Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så skremt av hvor mange som lever i helt elendige forhold. Utroskap, tristhet, vonde følelser og grov psykisk misbruk. Er rett og slett forferdelig å lese her på KG hvor mange det er som har det så vondt. Hvorfor? Er det fordi det ikke finnes flere gode menn/kvinner? Er det samfunnet og redsel for ensomhet? Det er bare så trist og jeg tør ikke engang tenke på et forhold nå. 

Anonymkode: d7080...a02

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en av de som lever i et tomt parforhold. Ønsker å skille meg. Hatt lyst til det i mange år. Dessverre blir jeg fordi jeg er konfliktsky og redd for å såre mannen min.

Anonymkode: ef470...f06

• Hjerte 2
Skrevet

Er nok mange gode parforhold der ute, men de sitter jo ikke å skriver innlegg her, fordi de har det jo bra🙂 Så det blir som nyheter, mye elendighet. 

Anonymkode: 39aa6...9d7

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

De som har gode forhold skriver jo ikke her. 
Hva skal jeg lage tråd om? Hvor fantastisk mannen er og at jeg ikke har noe å klage på? 

Anonymkode: a3ead...294

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg lever i et godt forhold (gift i mange år), men det er det jo ikke noe poeng i å skrive om. De som skriver om dårlige forhold her, er jo ikke representative for hverken de som henger på Kvinneguiden eller samfunnet generelt.

Dessuten får vi jo bare historien fra én side her. Kan hende partneren til den som klager ville framstilt det litt annerledes, og at sannheten trolig ligger et sted i midten. (Snakker ikke om utroskap og vold nå, men om de som klager over at partner er lat/kjedelig/dum/ikke gir nok komplimenter etc.)

Skrevet

Det er nok dessverre et faktum at svært mange forhold etterhvert blir utilfredsstillende og traurige. All erfaring og statistikk viser jo det. Altfor mange kaster seg ukritisk i fanget på en partner, og setter i gang med bolig og barn. Da er det jo ikke så rart at det ofte går galt.

Anonymkode: def2c...ff9

• Nyttig 1
Skrevet

De fleste som lager tråder her gjør det nok av en grunn. Har man et godt forhold, så er det ofte ikke noe å lage noe ut av heller.

Ikke at det så ofte hjelper heller, og folk har en tendens til å gi rådet om å gå nesten uansett problemstilling. Det igjen henger jo sammen med at folk ofte er litt dårlige på å se seg selv i en konflikt. Man finner feil hos den andre, ser lite av hva man selv har gjort for å havne i den situasjonen og får støtte fra en god del brukere. Jeg lurer på hvor mange forhold som har blitt unødvendig ødelagt etter at enkelte har fått satt griller i hodet av svar her inne. 

• Liker 1
Skrevet
Example skrev (5 timer siden):

De fleste som lager tråder her gjør det nok av en grunn. Har man et godt forhold, så er det ofte ikke noe å lage noe ut av heller.

Ikke at det så ofte hjelper heller, og folk har en tendens til å gi rådet om å gå nesten uansett problemstilling. Det igjen henger jo sammen med at folk ofte er litt dårlige på å se seg selv i en konflikt. Man finner feil hos den andre, ser lite av hva man selv har gjort for å havne i den situasjonen og får støtte fra en god del brukere. Jeg lurer på hvor mange forhold som har blitt unødvendig ødelagt etter at enkelte har fått satt griller i hodet av svar her inne. 

Det motsatte skjer også, at folk får råd om å være tålmodig og tåle merkelig oppførsel fra partner selv om mye tyder på at vedkommende ikke er investert i forholdet. Jeg ble nok noen år lenger i forholdet bla etter råd fra kg, bare for å bli dumpet på et tidspunkt da jeg hadde investert mye. Ikke alt handler om "konflikter". 

Anonymkode: ac8ed...d34

Skrevet
10 hours ago, Example said:

Ja det har jeg også tenkt på, det er vel ikke noe annet sted enn KG hvor det florerer av "Dump han/henne" tråder. Det er alltid svart hvitt fra de som ikke lever i situasjonen. Har også lest her tidligere at folk har endt forholdt pga råd fra KG for deretter å angre. Selvsagt skal man ta valget selv, men dersom noen har det vanskelig og alle råd er å dumpe så ser man kanskje ikke løsninger eller som du sier hva man selv kan gjøre for å bedre situasjonen. 

Skrevet

Jeg ville gjerne lest om hvordan som går bra, der folk faktisk trives og har en kjæreste eller ektefelle som behandler dem bra.

Det tror jeg kunne vært godt for mange å lese og se at det faktisk kan gå bra, at det finnes bra mennesker der ute som har respekt og kjærlighet å gi. 

For slik KG er i dag er det ikke annet enn utroskap, svik, sorg, folk som gjør de mest forferdelige ting mot hverandre. 

Så noen positive tråder hadde kanskje gjort seg. 

Skrevet

De som opplever dårlige forhold tyr til KG for å få både råd og trøst. Det har vel vært et par tråder her inne som skryter av ekteskapet sitt, men de dårlige trumfer de gode for å si det sånn 🙂

Skrevet

Jeg levde i et tomt ekteskap. Eksmannen min ble ufør, og da han sluttet å jobbe startet han å spille dataspil 15-20 timer om dagen for å fokusere på annet enn smerter. Det gikk veldig utover familielivet, han kunne ikke hente i bhg fordi han enten var midt i en turnering, eller sov. Han ville ikke spise middag med oss fordi det ikke var tid eller at han alt hadde spist. Han satt med høretlf på og snakket engelsk HELE tiden. Sa jeg noe så løftet han på de og svarte før han forsvant inn i spillverden. Vi hadde ikke sex de siste 7 årene. Jeg følte meg mislykket, ensom og hadde det ikke noe bra. Ikke ble han med på middag til verken min eller sin egen familie, Ei heller ferie. Levde som alenemor som var gift. 

Dog noe positivt var det, når han ikke spilte hadde vi hyggelige samtaler. 

Jeg møtte en annen, sa i fra hjemme at jeg ville skilles, og da var det ikke måte på hva han skulle gjøre for å endre seg. Jeg sa bare at det er for seint, jeg er SÅ ferdig. Det ville uansett aldri blitt bra, han hadde sikkert latt være å spille i 1-3 uker før vi var tilbake der vi er. 

Nå er jeg gift på nytt og har det veldig bra, eksen sitter i en mørk leilighet og spiller. På papiret har vi 50/50, men siden han røyker inne, det er skittent, ingen som rydder etter han så ønsker ikke vårt felles barn å være der. De møtes her hos oss. Vi inviterer til middag, bursdag, jul og påske, 17 mai osv. Jeg prøver å oppmuntre barnet til å reise til pappa innimellom, men barnet ønsker ikke. 

Vi har klart å beholde vennskapet, men jeg er veldig glad han ikke er mannen min. Fy søren, jeg har det 100 ganger bedre nå. 

Anonymkode: 67f9c...791

• Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg levde i et tomt ekteskap. Eksmannen min ble ufør, og da han sluttet å jobbe startet han å spille dataspil 15-20 timer om dagen for å fokusere på annet enn smerter. Det gikk veldig utover familielivet, han kunne ikke hente i bhg fordi han enten var midt i en turnering, eller sov. Han ville ikke spise middag med oss fordi det ikke var tid eller at han alt hadde spist. Han satt med høretlf på og snakket engelsk HELE tiden. Sa jeg noe så løftet han på de og svarte før han forsvant inn i spillverden. Vi hadde ikke sex de siste 7 årene. Jeg følte meg mislykket, ensom og hadde det ikke noe bra. Ikke ble han med på middag til verken min eller sin egen familie, Ei heller ferie. Levde som alenemor som var gift. 

Jeg møtte en annen, sa i fra hjemme at jeg ville skilles, og da var det ikke måte på hva han skulle gjøre for å endre seg. Jeg sa bare at det er for seint, jeg er SÅ ferdig. Det ville uansett aldri blitt bra, han hadde sikkert latt være å spille i 1-3 uker før vi var tilbake der vi er. 

Nå er jeg gift på nytt og har det veldig bra, eksen sitter i en mørk leilighet og spiller. På papiret har vi 50/50, men siden han røyker inne, det er skittent, ingen som rydder etter han så ønsker ikke vårt felles barn å være der. De møtes her hos oss. Vi inviterer til middag, bursdag, jul og påske, 17 mai osv. Jeg prøver å oppmuntre barnet til å reise til pappa innimellom, men barnet ønsker ikke. 

Vi har klart å beholde vennskapet, men jeg er veldig glad han ikke er mannen min. Fy søren, jeg har det 100 ganger bedre nå. 

Men hva hadde KG med dette å gjøre? Veldig fint at du har det bra nå, det fortjener alle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva hadde KG med dette å gjøre? Veldig fint at du har det bra nå, det fortjener alle. 

KG er jo et diskusjonsforum der man kan spørre om råd, lufte seg, høre om andre har det likt. Og det er gode historier også som ender bra. Mange tør f.eks ikke å forlate ektefelle. Jeg syns hvert fall forumet var godt å ha når jeg gikk. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner veldig godt at det var umulig å leve med etter hvert. Men det utheva er jo ganske typisk - forholdet halter og går, dårlig kommunikasjon, en av dem begynner å tenke at han/hun ikke orker mer, og blir mentalt ferdig før han/hun forteller partneren at det er slutt. Jeg tror mange forhold kunne ha blitt redda hvis man sa i fra tidligere. Det er ikke sikkert det hadde funka hos dere uansett, men jeg skjønner godt at det er kjipt å få den i fleisen at partner vil ut når han/hun ikke har sagt noe om det tidligere.

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (23 minutter siden):

Skjønner veldig godt at det var umulig å leve med etter hvert. Men det utheva er jo ganske typisk - forholdet halter og går, dårlig kommunikasjon, en av dem begynner å tenke at han/hun ikke orker mer, og blir mentalt ferdig før han/hun forteller partneren at det er slutt. Jeg tror mange forhold kunne ha blitt redda hvis man sa i fra tidligere. Det er ikke sikkert det hadde funka hos dere uansett, men jeg skjønner godt at det er kjipt å få den i fleisen at partner vil ut når han/hun ikke har sagt noe om det tidligere.

ja, enig, Men tro meg, jeg sa i fra MANGE ganger i forkant uten at det be endring. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva skal jeg lage tråd om? Hvor fantastisk mannen er og at jeg ikke har noe å klage på? 

og når de gjør det "disses" de fordi de er "høye på seg selv" eller de "gnir det inn" eller på annen måte får "passet sitt påskrevet" som noe negativt.. 🙅‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 20.26):

Noen gjør det... 😃

Anonymkode: 6423f...e0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 19.27):

Jeg blir så skremt av hvor mange som lever i helt elendige forhold. Utroskap, tristhet, vonde følelser og grov psykisk misbruk. Er rett og slett forferdelig å lese her på KG hvor mange det er som har det så vondt. Hvorfor? Er det fordi det ikke finnes flere gode menn/kvinner? Er det samfunnet og redsel for ensomhet? Det er bare så trist og jeg tør ikke engang tenke på et forhold nå. 

det er det nok men også mange som høyser opp bagateller i ett forhold ut av proporsjoner.  Eks... tatt ut av vill fantasi fra meg.. mannen har på seg to forskjellig sokker, er jeg urimelig som krever at han skal ha to like?

Mannen skiftet tv kanal uten å spørre meg først,, bør jeg gå?

Mannen kikket ut av vinduet, det gikk en dame forbi  - er han utro?

kunne sikkert ha funnet på mange slike ... 

Folk henger seg opp i alt for mange bagateller. 

Anonymkode: 8f01b...d80

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 19.27):

Tror mye det du refererer til er oppspinn og overdrivelser. Man skal ikke tro på alt som blir skrevet av anonyme mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...