AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #1 Skrevet 18. januar 2024 Er en i barnehage ansatt som stadig bryr seg meg at jeg ikke henter ungene rett etter jobb, titter dømmende på meg når jeg kom rett fra trening , sier ting som at barna ikke har godt av å være unødvendig i barnehagen! . Hun spør meg og mannen stadig ut om når vi slutter, hva vi jobber med, hvorfor tok det så lang tid med henting i dag… osv. hørte hun visket til en annen ansatt, noe ang at mange er selvopptatt .. også noe ang trening, skjønte det var mot meg🥹. Hvordan skal jeg håndtere dette!? Anonymkode: 7557a...5df
AllahBallah Skrevet 18. januar 2024 #2 Skrevet 18. januar 2024 Si: Pass på deg sjæl din feite drittkjærring! 7 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #3 Skrevet 18. januar 2024 AllahBallah skrev (10 minutter siden): Si: Pass på deg sjæl din feite drittkjærring! Er ikke det litt feil? Altså, hen kan jo være tynn vettu. Anonymkode: 88fff...645 7 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #4 Skrevet 18. januar 2024 Husk det er du som betaler dem og ikke omvendt. De har ikke en dritt å si så lenge barnet har det fint i bhg og du ikke henter ungen etter stengetid. Hvis hun komme med stikk så svarer du dirkete og si det har du ingenting med å gjøre.. ellers klag til styrer! Hadde ei sånn i bhg til barnet mitt, hun kom med stikk og sa at barnet kjeder seg og vil hjem og det var tull fordi jeg hørte med de andre ansatte i avd og alle sa at barnet har det fint og koser seg! Anonymkode: 04f19...d84 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #5 Skrevet 18. januar 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan skal jeg håndtere dette!? Personlig hadde jeg bare gitt blanke faen fordi jeg betaler for en tjeneste og så lenge jeg ikke bryter noen av vilkårene for avtalen så sa kan de ansatte bare ti stille om jeg henter etter jobb eller etter trening. Forsetter hun å spørre så hadde jeg svart Hvorfor spør du? har du noen problemer med hvordan vi henter barnet og disponerer tiden? I så fall vil jeg ha dette skriftelig fra bestyrer i barnehagen så jeg har ledelsen å forholde meg til. Anonymkode: b3266...7b9 10 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #6 Skrevet 18. januar 2024 Så lenge du henter innafor tiden de har satt i bhagen er vel ikke dette noe å tenke på? Anonymkode: 49a92...45d 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #7 Skrevet 18. januar 2024 Jeg er selv pedleder i en barnehage. Hadde noen av mine sagt noe sånn til foreldrene hadde jeg reagert med en gang. Det er jo ikke greit. Ta det opp med pedleder sånn at denne ansatte kan få veiledning i foreldresamarbeid. Hvis en pedleder sier noe sånn, tar du det med styrer i barnehagen. Anonymkode: 0542a...119 21 1 15
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #8 Skrevet 18. januar 2024 Totalt uprofesjonelt, men hun har jo rett da. Hvis barnet ditt til stadighet er sliten pga lange dager og du vet om det, men likevel prioriterer å trene i stedet for å hente litt tidligere, så er du jo selvopptatt. Det er vel kanskje litt på tide at vi som jobber i bhg slutter å rosemale barnehagelivet, som egentlig kun er en bra plass å være i kjernetiden de dagene vi ikke har ubundet tid, møter og sykdom. Anonymkode: 29cf5...176 20 25
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #9 Skrevet 18. januar 2024 At det skal plutselig bli så mye drama pga pågående debatt. Hadde bedt dama om å stikke sine «velmente» råd der sola ikke skinner. Anonymkode: 3c94c...ba2 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #10 Skrevet 18. januar 2024 Hvis barnehagen stenger f.eks. kl 17, sier du at du og mannen slutter på jobb kl. 16:45. Hvis dere henter tidligere en dag, sier du bare at dere var heldige og hadde mulighet til å gå tidligere. Ikke la drittkjerringa få vite mer om deres liv og levnet enn det som strengt tatt er nødvendig, for hu leiter etter ting å bruke imot dere. Kjenner til sånne forstyrra personlighetstyper. Anonymkode: b1348...5d7 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #11 Skrevet 18. januar 2024 Uproft. Jeg synes dette bør tas med styrer, men hen dekker trolig egne ansatte, så det spørs om det hjelper. Anonymkode: 046b7...699 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #12 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Totalt uprofesjonelt, men hun har jo rett da. Hvis barnet ditt til stadighet er sliten pga lange dager og du vet om det, men likevel prioriterer å trene i stedet for å hente litt tidligere, så er du jo selvopptatt. Det er vel kanskje litt på tide at vi som jobber i bhg slutter å rosemale barnehagelivet, som egentlig kun er en bra plass å være i kjernetiden de dagene vi ikke har ubundet tid, møter og sykdom. Anonymkode: 29cf5...176 Sånt kan man ikke si når man snakker som ansatt. Det er lov å ta opp med foreldrene at barnet er sliten, men man kan ikke anklage foreldre for å være selvopptatt. Anonymkode: 046b7...699 5 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #13 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Husk det er du som betaler dem og ikke omvendt. De har ikke en dritt å si så lenge barnet har det fint i bhg og du ikke henter ungen etter stengetid. Hvis hun komme med stikk så svarer du dirkete og si det har du ingenting med å gjøre.. ellers klag til styrer! Hadde ei sånn i bhg til barnet mitt, hun kom med stikk og sa at barnet kjeder seg og vil hjem og det var tull fordi jeg hørte med de andre ansatte i avd og alle sa at barnet har det fint og koser seg! Anonymkode: 04f19...d84 Vell, det lille foreldrene betaler holder ikke til lange stunden i barnehagen. Så om barnet skal være i bhg tilsvarende det foreldrene betaler blir det korte dager. Men, uansett lite profesjonell ansatt. Du bør ta det opp med pedagogisk leder. Anonymkode: 75eea...d59 14 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #14 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Er en i barnehage ansatt som stadig bryr seg meg at jeg ikke henter ungene rett etter jobb, titter dømmende på meg når jeg kom rett fra trening , sier ting som at barna ikke har godt av å være unødvendig i barnehagen! . Hun spør meg og mannen stadig ut om når vi slutter, hva vi jobber med, hvorfor tok det så lang tid med henting i dag… osv. hørte hun visket til en annen ansatt, noe ang at mange er selvopptatt .. også noe ang trening, skjønte det var mot meg🥹. Hvordan skal jeg håndtere dette!? Anonymkode: 7557a...5df Be henne passe sine egne saker. Du betaler for bhg plass, hun har valgt å jobbe der. Bhg er ikke oppbevaring av barn mens foreldre er på jobb. Det er et pedagogisk tilbud som alle barna har godt av. Jeg personlig hadde gitt beskjed om dette til ped.leder eller på foreldremøte etc.. Ikke greit. Vi har INGENTING med hva foreldre bruker tiden på når ungene er i bhg. Hilsen ansatt i bhg. Anonymkode: fc715...2d1 2 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #15 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Totalt uprofesjonelt, men hun har jo rett da. Hvis barnet ditt til stadighet er sliten pga lange dager og du vet om det, men likevel prioriterer å trene i stedet for å hente litt tidligere, så er du jo selvopptatt. Det er vel kanskje litt på tide at vi som jobber i bhg slutter å rosemale barnehagelivet, som egentlig kun er en bra plass å være i kjernetiden de dagene vi ikke har ubundet tid, møter og sykdom. Anonymkode: 29cf5...176 De dagene dere ikke har ubundet tid, møter og sykdom? Dvs ingen dager da.. Jeg skjønner godt hvor tankene ril ts kommer fra for de siste årene så har det vært press om å ha barna mest mulig i bhg. De hadde det jo så bra der. Tidenes løgn som fikk nye høyder under korona. Media omtalte det hele som at nordmenn knapt var kapable til å ha barn i hus. Anonymkode: 64d77...81d 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #16 Skrevet 18. januar 2024 "Gir dere så dårlig omsorg til barnet mitt der du jobber at du blir bekymret for den timen jeg trener? I så fall er dette sterk bekymringsfullt. Bør jeg snakke med lederen din?" Anonymkode: 8da0a...51d 16 1 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #17 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Er en i barnehage ansatt som stadig bryr seg meg at jeg ikke henter ungene rett etter jobb, titter dømmende på meg når jeg kom rett fra trening , sier ting som at barna ikke har godt av å være unødvendig i barnehagen! . Hun spør meg og mannen stadig ut om når vi slutter, hva vi jobber med, hvorfor tok det så lang tid med henting i dag… osv. hørte hun visket til en annen ansatt, noe ang at mange er selvopptatt .. også noe ang trening, skjønte det var mot meg🥹. Hvordan skal jeg håndtere dette!? Anonymkode: 7557a...5df Forferdelig uprofesjonelt. Og akkurat det sa jeg da en av mine kollegaer (er bhglærer), begynte med noe lignende til meg. Snakk med ped.leder eller styree! Dette er ikke greit! Anonymkode: 12ed6...443 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #18 Skrevet 18. januar 2024 Jeg fikk slike kommentarer av ei jeg også Svarte bare med et smil at «det kreves en landsby for å oppdra et barn» og dere er en del av landsbyen min. De dagene jeg trenger å slappe av alene, så stoler jeg på at dere oppdrar og gir barnet mitt god omsorg, men jeg tar vare på meg selv» Jeg tror det er det lille smilet mitt som irriterte henne mest Anonymkode: 918cf...039 5 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #19 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sånt kan man ikke si når man snakker som ansatt. Det er lov å ta opp med foreldrene at barnet er sliten, men man kan ikke anklage foreldre for å være selvopptatt. Anonymkode: 046b7...699 Selvsagt skal man ikke det, men det er sant likevel. Anonymkode: 29cf5...176 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #20 Skrevet 18. januar 2024 AllahBallah skrev (57 minutter siden): Si: Pass på deg sjæl din feite drittkjærring! Ja. Eller oppfør deg voksent sånn at folk hører på deg. Og si noe som: Hei! Vi merker at du bryr deg veldig om når vi jobber og når vi har mulighet til å ha barnet hjemme. Dette er vårt problem, og med en slitsom hverdag ser vi ikke problemet med å la barnet være i barnehagen og ha det gøy istedenfor å være hjemme imens vi jobber eller trener. Derfor håper vi at du kan la oss styre hverdagen vår med barnet som det som passer for familien vår og fokusere på å passe på barnet vårt mens det er i barnehagen 😊 Anonymkode: 72501...0fc 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå