Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 20.02):

Registrer kortet på trumf

Anonymkode: cc761...959

Jeg gikk igjennom alle bonuser jeg fikk på Trumf, Coop, kredittkortet og på et år er det samlet 800-2000 ( jeg har 10 000 til 15000 forbruk i måneden) jeg vil si det er så lite beløp at man må passe seg for den psykologiske effekten av at man tror man tjener penger på å bruke penger.

Anonymkode: 86848...96f

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 20.00):

Sånn jeg ser det, fungerer ikke små tips og triks på områder som økonomi. Å kutte åpenbare daglige uvaner kan selvfølgelig hjelpe litt. Men for å få til noe som virkelig monner, må man se hele budsjettet under ett, tenke gjennom hvordan men tenker om forbruk generelt, ellers risikerer man at vinninga går opp i spinninga, eller enda verre. 

Anonymkode: 2d4a4...e55

Enig, de virkelig store postene er inntekt, huslån , bil. Det er her man bør fokusere.

Skrevet
Anonvm skrev (21 timer siden):

Deltakere i Luksusfellen kan ikke noe om økonomi. Når de har lært om privatøkonomi har de nok like lett for det som alle andre deler av befolkningen. 

Hva er enklest? 

Bestemme seg for å ikke drikke Pepsi Max eller se over ei kontoutskrift der Pepsi Max ikke fremkommer blant flere hundre trekk? 

Det der Pepsi Max hysteriet har jeg ikke sansen for. Alle inntar næringsmiddel og nytelsesmiddel. Hva man kjøper for budsjettert mengde penger betyr ingenting. Man har et budsjett til mat, og det må man forholde seg til. Blir bare tull å blande inn pekefinger i om man kjøper snus-avocado-Pepsimax -kaffe-eller fullkornsprodukter inn i økonomi…

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du får også trumf på apotek1 🙂

Anonymkode: 06a6f...836

Har du egentlig gått igjennom hvor mye du får igjen for Trumf på en måned? Og om det beløpet er verdt at handlevanene dine påvirkes ?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det der Pepsi Max hysteriet har jeg ikke sansen for. Alle inntar næringsmiddel og nytelsesmiddel. Hva man kjøper for budsjettert mengde penger betyr ingenting. Man har et budsjett til mat, og det må man forholde seg til. Blir bare tull å blande inn pekefinger i om man kjøper snus-avocado-Pepsimax -kaffe-eller fullkornsprodukter inn i økonomi…

Å ikke drikke Pepsi Max er sparing utover hva flaska koster her og nå. Å bygge opp nye tenner når de gamle har smuldret opp av syreskader koster penger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 22.58):

Menskopp!!

Anonymkode: 4081c...e52

Det lønner seg ikke for alle. Og alle har ikke mulighet til å bruke det 😉

For min del er det billigere å kjøpe tamponger. Betaler 10,40 kr annen hver måned for 32 tamponger (Coop sine). Har mensen kun 4 dager i mnd. Blør ikke så mye, så det er nok å bytte 4 ganger pr dag.

Anonymkode: f1560...c8e

• Liker 2
Skrevet
On 1/19/2024 at 7:16 AM, Anonvm said:

Kortet du bruker kan du fryse. Helt bokstavelig. Finn en boks, fyll på vann og putt den i frysen. Da vil du føle deg som en idiot når du har fått for deg at du skal kjøpe noe du egentlig ikke trenger når du må tine opp kortet. 

Er vel de færreste som bruker visakortet så sjelden at de kan fryse det ned mellom bruk 😛 

Anonymkode: 2f00e...053

Skrevet

Jeg sparer definitivt mest på å hele tiden være på angående forsikringer, telefonabonnement osv. Forhandle med en gang tilbudene du har går ut, hopp mellom tjenester og tilbydere etter den til en hver tid beste avtalen. 

Anonymkode: e9b76...525

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 22.19):

Hvis du er dame og bruker bind eller tamponger, bytt fra Always eller Libresse til butikkens egne merkevarer (First Price, Coop, Rema)...Her kan du sannsynligvis spare en hundrelapp i måneden...

Anonymkode: 8c90f...0dd

Da bruker du mye, med tanke på at en pakke bind/tamponger er på 50% hele tiden og koster under 20 kr. 

• Nyttig 1
Skrevet
Motelvibes skrev (På 19.1.2024 den 5.52):

Ta ut i kontanter det du skal bruke den uken, og ikke bruk mer. Det som blir til overs, spares. 

Spar gjerne også F eks 200kr/mnd til bursdag, jul etc. legg i konvolutt så blir det ikke så dyrt den dagen gave skal kjøpes etc.

Kjære vene. Du mister renter, i tillegg til at det blir vanskeligere å vanskeligere å betale med kontanter nå.

Da får du heller lage en egen konto med kort, som du overfører dette beløpet til. Alternativt flere kontoer "gave" som får 200 i mnd osv. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har du egentlig gått igjennom hvor mye du får igjen for Trumf på en måned? Og om det beløpet er verdt at handlevanene dine påvirkes ?

Apotek1 koster over dobbelt så mye som farmasiet.no f.eks, som har gratis frakt om du legger ved reseptvare eller handler over en ganske lav sum. Den trumfen vil ikke lønne seg i et eneste tilfelle. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøp klær og sko på finn.no. Betaler noe sånt som 10 kr per plagg, noe av det er merkeklær.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er vel de færreste som bruker visakortet så sjelden at de kan fryse det ned mellom bruk 😛 

Anonymkode: 2f00e...053

Det var poenget. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg gikk igjennom alle bonuser jeg fikk på Trumf, Coop, kredittkortet og på et år er det samlet 800-2000 ( jeg har 10 000 til 15000 forbruk i måneden) jeg vil si det er så lite beløp at man må passe seg for den psykologiske effekten av at man tror man tjener penger på å bruke penger.

Helt enig. Såkalt kjøpeutbytte hos Coop er jo ren svindel. Jeg vil si du får tilbake 10 % av det du har betalt for MYE, sammenlignet med hvis du hadde handlet på Kiwi.

Anonymkode: 7c266...f9d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt enig. Såkalt kjøpeutbytte hos Coop er jo ren svindel. Jeg vil si du får tilbake 10 % av det du har betalt for MYE, sammenlignet med hvis du hadde handlet på Kiwi.

Anonymkode: 7c266...f9d

Nå er det oftest coop som plasseres på avsidesliggende steder da. Vi må kjøre 2,5 time en vei til nærmeste REMA, og nesten 4 timer til kiwi. 

Får igjen 7000 nå fra coop, og er veldig fornøyd med det. Før i tiden fikk jeg 0,- for da delte de ikke ut kjøpsutbytte 

Anonymkode: c7e95...a2f

• Liker 1
Skrevet

Ring forsikringsselskapet ditt jevnlig og spør om å få en bedre pris. En gang i året er fint. Samme med bank og rente. Har du alarm så kan du gjøre det med dem også, få gjerne tilbud fra andre selskap og ring det du har. De matcher så og si alltid. 

Anonymkode: a6b22...d91

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da bruker du mye, med tanke på at en pakke bind/tamponger er på 50% hele tiden og koster under 20 kr. 

Kjøpte en menskopp jeg, engangsutgift på 150 kroner og aldri mer et snev av lukt og søl. 

Anonymkode: a6b22...d91

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Nå er det oftest coop som plasseres på avsidesliggende steder da. Vi må kjøre 2,5 time en vei til nærmeste REMA, og nesten 4 timer til kiwi. 

Får igjen 7000 nå fra coop, og er veldig fornøyd med det. Før i tiden fikk jeg 0,- for da delte de ikke ut kjøpsutbytte 

Hvor mye kjøper du per år hvis du får tilbake 7000?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når var dette "før i tiden"? Coop har i hvert fall hatt kjøpeutbytte helt siden starten i 1867. 

Anonymkode: 5107b...958

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 20.06):

Ikke kast mat

Anonymkode: 2fb2d...b47

Det er faktisk et veldig godt råd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...