Gå til innhold

Noen som har opplevd sår/operasjonssår som ikke gror?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er over 2 mnd siden operasjon og etter en stund fikk jeg problem med det ene snittet etter operasjon. Jeg har sjekket der jevnlig hos lege/sykepleier og jeg trodde endelig for 4 uker siden at det var lukket. Jeg har brukt spesial bandasje med sølv i som jeg har følt har hjulpet på, men sluttet å bruke den når det lukket seg. Har kun hatt tape på arret. I går såg jeg at der var veske på tapen. Både gult og bladfarger. Jeg skal på kontroll i morgen, men i dag var det enda verre. Det rant blod når jeg skulle bytte på bandasjen og såret ser verre ut enn aldri før. Det ser ut som det mangler kjøtt. Som et kjøttsår🥹 Jeg får angst, men har pratet med sykepleier som ba meg holde meg i ro til i morgen. Det er kun litt ømt, så har ikke smerter men det ser ikke bra ut.

Noen som har erfart lignende å hva skal til for at det skal gro?

Anonymkode: 690c6...cbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var allergisk mot tapen, så det kan jeg ikke bruke. Det kan ikke være noe sånt?

Har hatt mange operasjonssår som ikke gror, det verste brukte tre måneder på å lukke seg. 

Anonymkode: 7a9c0...db9

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg var allergisk mot tapen, så det kan jeg ikke bruke. Det kan ikke være noe sånt?

Har hatt mange operasjonssår som ikke gror, det verste brukte tre måneder på å lukke seg. 

Takk for svar. Jeg har gått over til silikonbasert nå for å se om det er tapen jeg er allergisk mot  Det lukket seg men gikk opp igjen etter en stund og nå enda verre enn tidligere😌

Skrevet

Det tok flere måneder før mitt bukplastikksår grodde. Det så ut som et gapende kjøttsår lenge. Det lukket seg omsider, men er veldig stygt.

Anonymkode: 919e1...710

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det tok flere måneder før mitt bukplastikksår grodde. Det så ut som et gapende kjøttsår lenge. Det lukket seg omsider, men er veldig stygt.

Anonymkode: 919e1...710

Huff ja regner med arret blir stygt. Ekkelt å gå sånnt som nå, blir jo bekymret men håper at  det snart lukker seg🤞🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar. Jeg har gått over til silikonbasert nå for å se om det er tapen jeg er allergisk mot  Det lukket seg men gikk opp igjen etter en stund og nå enda verre enn tidligere😌

Jeg tålte ingen tape, ikke en gang den der. Alt som ble lagt på sårer irriterte bare. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...