Gå til innhold

Uteblitt mens, men negativ test. Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ha fått mensen rundt nyttårsaften, men den har enda ikke kommet.  

Har tatt 5 tester, og skal ta en ny i morgen. Alle er negative. 

Jeg har sporadiske mensenlignende smerter i nedre del av magen, så det alltid føles som om mensen er like runt gjørnet, men den dukker jo aldri opp. 

Jeg er veldig bekymret ettersom dette var uplanlagt, og det ble mye alkohol i jula, og rundt nyttår.

Bestiller legetime i morgen, om denne testen også er negstiv. Merker jo at ting ikke er som de skal, og jeg blir veldig stressa. 

Skal sies at jeg var under stress rett før jul (familierelstert), men det har jo roa seg nå. 

Noen som har vært borti noe lignenede? 

Anonymkode: f88ab...cb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan nok stole 100% på de testene i hvert fall, hadde ikke vært bekymret for det. 

Anonymkode: 11dce...96e

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du kan nok stole 100% på de testene i hvert fall, hadde ikke vært bekymret for det. 

Tusen takk. Det hjalp faktisk litt at du skrev det. 

Det føles bare ut som det er noe som skjer i magen med tanke på mensensmertene, som jeg har hatt i to uker nå.. Har normalt sett regelmessig mens, så dette er helt nytt for meg. 

Skrevet

Vet du når du hadde eggløsning?

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tusen takk. Det hjalp faktisk litt at du skrev det. 

Det føles bare ut som det er noe som skjer i magen med tanke på mensensmertene, som jeg har hatt i to uker nå.. Har normalt sett regelmessig mens, så dette er helt nytt for meg. 

Ja, det er jo ikke noe gøy når mensen tuller. Synes du skal kontakte legen som planlagt :) Om det hjelper hadde jeg stabil syklus i mange år før mensen plutselig uteble i 40 dager uten at jeg var gravid. Fant aldri ut grunnen, men den ble raskt stabil igjen og har vært det siden, så det trenger jo ikke være noe galt heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i samme situasjon, men ikke like forsinket (5 dager). Tatt tre tester hvor alle er negative. Tenker du disse også er 100% riktig når det «bare» er snakk om 5 dager ? 

Anonymkode: eb1fa...3a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er i samme situasjon, men ikke like forsinket (5 dager). Tatt tre tester hvor alle er negative. Tenker du disse også er 100% riktig når det «bare» er snakk om 5 dager ? 

Når hadde du eggløsning 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Alt kommer jo an på når man hadde eggløsning. Jeg er ingen ekspert, men når man egentlig har stabil syklus skal man i de aller fleste tilfeller kunne stole på testen dagene etter man egentlig skulle hatt mensen. Om man har stabil syklus og er gravid, får de aller fleste positiv test noen dager før, og i hvert fall etter mensdagen. Med tre negative tester fem dager etter dagen du skulle hatt mensen ville jeg følt meg svært så sikker på at det stemmer, men om du vil eliminere all tvil må du til legen og måle hcg-stigning. Husk at mensen ikke regnes som uteblitt før sju dager etter mensen egentlig skulle kommet.

• Hjerte 1
Skrevet
Sofakona skrev (1 time siden):

Når hadde du eggløsning 

1 januar og fortsatt uteblitt idag.. hadde det slått ut på testene når det er mer enn 14 dager siden eggløsning? Sykusen er stabil aldri opplevd å gå så lenge over så er veldig stressa..!  :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Alt kommer jo an på når man hadde eggløsning. Jeg er ingen ekspert, men når man egentlig har stabil syklus skal man i de aller fleste tilfeller kunne stole på testen dagene etter man egentlig skulle hatt mensen. Om man har stabil syklus og er gravid, får de aller fleste positiv test noen dager før, og i hvert fall etter mensdagen. Med tre negative tester fem dager etter dagen du skulle hatt mensen ville jeg følt meg svært så sikker på at det stemmer, men om du vil eliminere all tvil må du til legen og måle hcg-stigning. Husk at mensen ikke regnes som uteblitt før sju dager etter mensen egentlig skulle kommet.

Tusen takk hvor svar! Jeg hadde eggløsning 1 Jan, så mer enn 2 uker siden.. jeg er blank på området, men trodde en graviditets test slå ut grunnet hcg. Mener du at legen kan gi teste hcg nivået enda grundigere enn en test ?

Beklager om jeg tar over tråden TS, er som sagt i samme nervøse situasjon som deg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk hvor svar! Jeg hadde eggløsning 1 Jan, så mer enn 2 uker siden.. jeg er blank på området, men trodde en graviditets test slå ut grunnet hcg. Mener du at legen kan gi teste hcg nivået enda grundigere enn en test ?

Beklager om jeg tar over tråden TS, er som sagt i samme nervøse situasjon som deg 

Er du sikker på at du hadde eggløsning? :) Av og til hopper kroppen bare over det uten at noe trenger å være galt, og da kommer ikke mensen heller. Du kan måle hcg hos legen med en blodprøve, og får da et klart svar på om du er gravid eller ikke. I ditt tilfelle ville jeg som sagt stolt på testen, men så er det jo naturlig å ta en telefon til legen om mensen uteblir plutselig. Selv ville jeg kanskje gitt det noen dager til.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Et du helt sikker på at du hadde eggløsning den dagen?

Skrevet

Andre forklaringer kan være graviditet, anoreksi, intensiv trening, bruk av enkelte medikamenter som p-piller, hormonspiral, antipsykotika, for tidlig overgangsalder. Opphør av menstruasjon kan også skje ved underliggende sykdom.

dette står på nhi

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...