Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg tenker å by på en leilighet der jeg vil ha lån på 2 000 000, rente er ca 6-6.5%

Hvor mye mindre vil jeg da betale i skatt? Betaler ikke formuesskatt idag

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

22%. 

Ved rente på 6,5% vil det bli 28600kr fradrag, per år. 

Endret av hudorm1
Skrevet
hudorm1 skrev (1 time siden):

22%. 

Ved rente på 6,5% vil det bli 28600kr fradrag, per år. 

Så litt over 2000 i mnd, det hjelper jo betydelig ift å balansere et budsjett.. takk 😊

Skrevet (endret)
13 hours ago, Topsi said:

Så litt over 2000 i mnd, det hjelper jo betydelig ift å balansere et budsjett.. takk 😊

Du må huske at du må betale de siste 78% av rentekostnadene selv da... 

Boliglån – Finansportalen  Sjekk ut denne siden om det finnes bedre lånerente enn godt over 6%. Nybygger.no tilbyr rente midtveis opp på 5-tallet, om du har passe grei egenkapital. 

Sjekk også ut fagforeningen din om du har det? Eller vurder å bli medlem. Man sparer fort inn medlemskontigenten på forsikring og bank

Endret av newman01
  • Liker 2
Skrevet (endret)
newman01 skrev (3 timer siden):

Du må huske at du må betale de siste 78% av rentekostnadene selv da... 

Boliglån – Finansportalen  Sjekk ut denne siden om det finnes bedre lånerente enn godt over 6%. Nybygger.no tilbyr rente midtveis opp på 5-tallet, om du har passe grei egenkapital. 

Sjekk også ut fagforeningen din om du har det? Eller vurder å bli medlem. Man sparer fort inn medlemskontigenten på forsikring og bank

Jeg har finansieringsbevis i mim bank, der er renta på 6.5%, det er helt vanvittig. Har søkt om det samme i KLP. Der er det 6.0noe. Trodde jeg kunne søke nordea via unio,  men der var kun for ansatte der, der var det lavere. Nsf har avtale med DnB, som skal være ganske dårlig, og det er en bank jeg ikke har lyst å binde meg til.... 

Jeg hører alle si rentetoppen er nådd, men jeg er nå skeptisk i en ustabil verden...

Endret av Topsi
Skrevet

Husk at du betaler mer renter enn avdrag i starten. Dvs at rentefradraget i kr vil forandre seg over tid. Men den er på 22% så det kan du regne ut selv når du får nedbetalingsplan. 

Anonymkode: efd4c...da6

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husk at du betaler mer renter enn avdrag i starten. Dvs at rentefradraget i kr vil forandre seg over tid. Men den er på 22% så det kan du regne ut selv når du får nedbetalingsplan. 

Anonymkode: efd4c...da6

Takk. Det skal jeg huske på. Jeg vurderer å ta deler av lånet på fastrente og deler flytende. Dette er en bolig jeg gjerne vil ha, men det er mange interessenter ifølge megler,.så spørs om det går mye over prisantydning 

Skrevet

Husk at megler ikke er vennen din, men betalt av selger for å skvise mest mulig penger ut av deg

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
newman01 skrev (39 minutter siden):

Husk at megler ikke er vennen din, men betalt av selger for å skvise mest mulig penger ut av deg

Ja, det er sikkert! Han i banken anbefalte å aldri forrelle megler hva  jeg hadde å gå på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...