AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #1 Skrevet 18. januar 2024 Jeg fikk akkurat jobb i barnehage som tilkallingsvikar midlertidig. jeg ble anbefalt og søke flere tilkallingsvikar jobber for og fylle uka mer men fant ingen passende tilkallingsvikar jobber i nærheten og det var en perfekt jobb som var deltid 50% fast som dukka opp som jeg endte med og søke på isteden. Noen som har erfaring med dette om det funker eller om det blir helt kaos og at jeg kun burde ha tilkallingsvikar jobber? Kan hende jeg må si mye nei til tilkallings jobben da en del når det kræsjer. Derfor er jeg litt bekymret vis jeg får den deltids jobben da. Det er vel ikke sånn at der jeg fikk tilkallingsvikar jobben kan trekke seg nå da vis jeg kommer med at jeg har søkt deltidsjobb fast? De visste godt og anbefalte at jeg skulle søke flere plasser selv så jeg kan fylle opp uka men da regna de nok med andre tilkallingsvikarer jobber. Men jeg tenkte for meg selv at det blir vel samme situasjon uansett om du har flere tilkallingsvikar jobber eller en deltidsjobb og en tilkalling fordi det vil da kræsje på et punkt uansett? (jeg er veldig fersk i arbeidslivet jeg er 18år. Derfor jeg ikke vet om det er lov og ha deltidsjobb fast 50% og tilkallingsvikar sammen. Noen som evt har prøvd og ha de 2 og det har funka/ikke funka? Gjerne kom med alt dere vet om det. Trenger all infoen jeg kan få. Anonymkode: ca4d0...bb4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #2 Skrevet 18. januar 2024 Helt normalt det å jobbe flere steder hvis man har små deltidsstillinger. Man må jo overleve... Jeg jobber 70% i helse og driver nå å søker på ekstrajobb andre steder da det er lite vakter hos oss om dagen. Må selvfølgelig prioritere der man er fast ansatt. Dvs. at ekstravaktene hos andre ikke skal gå på bekostning av vaktene man har i den faste stillingen. Anonymkode: 2b972...e02 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #3 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg fikk akkurat jobb i barnehage som tilkallingsvikar midlertidig. jeg ble anbefalt og søke flere tilkallingsvikar jobber for og fylle uka mer men fant ingen passende tilkallingsvikar jobber i nærheten og det var en perfekt jobb som var deltid 50% fast som dukka opp som jeg endte med og søke på isteden. Noen som har erfaring med dette om det funker eller om det blir helt kaos og at jeg kun burde ha tilkallingsvikar jobber? Kan hende jeg må si mye nei til tilkallings jobben da en del når det kræsjer. Derfor er jeg litt bekymret vis jeg får den deltids jobben da. Det er vel ikke sånn at der jeg fikk tilkallingsvikar jobben kan trekke seg nå da vis jeg kommer med at jeg har søkt deltidsjobb fast? De visste godt og anbefalte at jeg skulle søke flere plasser selv så jeg kan fylle opp uka men da regna de nok med andre tilkallingsvikarer jobber. Men jeg tenkte for meg selv at det blir vel samme situasjon uansett om du har flere tilkallingsvikar jobber eller en deltidsjobb og en tilkalling fordi det vil da kræsje på et punkt uansett? (jeg er veldig fersk i arbeidslivet jeg er 18år. Derfor jeg ikke vet om det er lov og ha deltidsjobb fast 50% og tilkallingsvikar sammen. Noen som evt har prøvd og ha de 2 og det har funka/ikke funka? Gjerne kom med alt dere vet om det. Trenger all infoen jeg kan få. Anonymkode: ca4d0...bb4 Bedre å ha en deltidsstilling + vikarjobb enn flere vikarjobber Anonymkode: 24d03...92c 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #4 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt normalt det å jobbe flere steder hvis man har små deltidsstillinger. Man må jo overleve... Jeg jobber 70% i helse og driver nå å søker på ekstrajobb andre steder da det er lite vakter hos oss om dagen. Må selvfølgelig prioritere der man er fast ansatt. Dvs. at ekstravaktene hos andre ikke skal gå på bekostning av vaktene man har i den faste stillingen. Anonymkode: 2b972...e02 Den jeg har søkt på er 50% fast deltid så da blir det vel den jeg må prioritere øverst da? Men lurer på hvordan tilkallgsjobben tar det da vis jeg blir mye opptatt når de ringer og spør etter om jeg kan ta vakter. Blir nok 3 dager med jobb på den deltidsjobben som kun gjør så jeg kan si ja som tilkallingsvakt 2 dager i uka bare. Er det sånn tror du at dem kan si nå at det er uaktuelt at jeg fortsetter i tilkalingsjobben da? Du har helt rett må jo kunne ha nok penger til og leve og jeg holder på med førekortet noe som ikke akkurat er billig. Pluss sparer til bil og flytte ut og studere så trenger alle pengene jeg kan få virkelig. Anonymkode: ca4d0...bb4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #5 Skrevet 18. januar 2024 Jeg hadde 70% stilling på sykehuset en stund tok ekstra der i tillegg til at jeg tok ekstravakter på sykehjemmet Anonymkode: 24d03...92c
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #6 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde 70% stilling på sykehuset en stund tok ekstra der i tillegg til at jeg tok ekstravakter på sykehjemmet Anonymkode: 24d03...92c Funka det fint? var det sånn at du måtte si mye nei til vakter osv på sykehjemmet da? Anonymkode: ca4d0...bb4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #7 Skrevet 18. januar 2024 Kobber 100% fast i barnehage. Et tilkallingsvikar I en annen jobb. Til tider jobber jeg 150-200%. Hadde ikke gått om begge jobbene var kommunale i samme kommune. Den faste er privat. Anonymkode: f7dde...0c4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #8 Skrevet 18. januar 2024 I deltidsjobben har du forpliktet til ett vist antall timer, og du må følge vaktplanen. Tilkallingsjobben har sagt at de ikke har noe særlig behov for deg. Det eneste som skjer om du sier mye nei er at de slutter ringe deg. Man ringer først og fremst de som sier ja. De som ofte sier nei havner lengre og lengre ned på ringelisten. Det samme hadde vært om du hadde 2 eller fire tilkallingsjobber. Der du sier nei, havner du lengre ned på listen. Og iallefall som relativt nyansatt. Anonymkode: a6ca3...2e1 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #9 Skrevet 18. januar 2024 Hadde nå 3 forskjellige barnehager jeg jobbet i fordi ingen av de hadde fast stilling Anonymkode: 4a09e...25d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #10 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Funka det fint? var det sånn at du måtte si mye nei til vakter osv på sykehjemmet da? Anonymkode: ca4d0...bb4 Det gikk helt fint, skrev meg opp de dagene jeg kunne og var flink til å stryke meg ut dersom jeg hadde fått vakt det andre stedet. Tenker det er mye verre om man har flere vikarjobber da ender det ofte opp med at man sier mye nei så slutter arbeidsplassene å ringe. Anonymkode: 24d03...92c
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #11 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg fikk akkurat jobb i barnehage som tilkallingsvikar midlertidig. jeg ble anbefalt og søke flere tilkallingsvikar jobber for og fylle uka mer men fant ingen passende tilkallingsvikar jobber i nærheten og det var en perfekt jobb som var deltid 50% fast som dukka opp som jeg endte med og søke på isteden. Noen som har erfaring med dette om det funker eller om det blir helt kaos og at jeg kun burde ha tilkallingsvikar jobber? Kan hende jeg må si mye nei til tilkallings jobben da en del når det kræsjer. Derfor er jeg litt bekymret vis jeg får den deltids jobben da. Det er vel ikke sånn at der jeg fikk tilkallingsvikar jobben kan trekke seg nå da vis jeg kommer med at jeg har søkt deltidsjobb fast? De visste godt og anbefalte at jeg skulle søke flere plasser selv så jeg kan fylle opp uka men da regna de nok med andre tilkallingsvikarer jobber. Men jeg tenkte for meg selv at det blir vel samme situasjon uansett om du har flere tilkallingsvikar jobber eller en deltidsjobb og en tilkalling fordi det vil da kræsje på et punkt uansett? (jeg er veldig fersk i arbeidslivet jeg er 18år. Derfor jeg ikke vet om det er lov og ha deltidsjobb fast 50% og tilkallingsvikar sammen. Noen som evt har prøvd og ha de 2 og det har funka/ikke funka? Gjerne kom med alt dere vet om det. Trenger all infoen jeg kan få. Anonymkode: ca4d0...bb4 Lite skudd i blinde her....Men du er en kvinne eller ? Anonymkode: 244ad...2d4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #12 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg fikk akkurat jobb i barnehage som tilkallingsvikar midlertidig Litt krast svar, men å være tilkalling er ikke det samme som å faktisk være ansatt. Som tilkalling har du ingen rettigheter men heller ingen krav. Du er bare med i en gruppe som får tilbud om å jobbe dersom de skulle trenge deg en dag. Hverken de eller du er forpliktet til noe som helst. Anonymkode: 602d9...c04 1 2
SynneD Skrevet 18. januar 2024 #13 Skrevet 18. januar 2024 Akkurat samme mekanismen hadde jo vært der med flere tilkallingsvikar jobber? Du vil jo like gjerne kunne ha sagt ja til en av de andre jobbene og derfor måtte si nei når de ringer. Har du en fast 50% stilling vil du jo gjerne vite på forhånd når du jobber, og kan gi beskjed om dette til der du er tilkallingsvikar. Mye bedre for alle.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #14 Skrevet 18. januar 2024 En deltidsstilling gir rett til sykepenger, pensjonsopptjening osv. helt klart å foretrekke! Anonymkode: b2ce4...e6f 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #15 Skrevet 18. januar 2024 Sier di ofte nei til tilkallingsjobben, så gidder de ikke å ringe deg etterhvert Anonymkode: 63531...3df
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #16 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Den jeg har søkt på er 50% fast deltid så da blir det vel den jeg må prioritere øverst da? Men lurer på hvordan tilkallgsjobben tar det da vis jeg blir mye opptatt når de ringer og spør etter om jeg kan ta vakter. Blir nok 3 dager med jobb på den deltidsjobben som kun gjør så jeg kan si ja som tilkallingsvakt 2 dager i uka bare. Er det sånn tror du at dem kan si nå at det er uaktuelt at jeg fortsetter i tilkalingsjobben da? Du har helt rett må jo kunne ha nok penger til og leve og jeg holder på med førekortet noe som ikke akkurat er billig. Pluss sparer til bil og flytte ut og studere så trenger alle pengene jeg kan få virkelig. Anonymkode: ca4d0...bb4 Du vil jo sikkert få en turnus i den på 50% (evt om du finner en annen deltidsstilling fast) Utfra det kan du sette deg opp på hvilke dager du kan jobbe på tilkallingsjobben. (slik er det her hvertfall) Får du jobb en av stedene utover turnus så stryker du deg som tilgjengelig slik at de slipper ringe mange som ikke kan alikevel. Anonymkode: 2b972...e02
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #17 Skrevet 18. januar 2024 Får du tilbud om en fast jobb et sted så må du takke ja hvertfall. Og fortsette søke fatse jobber om du ikke får den du har søkt på nå. Det gir deg bedre rettigheter mtp. sykdom, samt mye større forutsigbarhet mtp lønn Anonymkode: 2b972...e02
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #18 Skrevet 21. januar 2024 Det går kanskje an å jobbe vikarstillingen ved siden av 50% stilling. Jeg prøvde å jobbe ekstravakter et annet sted, ved siden av 80% stilling et sted. Jeg fikk alltid spørsmål om vakter på det andre stedet, når jeg hadde vakter på det faste stedet. Jeg endte opp med å ta ekstravaktene på det stedet jeg jobbet fast. Fryktelig styr å jobbe flere steder syns jeg. Men det er mange som gjør det. Anonymkode: aadb2...f31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå