Gå til innhold

Valp og småbarn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun tisser på rommet hennes for å markere seg. Bra dere fikk valpen når dere allerede har barn i huset. 
Lekene til barnet ditt er ofte leker valpen tror han kan leke med. Han vil rett og slett leke med henne. 
Når du kommer inn i rommet gi alltid oppmerksomheten til barnet først og hunden sist. På den måten lærer hunden seg at barnet er over han på rangstigen. Og slikt skal hunder vite. 
Det blir bedre etterhvert. Når hunden er 2 år vil den ofte begynne å roe seg ned. 
bare vær konsekvens med han, og la hunden ha sin egen leke. Valper er gira, blir bedre på sommeren når han kan være mer ute 

Anonymkode: 065b0...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 21.20):

Jeg er ikke rasende😂 jeg svarte på spørsmålet. Men den første personen kom i tillegg med en rimelig spydig og unødvendig kommentar. Jeg kom ikke her for å bli dømt av valget vårt. Jeg kom hit for å få hjelp og tips men det var tydeligvis for mye å forlange fra enkelte. Jeg skjønner ikke hvorfor dere føler behov for å kommentere her med mindre dere faktisk har noe å komme med

Anonymkode: 3e702...2eb

Du kunne lurt meg med at du ikke var sint. Og det fungerer ikke sånn på nettforum de eneste kommentarene som er OK er det som ts er fornøyd med. Det er et diskusjonsforum og folk har ulike meninger.

Anonymkode: 8c9a0...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 19.30):

hvordan kan vi best lære valpen at hun ikke får ta lekene hennes? Eller bite i henne? Vi tar henne bort gang på gang og sier NEI, men det er til døve ører foreløpig😅 hun er også så og si helt stueren, men har lagt merke til at dersom hun får komme inn på datteren vår sitt soverom så tisser hun alltid på gulvet, eller i sengen… tisser ingen andre steder. Markerer hun?

Å si nei kan du gjøre i det uendelige, du må gjøre motsatt, belønne god oppførsel. Sett deg ned med valpen sammen med barnet ditt overøs med godbiter hver gang den ikke rører lekene. Den må se noe positivt med å la lekene være, å få et strengt nei gir ikke valpen noe så da er det bare å fortsette.

Tissingen er markering og prøve å vise dominans over barnet. Lukk døren slik at den ikke har tilgang ditt en stund.

Anonymkode: fe4fc...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Tissingen er markering og prøve å vise dominans over barnet. Lukk døren slik at den ikke har tilgang ditt en stund.

Anonymkode: fe4fc...617

For noe tull! En 5 måneder ung valp er ikke kommet i den fysiske modningsfasen. Det vil derfor være hverken markering eller dominans. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...