Gå til innhold

Hvordan merket dere utroskap på partners oppførsel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å skru av varsel og å skru av lyd er ikke nødvendigvis det samme. Lyd synes jeg er helt innafor, det er bare godt å slippe å høre pling pling hele tiden. Men å sku av varsler, altså at det ikke dukker opp noe på skjermen i når man mottar snap ol. det er urovekkende. Man gjør gjerne dette med å sette på "ikke forstyrr", men samtidig ha lagt inn at enkeltnummer kan ringe/melde allikevel. Som kjæresten, mor, far, barn ol. dermed ser alt normalt ut og man mottar enkelte varsler

Anonymkode: 6cfcf...397

Jeg har skrudd av alle varsler på telefonen min i mange år uten at jeg er utro av den grunn. Snap trenger jeg ikke varsel på, dem sjekker jeg når jeg gidder. Sms og Messenger har jeg kun varsel på med noen veldig få - resten sjekker jeg når jeg gidder. Det er en god måte for meg å rydde vekk unødig støy i hverdagen. Jeg misliker følelsen av å alltid måtte være tilgjengelig og vil ikke ha blinkende røde varsler mot meg til en hver tid

Anonymkode: 02624...d36

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt lyd på mobilen de siste 5 årene. Er ikke utro av det grunn. Men ts kjenner vel mannen si best

Anonymkode: c8777...857

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han begynte å snu tlf med skjermen ned, åpnet ikke meldinger/snapper fra enkelte forran meg, og han måtte plutselig ta telefoner fra "jobb" i et annet rom. Begrunnet det med at sjefen ikke ville at andre skulle høre det som ble snakket om, men sjefen hadde ingen problemer med å snakke om jobb-ting når jeg var tilstede dagen før. 

Var ellers mindre oppmerksom mot meg og endret litt stil og væremåte. Alt kom samtidig, og magefølelsen min sa fort ifra om at alt ikke var som det skulle. Jeg gikk derfor ifra han. 6,5 år senere vil han fortsatt ha meg tilbake, har innrømt at han var utro fordi han var usikker på hvem han ville ha, og er fortsatt like utro mot sin nåværende partner. Har som motto at det man ikke vet har man ikke vondt av, og det sier vel alt om han.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker

Mye på telefonen ja. Også sa han høyt og tydelig hvem han fikk meldinger og snap av hvis jeg var i nærheten, akkurat som om jeg hadde tenkt å spørre. "Det var bare Knut, han sendte bare et bilde". Veldig merkelig oppførsel. I tillegg til veldig lite interessert i meg, null kos og sex.

Anonymkode: bce06...b4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.1.2024 den 10.40):

Partner har selvsagt ingen innsynsrett i min telefon. Det er kommunikasjonen mellom meg og andre, iblant veldig privat informasjon også. Ikke privat som at jeg puler kollega på jobben. Men privat som at andre ikke har valgt å dele dette med flere enn meg. 

Anonymkode: 0062f...01f

Jada, det sier dem alle - som har noe å skjule. Dersom du holder på med ting din partner ikke kan se har du feil partner. 

Anonymkode: 3e5c4...bb2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jada, det sier dem alle - som har noe å skjule. Dersom du holder på med ting din partner ikke kan se har du feil partner. 

Nei, vet du hva. Man må få ha noe privat. Hva med private samtaler med familie og venner. Jeg er totalt uenig om at partner må få innsyn i alt. Det er jo ikke sunt . 

Anonymkode: 0bfce...de4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har lyden på når barna er ute eller på skolen. Når de er her har vi gjerne på vibrering eller lydløs begge to. Men tlf ligger på bordet, ingen skjuler noe. Og vi begge kan bruke hverandres tlf. Ingen har noe å skjule eller noe de er redd for! Ingen gjemmer seg og sitter å sjekker tlf, det er bare merkelig og røde flagg!

Anonymkode: e3617...328

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, vet du hva. Man må få ha noe privat. Hva med private samtaler med familie og venner. Jeg er totalt uenig om at partner må få innsyn i alt. Det er jo ikke sunt . 

Anonymkode: 0bfce...de4

Det handler ikke om private samtaler med den ene eller andre, eller innsyn i alt, det handler om tillit. Har du ikke nok tillit til din partner at han kan vite hve du skriver med og med hvem, har dere begge feil partner. Behov for å skjule hva man driver med, uansett forklaring, er et stort rødt flagg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det handler ikke om private samtaler med den ene eller andre, eller innsyn i alt, det handler om tillit. Har du ikke nok tillit til din partner at han kan vite hve du skriver med og med hvem, har dere begge feil partner. Behov for å skjule hva man driver med, uansett forklaring, er et stort rødt flagg. 

Om jeg sender en melding til en venninne om noe personlig, er det ikke greit for meg om det er hennes partner som leser den meldingen. Av samme grunn er min telefon bare min. Meldinger sendt til meg er ment for mine øyne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.1.2024 den 11.16):

I tillegg begynte hun å ha sex med andre menn

Det var ett tydelig signal :) 

Anonymkode: 6bb58...e24

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ins0mniac skrev (37 minutter siden):

Om jeg sender en melding til en venninne om noe personlig, er det ikke greit for meg om det er hennes partner som leser den meldingen. Av samme grunn er min telefon bare min. Meldinger sendt til meg er ment for mine øyne. 

Det er heller ikke poenget, at han skal lese meldingen. Poenget er at du ikke skjuler det for ham, at du stoler på at han ikke legger seg borti det etc. Gjensidig tillit. Har dere ikke det, har dere ingenting. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han meldte seg ut av familien inkludert barna sine.

Anonymkode: 1118d...6b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjulte telefonen (snudde den alltid bort fra meg, begynte å legge den på bordet med skjermen ned osv.). Det er var ikke selve skjulingen som gjorde meg misstenksom, men endringen fra hvordan det var tidligere. 

Plutselig mange "bilturer for å lufte hodet"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjorde en oppsiktvekkende smart deal med en felles bekjent som han var åpent misfornøyd med kort tid etterpå.

Jeg visste at lenge at han var keen på henne og at hun ikke var upåvirket av det.

Vårt forhold var uansett nær slutten. Jeg unnet dem begge litt ømhet, og har aldri nevnt det for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tegnene er så tydelig at om du lurer på det , er det sjeldent tvil. Endring i forholdet, endring i telefonbruk, gjerne endret folkus på utseende/vekt/klær.

Anonymkode: e6e64...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er heller ikke poenget, at han skal lese meldingen. Poenget er at du ikke skjuler det for ham, at du stoler på at han ikke legger seg borti det etc. Gjensidig tillit. Har dere ikke det, har dere ingenting. 

Jeg opplevde å konstant bli mistrodd, han mente det var hans rett å ikke tro på meg fordi han hadde opplevd utroskap tidligere. Han brukte det at han ikke fikk lese meldingene mine som er av argumentene, til tross for at jeg hadde sagt min holdning til telefoner før vi flyttet sammen. Jeg hadde ingenting med hans meldinger, han hadde ingenting med mine. Det ble slutt da jeg ble anklaget for utroskap da jeg skulle på jobb. Var aldri utro, og har ikke orket tanken på nærhet med en mann etterpå heller. Orker ikke sjalu, manipulerende kontrollfreaker igjen, og stoler ikke nok på min evne til å se det før det er for sent. Han lot selvfølgelig som han var helt enig med telefonpolicyen min først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vi har lyden på når barna er ute eller på skolen. Når de er her har vi gjerne på vibrering eller lydløs begge to. Men tlf ligger på bordet, ingen skjuler noe. Og vi begge kan bruke hverandres tlf. Ingen har noe å skjule eller noe de er redd for! Ingen gjemmer seg og sitter å sjekker tlf, det er bare merkelig og røde flagg!

Anonymkode: e3617...328

Du høres litt kontrollerende ut

Anonymkode: 327b9...113

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han var utro mentalt eller fysisk med et par stykker over 4-5 år, og jeg merket ikke noe, og det er det som er så skummelt!

Han var ikke mer på mobilen eller gjemte den ikke bort.

Han var like opptatt av utseendet som alltid og like opptatt av sex som alltid, og fortalte meg daglig hvor sexy jeg var og hvor heldig han var som var sammen med meg.

Det som gjorde at jeg begynte å bli mistenksom, var kommentarer og likes han skrev på fb til venninner/ kolleger som jeg ikke kjente og som var single/ alenemødre.

Han liket med emojies som 😘 😜 🧡 når damene la ut bilder av seg selv på fjelltur, aktiviteter de var med på eller når de la ut bilde av barna, og litt flørtende kommentarer og forslag til fysiske aktiviteter de kunne gjøre sammen.

Det er ikke sikkert at han tenkte på å flørte når han la igjen disse emojiene og kommentarene, men når jeg ikke visste hvilket forhold han hadde med disse damene, så tolket jeg alt i verste mening.

Like etter fant jeg kondomer i toalettvesken hans da jeg lette etter en lypsyl, og da spurte jeg selvfølgelig hvorfor han hadde kondomer.

Han ble sint og sa han hadde kjøpt kondomene året før da vi skulle på ferie til London, og han visste at jeg skulle ha mensen og at han da ikke orket å "kjøre brannbil", fordi det var mye mer styr når man bodde på hotell enn når man var hjemme.

Jeg trodde ikke på unnskyldningen hans og begynte å lete etter tegn, og gikk inn på telefonen hans, men kunne ikke finne noe jeg reagerte på.

Så gikk det 4 år og jeg skulle låne laptopen hans og han gav meg passord og kode.

Når jeg slo på laptopen kom jeg rett inn på facebook/ messenger fordi han ikke hadde logget seg av, og en stemme inni meg sa at jeg skulle lese noen meldinger og der lå det en samtale mellom vår nærmeste nabo og han, som handlet om å ligge sammen som fuckfriends!

Jeg så at det var fyllemeldinger, men de avtalte altså å møtes for sex bak ryggen min og skrev om sex de hadde hatt!

Fikk sjokk og har ikke kommet meg over det enda, selv om det snart er 4 år siden.

(Jeg har en kompis som liker alt jeg sender til han med enten 😆 eller 🧡, og i begynnelsen syntes jeg det var ubehagelig med hjertene, men det er slik han gjør med alle, så det er lett å misforstå når folk liker med emojies.)

Anonymkode: e20fb...cb7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Satt med telefonen hele tiden, istedet for å ha den liggende rundt begynte han å alltid ha den i lomma når han ikke brukte den. Innrømte etter 3 mnd at han hadde møtt en annen og skulle flytte til en annen kant av landet til henne. Vi var gift og hadde barn. 

Anonymkode: ed19b...d93

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...