Gå til innhold

T-skjorte inni dressen på konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår skal konfirmeres til våren. Han har adhd og hater å pynte seg. Han har sagt ok til dress, men ønsker ikke slips. Blir det for uformelt å la han ha på seg en helt hvit t-skjorte inni dressen? Han skal også ha nye hvite sneakers. 

Anonymkode: f9219...982

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Bella78
Skrevet

Nei, det går helt fint. De fleste har nok slips eller sløyfe, men man må velge sine kamper 😅 du kan jo ha med et slips i tilfelle han ombestemmer seg når han ser de andre? I kirken har de jo uansett kapper på seg, og i selskapet er det slekt og venner. Rene, hele sko er helt fint, det har jeg sett flere som har, som ikke ønsker pensko. 😊

Skrevet

Det går fint!

Anonymkode: 4af44...332

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sønnen vår skal konfirmeres til våren. Han har adhd og hater å pynte seg. Han har sagt ok til dress, men ønsker ikke slips. Blir det for uformelt å la han ha på seg en helt hvit t-skjorte inni dressen? Han skal også ha nye hvite sneakers. 

Anonymkode: f9219...982

Går veldig fint. Det er hans fest - han bestemmer. Jeg ville ikke engang tatt kampen om han ønsket gå i joggedress. Eller kjole. Hans fest - hans avgjørelse. Om omgivelsene responderer negativt så handler det om omgivelsene sitt behov for sosial kontroll. Og det er en 14-åring både gammel nok til at vi har snakket om, og gammel nok til å bære konsekvensene av.

Sosiale konvensjoner er til for å brytes - det kalles utvikling. :) 

Anonymkode: 4dc2e...bfa

Skrevet

Min bror sliter også med klær, og taklet ikke slips. Løsninga for han ble å kjøpe en fin, farget skjorte i et behagelig stoff, samt et matchende lommetørkle. Fordi skjorta i seg selv var et blikkfang ble det mindre tydelig at han "manglet" slips. Lommetørklet brettet mor pent og sydde slik at det holdt seg slik, gjorde også at dressen ble mer pyntet. 

Broren min har øvd, og klarer nå mange år etter konfirmasjonen å gå med slips når han må. 

Anonymkode: 7985c...806

• Nyttig 2
Skrevet

Det går fint. Er ikke så stivt som det var før i tiden 😃

Anonymkode: 229d1...1fe

• Liker 1
Skrevet

Min gutt hater også penskjorte. Jeg har løst det med å kjøpe en hvit genser i vanlig mykt stoff med krave. Men vil si t skjorte også er helt innafor 

Anonymkode: 74e77...2a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...