AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #21 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvor mye er den boten på? Overhørte en samtale igår hvor forelderen ikke rekker å hente i tide pga snøkaoset. Hn hadde ikke råd til å betale boten. Jeg tenkte å bryte gjennom samtalen for å tilby meg å betale, men ville ikke fremstå som frekt. Anonymkode: 05077...005 Der jeg jobbet flr var den på 300 Anonymkode: fb811...1c7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #22 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kan ikke bare nekte å betalt Anonymkode: fb811...1c7 Skjer det for ofte er det til pass at de mister bhg plassen. Anonymkode: f61f3...af6 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #23 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Veldig vanlig. Selv opplevde vi. Vi pleide altid hente kl 15. Jeg var i bilulykke. Så gikk litt tid før jeg fikk gitt beskjed videre. Svigermor kastet seg i bil for å hente ungene.samtidig ringte gubben til barnehagen å forklarte. Kom 10 min etter stegning. Fikk da regning på 1000kr, prøvde å klagge men kom ikke utenom. En ansatt vi hadde veldig god kontakt med sa, hadde det vært ho hadde ho ikke gitt beskjed videre om dette, for som ho sa dette var jo ekstra ordinært Anonymkode: 7cb63...06a Det var sært av bhg Anonymkode: fb811...1c7 7 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #24 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Private lan gi bot hvertfall Anonymkode: fb811...1c7 Ihht hvilket lovhjemmel ? 🤔 Anonymkode: 61da3...631 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #25 Skrevet 18. januar 2024 Som sagt, ekstraordninære hendelser kan skje alle. Men å hente for sent 2-3 ganger i uka, i uke etter uke er ikke innafor!! Vi som jobber i barnehage har jo også gjerne et familieliv og barn som skal hentes og bringes til aktiviteter. Synes det er så ufordragelig. Anonymkode: 03035...ca1 11
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #26 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ihht hvilket lovhjemmel ? 🤔 Anonymkode: 61da3...631 Det står feks i kontraktene de skriver inder når de får plass Anonymkode: fb811...1c7 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #27 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det var sært av bhg Anonymkode: fb811...1c7 Var det vi syntes og. Ho ene prøvde å få den fjernet men fikk ikke pga det lå i systemet Anonymkode: 7cb63...06a 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #28 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ihht hvilket lovhjemmel ? 🤔 Anonymkode: 61da3...631 avtaleretten. Anonymkode: 51b50...3a7 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #29 Skrevet 18. januar 2024 Det bør jo betales om det ikke er en god grunn. Det blir jo overtid på hvertfall 3 personer hos oss. Anonymkode: 8121c...986 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #30 Skrevet 18. januar 2024 Jeg synes det er en skikkelig uting. Kan det ikke nedfelles i barnehagens vedtekter at ved for sen henting x antall ganger fører til samtale med styrer, og at dersom det vedvarer etter samtale så vil plassen bli sagt opp? Anonymkode: 03035...ca1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. januar 2024 #31 Skrevet 18. januar 2024 (endret) Kommunale barnehager har ikke lov til å gi bot (eller har i alle fall ikke lov til å kreve den inn), så det blir nok samtaler og eventuelt henvisning til instanser som kan hjelpe dersom foreldrene har problemer (økonomiske, psykososiale, fysiske) som gjør at det er vanskelig å hente. I siste instans kan vel plassen sies opp. Eksempelet med barnehagen som krevde bot på 1000 kr fra en person som henta for seint pga. bilulykke høres helt sykt ut. Endret 18. januar 2024 av Anonymus Notarius
Gjest Kalsberg92 Skrevet 18. januar 2024 #32 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men har barnehagen egentlig lov til å gi ut bøter? Hva skjer om foreldrene bare lar være å betale disse? Anonymkode: 03035...ca1 Jo den kan jo det når man bryter avtale.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #33 Skrevet 18. januar 2024 I det mest graverende tilfellet i min barnehage, kommer den ene forelderen til et barn for sent hver gang, rett fra treningssenteret… Anonymkode: 03035...ca1 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #34 Skrevet 18. januar 2024 55 minutter siden, AnonymBruker said: Det står feks i kontraktene de skriver inder når de får plass Anonymkode: fb811...1c7 Hjelper lite om kontrakten er ulovlig. Jeg kan skrive kontrakt om at jeg og konen skal ha sex hver Fredag men sier hun nei og jeg kjører på er det voldtekt uansett hvor mye kontrakt man har. Anonymkode: 648a9...6a1 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #35 Skrevet 18. januar 2024 Det er egentlig bot om barnet ikke hentes innen åpningstiden der jeg jobber. Men jeg til nå har aldri opplevd at noen har fått bot. Det hender i blant at foreldre ikke rekker frem, men det har alltid vært engangstilfeller, de har beklaget veldig og det har vært snakk om maks 15 min. Ugreit er det, for min del kan det blant annet innebære at jeg får trøbbel med å få hentet mine egne barn før barnehagen stenger. Men jeg har altså aldri opplevd at det har vært grunn til å tro at det handlet om holdning om at det ikke var så farlig, eller slurv. Det har vært fortvilte foreldre som hadde kommet opp i uforutsette hendelser. Og da har vi altså ikke gitt bot. Men om det hadde gjentatt seg fra de samme, hadde det vært noe annet, antagelig etter en samtale om det først. Vi har kalt inn foreldre som stadig leverte 10 minutter for tidlig, til tross for beskjed om at barnehagen ikke var åpen, til samtale, og de ga seg med det da, uten bot. Anonymkode: 56c97...87d 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #36 Skrevet 18. januar 2024 Jeg er ikke ts, men jeg tenker fortsatt på moren som ikke fikk hentet i tide og som kanskje må betale boten. Jeg merket meg reg skiltet hennes på stasjonen. Er det innafor å søke henne opp og vippse «anonymt» og skrive at pengene er for boten hun evt må betale? Jeg fikk så vondt av henne igår. Dette var sent på ettermiddagen etter klokken 18. Det er vel ingen barnehager som holder åpent så sent? Anonymkode: 05077...005 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #37 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hjelper lite om kontrakten er ulovlig. Jeg kan skrive kontrakt om at jeg og konen skal ha sex hver Fredag men sier hun nei og jeg kjører på er det voldtekt uansett hvor mye kontrakt man har. Anonymkode: 648a9...6a1 🤦🏻♀️ Anonymkode: fb811...1c7 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #38 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er ikke ts, men jeg tenker fortsatt på moren som ikke fikk hentet i tide og som kanskje må betale boten. Jeg merket meg reg skiltet hennes på stasjonen. Er det innafor å søke henne opp og vippse «anonymt» og skrive at pengene er for boten hun evt må betale? Jeg fikk så vondt av henne igår. Dette var sent på ettermiddagen etter klokken 18. Det er vel ingen barnehager som holder åpent så sent? Anonymkode: 05077...005 Hæ? Anonymkode: 5dbb0...c46
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #39 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er egentlig bot om barnet ikke hentes innen åpningstiden der jeg jobber. Men jeg til nå har aldri opplevd at noen har fått bot. Det hender i blant at foreldre ikke rekker frem, men det har alltid vært engangstilfeller, de har beklaget veldig og det har vært snakk om maks 15 min. Ugreit er det, for min del kan det blant annet innebære at jeg får trøbbel med å få hentet mine egne barn før barnehagen stenger. Men jeg har altså aldri opplevd at det har vært grunn til å tro at det handlet om holdning om at det ikke var så farlig, eller slurv. Det har vært fortvilte foreldre som hadde kommet opp i uforutsette hendelser. Og da har vi altså ikke gitt bot. Men om det hadde gjentatt seg fra de samme, hadde det vært noe annet, antagelig etter en samtale om det først. Vi har kalt inn foreldre som stadig leverte 10 minutter for tidlig, til tross for beskjed om at barnehagen ikke var åpen, til samtale, og de ga seg med det da, uten bot. Anonymkode: 56c97...87d Men hvorfor åpner dere avdelingen så tidlig? Der jeg har jobbet, og i bhg til mine unger kan en komme så tidlig en vil, men møter da til stengt dør, og må fint vente til de åpner klokka åpningstid. Anonymkode: b8099...ab4 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #40 Skrevet 19. januar 2024 Veldig sjelden det skjer (som i at det kan gå år imellom) på min jobb men de må underskrive på at de hentet for sent og i det skrivet står det at ved gjentatte forsent hentinger i løpet av så og så mange måneder kan de miste plassen. (Aldri skjedd at noen har hentet forsent så ofte sånn at de faktisk har mistet plassen da) Anonymkode: cc6e0...3f2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå