Gå til innhold

Concealer til under øynene, fine linjer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen tips til en concealer som ikke tørker ut og som fungerer godt uten å legge seg i de fine linjene?

Er snart 34 år og har det siste året fått en del smilerynker og mere fine linjer. Nå når det er vinter så sliter jeg med at concealeren blir tørr, og at den enten forsvinner i linjene eller at den legger seg i linjene. Har tynn hud/blåskjær under øynene.

Anonymkode: 55651...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre ikke tips til concealer, men vil tipse om å bruke gode produkter under. Får huden nok fuktighet? Bruker du øyekrem? Eventuelt serum, primer?

Anonymkode: 85554...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Charlotte Tilbury Magic away. En av få under øye-concealere som ikke creaser på meg. Setter den med under øye-pudderet til makeupmekka. Er 44 år. Revolution har en "dupe" som heter under eye brightener eller noe sånt, den er også god, men dekker ikke like godt. Brukte den i lang tid før jeg testet Charlotte Tilbury. Nå blir den for det meste liggende i skuffen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har dessverre ikke tips til concealer, men vil tipse om å bruke gode produkter under. Får huden nok fuktighet? Bruker du øyekrem? Eventuelt serum, primer?

Anonymkode: 85554...929

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Denne har jeg skaffet meg. Anbefales. Selv er jeg i slutten av 40-årene og denne legger seg ikke i linjene rundt øynene. 

https://fredrikoglouisa.no/produkt/were-even-hydrating-longwear-concealer-8-ml/

Anonymkode: e566c...a88

Takk, skal dra og teste! 😊

jukkapalme skrev (16 timer siden):

Jeg er veldig fornøyd med Charlotte Tilbury Magic away. En av få under øye-concealere som ikke creaser på meg. Setter den med under øye-pudderet til makeupmekka. Er 44 år. Revolution har en "dupe" som heter under eye brightener eller noe sånt, den er også god, men dekker ikke like godt. Brukte den i lang tid før jeg testet Charlotte Tilbury. Nå blir den for det meste liggende i skuffen. 

Takk, men må teste dem så nettbutikk er ikke aktuelt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk, skal dra og teste! 😊

Takk, men må teste dem så nettbutikk er ikke aktuelt 😊

Hvis du skal til Stockholm eller Göteborg i nær fremtid kan du jo teste den på Sephora 😊 Synd CT ikke selges i Norge. Jeg kjøper det meste på nett og pleier å bruke sånne "kalkulatorer" for å finne farge og treffer stort sett hver gang. Mange har det på nettsiden sin, ellers kan man bruke sider som f.eks findation.com. Pleier også å sjekke swatches på nettet. 

Endret av jukkapalme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (På 19.1.2024 den 13.50):

Hvis du skal til Stockholm eller Göteborg i nær fremtid kan du jo teste den på Sephora 😊 Synd CT ikke selges i Norge. Jeg kjøper det meste på nett og pleier å bruke sånne "kalkulatorer" for å finne farge og treffer stort sett hver gang. Mange har det på nettsiden sin, ellers kan man bruke sider som f.eks findation.com. Pleier også å sjekke swatches på nettet. 

Kommer uansett ikke til å kjøpe noe jeg ikke kan teste. Var feks på parfymeri i dag og fikk testet Dior og lancome som de mente var midt i blinken. Koster 400 kr. Fikk prøve dem i ansiktet, og de gikk rett i linjene. Skikkelig frustrerende 💔

Prøvde også med settingpudder, men det framhever linjene fordi man ser så tørr og død ut så det er uaktuelt. Spesielt fordi jeg ikke bruker sminke på resten av huden.

AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 19.54):

Denne har jeg skaffet meg. Anbefales. Selv er jeg i slutten av 40-årene og denne legger seg ikke i linjene rundt øynene. 

https://fredrikoglouisa.no/produkt/were-even-hydrating-longwear-concealer-8-ml/

Usikker på om det var den jeg prøvde i dag, men den fra fenty de hadde i butikk ble for tørr 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kommer uansett ikke til å kjøpe noe jeg ikke kan teste. Var feks på parfymeri i dag og fikk testet Dior og lancome som de mente var midt i blinken. Koster 400 kr. Fikk prøve dem i ansiktet, og de gikk rett i linjene. Skikkelig frustrerende 💔

Prøvde også med settingpudder, men det framhever linjene fordi man ser så tørr og død ut så det er uaktuelt. Spesielt fordi jeg ikke bruker sminke på resten av huden.

Usikker på om det var den jeg prøvde i dag, men den fra fenty de hadde i butikk ble for tørr 😔

Den er helt ny, nettopp ankommet. Ikke sikkert alle har fått den inn enda.

Concealeren skal være fuktighetsgivende og smelte inn i huden. Jeg opplever den ikke som tørr i det hele tatt, men at den blender seg fint inn i huden under øynene. Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 15.30):

Prøv settingspray i stedet for pudder, det fungerer bedre for oss med tørr hud og linjer. Jeg er fornøyd med min, den er i veldig rosa flaske, kjøpt på Vita.

For meg er det også viktig at jeg ikke bruker for mye, spesielt når jeg har lite sminke ellers. Bare 2-3 små prikker under hvert øye, som jeg blender utover med en liten beauty blender fra dagligvaren. 

Anonymkode: 25cc9...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Prøv settingspray i stedet for pudder, det fungerer bedre for oss med tørr hud og linjer. Jeg er fornøyd med min, den er i veldig rosa flaske, kjøpt på Vita.

For meg er det også viktig at jeg ikke bruker for mye, spesielt når jeg har lite sminke ellers. Bare 2-3 små prikker under hvert øye, som jeg blender utover med en liten beauty blender fra dagligvaren. 

Anonymkode: 25cc9...394

Bruker så og si ingenting, går over med tørr svamp etterpå. Bruker settingspray fra urban decay.

I dag prøvde jeg piiiiiittelitt settingpudder over bare akkurat der linjene er og det fungerte faktisk bedre 😊 det ble ikke perfekt, pittelitt i linjene, men bedre.

I kveld prøver jeg en skikkelig gjennomgående hudpleierutine for å se om jeg kan fikse problemet med knusktørr vinterhud i tillegg. Sheet masks og nattmaske og alle kombinasjonene av serum med fukt jeg har 🤪 så får vi se.

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger spent med ettersom jeg har samme utfordring, så hold oss oppdatert 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Glowish multi Dew skin tint fra Huda Beauty. Den er ikke tørr, enkel å blende, gir nok dekke og glød til hverdags uten at jeg trenger foundation i tillegg. Bittelitt settingpudder og settingspray over holder hele (barnehage)dagen. Kjøper på HM:

https://www2.hm.com/no_no/productpage.1204830005.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAwbitBhDIARIsABfFYIKoFo94jGGhGYEApof0RVOQgVVupJ66YhNM7UHIviYyI5cbwG7IwzMaAtAKEALw_wcB

Anonymkode: e472d...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den fra Nars som er linket til over, den smelter virkelig inn i huden min. Jeg har tørr og sensitive hud. Men prøv den selv, det er det beste!

Anonymkode: ba753...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Lancome Serum Concealer på Kicks for litt siden etter anbefaling av en ansatt der. Ba om tips til produkter som ikke ser ut som tørr kake på huden, og hun brukte denne selv også. Er veldig fornøyd med den.

Bruker setting spray på sminkesvamp når jeg skal ha på concealer, kan sikkert bruke fingrene også men fuktig svamp får det jevnere og mer inn i huden synes jeg.

https://www.kicks.no/lancome/makeup/base/concealer/teint-idole-fond-de-teint-care-glow-radiant-concealer-115c

Endret av Sniff76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...