Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har sagt det, bedt meg se på en ring jeg ønsker meg. Han har vist meg litt sånn «hint-hint» kvittering, bank saldo, posen etter tingen ble kjøpt osv 

Selv om jeg sa at jeg ønsket ikke å vite noe mer. Synes han har ødelagt mye og jeg har gått lei alt allerede. 
Vet jo til og med når han skal fri. 

Sa at hvis han trenger hjelp kan han spørre andre, jeg er ikke vanskelig og krever ikke stort eller noe på hvordan det skal gjøres. 

Anonymkode: eda1d...14c

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud for en tufs. 
Be han drite i hele opplegget og bytte ringen. 

Anonymkode: 386d2...99d

• Liker 3
Skrevet

Synes du er utakknemlig, men ok

Anonymkode: f2511...55d

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Min mann sa ifra at han hadde planer om å fri, og ville gjerne velge ring med meg. Jeg satte veldig pris på dette for da fikk jeg akkurat den ringen jeg ønsket, riktig størrelse etc.

Anonymkode: 34459...2f0

• Liker 5
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Noen vil gjerne ha kjæresten med i prosessen for å kjenne på om partner faktisk vil si ja når de frir. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Herregud for en tufs. 
Be han drite i hele opplegget og bytte ringen. 

Anonymkode: 386d2...99d

Du synes oppriktig at dette er et godt råd?

Nå vet jeg ikke hvor lenge dere har vært sammen, TS. Men her høres det ikke ut som fyren er en tufs eller at han har ødelagt noe. Han virker bare usikker på om du vil bli fornøyd. Pleier du å være en fornøyd samboer? Har du sterke meninger om hva du liker? 

Anonymkode: 5d6e2...5ae

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Så gjør det selv da, hvis du føler han gjør det feil 😅 

Anonymkode: b4ad1...766

• Liker 4
Skrevet

Ville heller vært med på prosessen enn å bli overrasket og kanskje få/oppleve noe jeg ikke er fornøyd med.. fordi du mener det er mer romantisk og magisk? 

• Liker 3
Skrevet

Vil du gifte deg eller ikke? Synes du høres utakknemlig ut , beklager. 

Anonymkode: 24634...3c9

• Liker 2
Skrevet

Her ble vil litt sånn enig om å gifte oss. Vi var å så på ring sammen.  Vi hadde bestemt oss for å ta datoen som vi møttes på i ringen. Han hadde fått beskjed om at dem var ferdig før den dagen vi skulle hente. Så når han kom hjem så satt han seg ned og fridde. Der satt jeg nydusjet og et barn i puppen. Morgenkåpe og håndkle rundt håret. Jeg ble satt ut lell om vi hadde gjort alt sammen. Perfekt for min del. Og dette er over 20 år siden no. 

Anonymkode: 532e5...066

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Er alltid fornøyd, roser han for alt han gjør, sa ifra at han må fikse som han vil. Greit med ringer osv. Men han trenger ikke flashe posen, kvittering, bankutskrift osv i trynet hele tiden!! 

• Liker 2
Skrevet

Vil du gifte deg da? Høres ut som han trenger bekreftelse og er redd for å si mei!

Anonymkode: c25b7...6b9

• Liker 2
Skrevet

Han tenker vel at han vil være sikker på at du sier ja, og at du får en ting du liker. Kanskje han er redd for at frieriet ikke er romantisk nok, og på denne måten lar deg være med på å si hvordan du ønsker det. Litt uheldig med at du vil bli overrasket, men tenker det bare er godt ment

Anonymkode: 0722c...7ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er alltid fornøyd, roser han for alt han gjør, sa ifra at han må fikse som han vil. Greit med ringer osv. Men han trenger ikke flashe posen, kvittering, bankutskrift osv i trynet hele tiden!! 

Det du ønsker deg er en rosaromantisk filmslutt.

Samboeren din finner tydeligvis stor glede i å planlegge frieriet, at dere skal bli enige om å dele resten av livet sammen - så stor glede at han ønsker å dele prosessen med deg.

Du velger med å blir sur og misfornøyd og frata ham gleden.

Jeg hadde tenkt meg om ang. frieriet om jeg var han - og jeg er kvinne som egentlig er ganske romantisk anlagt.

Men det du gjør er å frata mannen gleden ved å dele gleden, og med det skader du forholdet.

Anonymkode: 37361...3fc

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Han har sagt det, bedt meg se på en ring jeg ønsker meg. Han har vist meg litt sånn «hint-hint» kvittering, bank saldo, posen etter tingen ble kjøpt osv 

Selv om jeg sa at jeg ønsket ikke å vite noe mer. Synes han har ødelagt mye og jeg har gått lei alt allerede. 
Vet jo til og med når han skal fri. 

Sa at hvis han trenger hjelp kan han spørre andre, jeg er ikke vanskelig og krever ikke stort eller noe på hvordan det skal gjøres. 

Blir litt forvirret av dette, for det er jo ganske tydelig for meg at du krever at det er en hemmelighet frem til det blir gjort? Har du sagt det til han også, og ikke bare til oss? 

"Min store drøm er at frieriet er en overraskelse. Jeg ønsker ikke vite noe som helst i forkant", har du sagt det? 

Er du kontrollerende ellers i hverdagslivet deres også, så han ikke har tillit til at det han gjør er godt nok? 

Anonymkode: ee9fa...5b7

Skrevet

Har sagt til han! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det du ønsker deg er en rosaromantisk filmslutt.

Samboeren din finner tydeligvis stor glede i å planlegge frieriet, at dere skal bli enige om å dele resten av livet sammen - så stor glede at han ønsker å dele prosessen med deg.

Du velger med å blir sur og misfornøyd og frata ham gleden.

Jeg hadde tenkt meg om ang. frieriet om jeg var han - og jeg er kvinne som egentlig er ganske romantisk anlagt.

Men det du gjør er å frata mannen gleden ved å dele gleden, og med det skader du forholdet.

Anonymkode: 37361...3fc

Der traff du godt. Men virker som TS mener at hennes glede betyr mer enn hans 

Anonymkode: b4ad1...766

• Liker 3
Skrevet

Herregud for ett luksusproblem 🤣🤣

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes det var BRA at jeg og kjæreste kunne diskutere det at han skal fri. Han spurte meg om jeg syntes det var greit - at han kommer ikke til å si når, men han ville vite om jeg generelt kunne se for meg oss gifte oss.

Jeg tok da selv opp dette om ring, for det er faktisk greit å MINST diskutere prisklasse, for ellers kan det bli stort sprik mellom forventninger og virkeligheten. Keg ville gjerne ha noe i en bestemt still, så jeg sa at jeg gjerne har lyst til å se på ringer sammen, for det er jo faktisk noe man skal kunne bruke til vanlig. 

Da kunne kjæreste kjøpe ring og fri med familie tilstede uten å lure på om det ble feil, og om jeg følte meg tvunget til å si "ja" pga de som var tilstede. Han valgte selv data, hvem som skulle være tilstede, så ikke ifra når han hadde kjøpt ring.

Det varierer jo om folk liker overraskelser eller ikke. Personlig foretrekker jeg IKKE store overraskelser rundt SUPERviktige ting som ekteskap. Jeg ville heller ikke at han skulle sitte alene med all risiko, planlegging og potensiell skuffelse hvis jeg ikke likte noe, mens jeg bare var en passiv "prinsesse". 

Endret av katties
  • Nyttig 1
Skrevet
WhisperingWind skrev (8 timer siden):

Noen vil gjerne ha kjæresten med i prosessen for å kjenne på om partner faktisk vil si ja når de frir. 

Ja, og det er bra. Diskuter gjerne om man ønsker å gifte seg med hverandre og bestem gjerne ringer sammen. Men slik kjæresten til ts gjør det (vise kvittering, bank saldo og posen) virker veldig barnslig og teit. 

Anonymkode: 91430...a69

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...