AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #1 Skrevet 18. januar 2024 Jeg har gått IT-drift, og skulle nå ønske jeg heller gikk IT-utvikler linjen istedenfor.. Jeg er 25 år og angrer på dette. Er det noen som har tips til hva jeg kan eventuelt gjøre? Har en 07-15 jobb og regninger og annet, så hva er muligheten min? Kan dessverre ikke bare forlate jobben min pga. økonomisk situasjon, men jeg har veldig lyst til å både lære meg frontend og backend, planen er fullstack utvikler. Jeg har bakgrunn innenfor software, hardware, og altså brukerstøtte innenfor IT, jeg er veldig tech savvy og lærer raskt, hva er mulighetene mine? Anonymkode: 1aa17...5a1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #2 Skrevet 18. januar 2024 Ta en bachelor i informasjonssikkerhet, da er du sikret jobb med god lønn i evigheten Om du er god i fagene fra før trenger du bare å lese selv og ta eksamen. Er du ikke god må du være i forelesningene, men det er du selv som bestemmer. Da kan du jobbe ved siden av, muligens redusere timene dine. evt kan du søke deg til Forsvarets ingeniørhøgskole i Lillehammer. Da får du lønn under studie, bo+kost+pensum+befalsutdanning+offisers utdanning. Du er ferdig innen du blir 30, og det er bare sunt å være i midten av 20årene når man starter. Anonymkode: e24a8...5b8 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #3 Skrevet 19. januar 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Ta en bachelor i informasjonssikkerhet, da er du sikret jobb med god lønn i evigheten Om du er god i fagene fra før trenger du bare å lese selv og ta eksamen. Er du ikke god må du være i forelesningene, men det er du selv som bestemmer. Da kan du jobbe ved siden av, muligens redusere timene dine. evt kan du søke deg til Forsvarets ingeniørhøgskole i Lillehammer. Da får du lønn under studie, bo+kost+pensum+befalsutdanning+offisers utdanning. Du er ferdig innen du blir 30, og det er bare sunt å være i midten av 20årene når man starter. Anonymkode: e24a8...5b8 Informasjonssikkerhet er faktisk litt vanskelig. Det er et fagområde hvor ferdigheter/erfaring settes høyere enn formell utdanning. Om du er nyutdannet innen informasjonssikkerhet uten særlig erfaring eller at du kan vise til heftige skills innen scripting/CTF osv, så vil du slite med å få jobb. Det er et lite paradoks siden man "skriker" etter it-sikkerhet, men det er ufattelig vanskelig å få den første relevante it-sikkerhetsjobben. Anonymkode: 31594...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #4 Skrevet 19. januar 2024 Lær deg koding da, om du er interessert, så er det bare å begynne!! Nettstudier er mulig å ta samtidig som du jobber. Jeg jobber selv innen IT-drift og angrer ikke ett sekund. Men jeg har ingen interesse av å kode. Det blir for passivt for meg. Anonymkode: 371e2...c4c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #5 Skrevet 19. januar 2024 Jobber med IoT, koder og setter opp dingser. Får masse IT-drift og koding, alt i ett. Er et helvetes stress hele greia, digger det Anonymkode: 72c2a...fb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå