AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #1 Skrevet 18. januar 2024 Hva gjør dere andre når dere skal bestille tur til syden og de flyreisene som tilbys lander på destinasjonen veldig sent/på natten. Føler at man mister en dag av hotellet (og dermed også kaster bort penger) når man ankommer så sent Anonymkode: 1bc0d...115
Sofakona Skrevet 18. januar 2024 #2 Skrevet 18. januar 2024 Vi kommer på natten..og drar på natten..så vi får vår tid. Når vi ankommer så legger vi oss bare 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #3 Skrevet 18. januar 2024 Tenker ikke over det. Man drar jo sent også. Anonymkode: 5b639...403
Elle Melle Skrevet 18. januar 2024 #4 Skrevet 18. januar 2024 Det er vel grunnen til at noen turer er rimeligere/ikke utsolgt. Enkelte flytidspunkt gjør ferien mer stress og man føler man ikke får makset tiden. 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #5 Skrevet 18. januar 2024 Det har jeg aldri ofret en tanke. Anonymkode: ceb68...483 1
enkefru Skrevet 18. januar 2024 #6 Skrevet 18. januar 2024 Jeg bestiller aldri de turene om jeg kan unngå det, selv om de somregel er rimeligere. Foretrekker å komme på formiddag/dag og også reise hjem på formiddagen. Natt-ankomst ned, innebærer ofte også sen avreise - som betyr å bare vente, ha koffertene på et oppvecvaringsrom, etc. Nope… ikkeno’ for oss 3
Frida Skrevet 18. januar 2024 #7 Skrevet 18. januar 2024 Aldri tenkt på, vi legger oss og sover. Står opp neste dag og så er ferien i gang. 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #8 Skrevet 18. januar 2024 Vi unngår alltid de flytidene. Det er en grunn til at de som regel er litt billigere - men ikke billige nok til å oppveie ulempene, synes jeg. Anonymkode: 734de...847 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #9 Skrevet 18. januar 2024 Foretrekker komme på kvelden slik at det bare er å finne mat, så sove. Men funker fint komme midt på natten også, så får man noen timer søvn før man er klar for en hel dag. Ankomme midt på dagen føler jeg er mer bortkastet, da er man ofte for sliten til å gjøre noe uansett. Anonymkode: d5024...d4b 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #10 Skrevet 18. januar 2024 De siste årene har vi reist hjemmefra "midt på natten" og kommet frem til reisemålet rett før lunch, mens vi har dratt hjem igjen etter en rolig frokost på hotellet den siste dagen. Det er helt perfekt, synes jeg! Da får man ed seg nesten hele den første dagen, samtidig som man slipper styret med bagasjeoppbevaring, be om senere utsjekk (som vi aldri har fått), og "tilgang til dusjrom før avreise" (som det ble tull med den ene gangen vi prøvde det). I tillegg stopper egentlig tilgangen til all inclusive kl. 12 på avreisedagen, så da kan man også risikere å ikke få mat på hotellet (som gir enda enda mer styr med å måtte ut av hotellområdet for å handle på butikk/spise på restaurant den siste dagen). Sen hjemreise er mer stress og venting, enn glede over å få en ekstra dag. Jeg føler meg ikke komfortabel med å ikke dusje og freshe meg opp litt før flyturen, så å tilbringe dagen med bading i basseng eller bare å sitte i skyggen og vente på å dra er lite attraktivt. Da vil jeg heller bare få hjemreisen unnagjort, så jeg får en god natts søvn hjemme. Anonymkode: 92310...173 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #11 Skrevet 18. januar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva gjør dere andre når dere skal bestille tur til syden og de flyreisene som tilbys lander på destinasjonen veldig sent/på natten. Føler at man mister en dag av hotellet (og dermed også kaster bort penger) når man ankommer så sent Anonymkode: 1bc0d...115 Hadde sånne flytider til Santorini. Vurderte å gå ute noen timer på natta ved ankomst, men hotellprisene var såpass rimelige at det ble til at jeg booket to ekstra netter for å kunne ha hotell hele oppholdet. Anonymkode: c2801...c9e
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #12 Skrevet 18. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde sånne flytider til Santorini. Vurderte å gå ute noen timer på natta ved ankomst, men hotellprisene var såpass rimelige at det ble til at jeg booket to ekstra netter for å kunne ha hotell hele oppholdet. Anonymkode: c2801...c9e Gå ute noen timer på natta? Noen timer?! Check in på hotell er vanligvis kl 15… blir et halv døgn med trasking Anonymkode: 48ab7...f72 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #13 Skrevet 18. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Gå ute noen timer på natta? Noen timer?! Check in på hotell er vanligvis kl 15… blir et halv døgn med trasking Anonymkode: 48ab7...f72 Ja, men på dagtid ville jeg jo trasket uansett. Men de timene jeg måtte ventet fra ankomst til dagslys/åpne butikker osv var utslagsgivende for at jeg bestilte ekstra netter på hotell. Anonymkode: c2801...c9e
Angelheart2 Skrevet 19. januar 2024 #14 Skrevet 19. januar 2024 Unngår alltid flytider der vi reiser eller kommer frem midt på natta. Så klart, skal man veldig langt (Thailand/USA eller lignende) er det jo vanskelig å unngå nattreise, men da sover man jo ofte på flyet også. Sist vi reiste til USA var vi fremme kl 18 på kvelden, men på grunn av tidsforskjellen var det som midt på natten for oss så vi la oss med en gang vi kom frem 😁 Trives best med fly der vi reiser fra Gardermoen ved 9-10-tiden på morgenen, uansett hvor vi skal. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #15 Skrevet 19. januar 2024 Synes det er kjipt på charter, foretrekker morgenfly. Men om jeg bestiller fly og hotell separat og bestemmer antall fulle dager selv, så er det helt greit å komme fram på natten. Blir fort sånn når man reiser til langtvekkistan. Hellas derimot, må det gå an å komme seg til på dagtid. Anonymkode: 9ef0d...faf
Gjest ti10 Skrevet 19. januar 2024 #16 Skrevet 19. januar 2024 Har jeg aldri ofret en tanke. Jeg tror vel ikke det er det som er den minst lønnsomme faktoren ved en ferie, verken for meg eller andre Synes det egentlig er litt deilig å våkne litt utpå dagen, gå ut, rusle litt rundt, få seg noe å spise osv. Det blir rett og slett en veldig myk start på ferien, ingen planer, bare labbe litt rundt og orientere seg i nærområdet, så kan man begynne med alt man har planlagt, severdigheter, aktiviteter osv. neste dag.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #17 Skrevet 20. januar 2024 Verre når man ankommer Gardermoen midt på natten, og alt av kolletivtransport er stengt ned. Med de taxiprisene burde det vært et kollektivtilbud til alle som kommer med forsinkede fly. Men selv MDG foreslår vel ikke det, siden de ikke vil folk skal fly i det hele tatt. Anonymkode: c2801...c9e 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #18 Skrevet 20. januar 2024 Værre å dra tidlig om morgenen. Og ha litt reievei til flyplassen. Er i syden nå,kom i går. Da klarte jeg ikke sove rett før vi dro. Så hadde vært våken fra onsdag kl 07:00 ca. Kjørt hjemmefra tors 02:00. Satt på flyet 07:00. Altså gått 24 timer siden jeg våknet . Fikk ikke sove på flyet. Sovnet på hotellet ca 21:00. Våknet i natt kl 02:30. Fikk heldigvis sove igjen etter ca 3 timer. Litt sliten, men koser meg. Hadde jeg kunne reist midt på natten. Så hadde det nok vært litt bedre tror jeg Anonymkode: 5ae69...f26
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #19 Skrevet 20. januar 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Værre å dra tidlig om morgenen. Og ha litt reievei til flyplassen. Anonymkode: 5ae69...f26 Ja, den er kjip, når du er avhengig av første avgang buss eller tog og alt stanser som i togkaoset nå nettopp. Alltid nervepirrende, jeg liker å være tidligere ute enn det som er mulig egentlig. Anonymkode: c2801...c9e 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #20 Skrevet 21. januar 2024 Det kommer litt an på. Hvis vi har planlagt å bo på dyre hoteller (type 6000-8000 natta for 2 rom) og vi har minst halvpensjon, inkludert, så hender det vi tar inn på et hotell i nærheten av flyplassen og uten frokost hvis frokost er ekstra. Betaler maks 1500-2000 for den natta, så sparer fort en del. Da sover vi til utsjekk, spiser lunch og reiser til det andre hotellet. For oss fungerer det helt utmerket. Vi er mye ute og reiser i løpet av året. Hadde vi kun reist på en tur i løpet av året så hadde vi nok bare tatt alt på samme hotell. Vinterferien i fjor så tok vi en pakketur, noe vi aldri gjør men den gangen var det faktisk rimeligere til ønsket destinasjon enn å lage pakke selv. Vi kom veldig sent, vi mistet middag den dagen og dro veldig tidlig så vi fikk ikke med oss frokost den siste dagen. Så i teorien fikk vi bare 6 dager. Og da blir døgnprisen ganske stiv. Anonymkode: dbde3...3b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå