrev (1 minutt siden):

Bruk mindre strøm og mobildata. 

Den ble sinnsyk dyr pga kulda som var i desember. Jeg kunne ikke akuratt ha det kaldt da jeg har små barn i hus… jeg bruker egentlig ikke overdrevent mye strøm… 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (Akkurat nå):

Ring strøm selskapet og spør om en slags nedbetaling. Har du noe du kan selge? 

Når det kommer til strømmen er det noe du kan kutte ut eller har du dyr strøm?

Jeg varmer egentlig bare opp soverom og stue. Varmekabler på bad. Resten av huset er det kjølig for jeg prøver å la være å bruke så mye strøm. Såklart vasker jeg en del klær med små barn i hus… men som jeg skrev over, jeg må jo…ble brukt mye varme i desember,,, trekker mye i huset og dq var det sinnsykt kaldt her :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

kort fortalt. Alene med 3 barn, uføretrygdet og hadde helt ok økonomi. 
prøvde meg på gambling, vant masse penger. Begynte å bestille turer og forskjellige ting. Spilte opp alle pengene igjen, uten å betalt for noe som helst av det jeg hadde kjøpt. Endte meg å ta mitt første forbrukslån i livet. Der ble det igjen penger til gode, spilte det. Vant igjen. Dette skjedde et par ganger. Og nå har jeg innsett hvor idiotisk dum jeg har vært. Jeg hater meg selv om dagen, virkelig hater!! Noen ganger tenker jeg til og med at det hadde vært lettere å bare forsvinne, for jeg skammer meg og hater alt nå. Jeg sitter nå med forbruksgjeld på nærmere 300.000kr, jeg har brått ikke så god økonomi allikavel…og denne mnd spilte jeg opp alt jeg hadde til overs.. TRODDE JEG. Jeg hadde visst glemt strøm og telefon regning😭 jeg VET jeg er dum, og at jeg ikke fortjener hjelp egentlig. Men jeg har også barn inni bildet😭 jeg ser på barna hver kveld og har lyst til å hylgråt forsi jeg føler jeg har ødelagt alt og jeg skammer meg så jævlig! 
uansett. Kan nav hjelpe meg med disse 2 regningene ? Selvom jeg egentlig har grei inntekt som jeg nå har kjørt til helvete…? 

og en annen ting jeg lurer på i samme slengende jeg går nå med en konstant svær klump i brystet, jeg føler meg slem som ikke forteller dette til de nærmeste. Føler jeg juger for de. Men de har vel ingenting med det? Burde jeg få dårlig samvittighet for det? De vet vi skal på turer fremover, og de vet alt jeg har kjøpt: jeg har latt være å svare på hvor pengene kommer fra, og da kjenner jeg at jeg får så vondt for dem, at de ikke vet at jeg har ødelagt livene våres(meg og barna). Og f***, jeg hater alt😭😭😭 

NAV har sosialhjelp ja for helt livsnødvendig ting som mat, strøm osv ja men du må søke. Egentlig bør du møte opp personlig fordi det kan ta 2-3 uker å behandle en søknad og fortere du får hjelp på både kort og lang sikt er bedre. Klarer du ikke å fortelle så hadde jeg bare vist de innlegget her når jeg møtte NAV personlig og forklart at det er for sårt og snakke om så jeg har det her skriftlig og viste de mobilen med innlegget ditt som forklarer nok hvor prekært ting er.

Anonymkode: 4bb3d...d38

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
svartkatt skrev (1 minutt siden):

Tror de kan hjelpe med økonomiske råd og sånn.. finne ut av nedbetaling osv.. 

men jeg klarer egentlig å ordne alt selv. det er akuratt denne mnd jeg sliter…som sagt har det nå gått opp for meg hva jeg hwr gjort. Og jeg vil ikke gjøre dette mer, pga barna mine. Men akuratt nå fucket jeg opp, så strømregninga ikke er betalt og mobil da, men strøm er viktigste… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

men jeg klarer egentlig å ordne alt selv. det er akuratt denne mnd jeg sliter…som sagt har det nå gått opp for meg hva jeg hwr gjort. Og jeg vil ikke gjøre dette mer, pga barna mine. Men akuratt nå fucket jeg opp, så strømregninga ikke er betalt og mobil da, men strøm er viktigste… 

Hvis det kun er denne måneden du sliter, så kontakter du strømselskap og telefonselskap å ber om utsettelse og oppdeling.

Du kan søke nav om nødhjelp, men vær forberedt på at nødhjelp kan bli gitt som ett lån.

Anonymkode: 0596a...843

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...