AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #1 Skrevet 18. januar 2024 Spiser minimalt og har gått ned i vekt den siste tiden. Usikker på hvordan vi skal gå frem. Er allerede i oppfølging ved bup på grunn av andre ting. Noen med råd? Anonymkode: 61de7...f89
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #2 Skrevet 18. januar 2024 Vet du noe om hvorfor? Siter h*n med appetitten, f.eks.? Eller "vil" h*n bare ikke spise? Anonymkode: f6f30...b6d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #3 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Spiser minimalt og har gått ned i vekt den siste tiden. Usikker på hvordan vi skal gå frem. Er allerede i oppfølging ved bup på grunn av andre ting. Noen med råd? Anonymkode: 61de7...f89 Ta det opp med behandler på Bup og få veiledning derfra. Dere må ikke under noen omstendigheter forsøke å være behandlere,men bare viser at dere er der for hen uansett hva. Jeg har dessverre over 25 års erfaring med egen anoreksi så jeg vet godt hva jeg snakker om. Anonymkode: cacc3...20e 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #4 Skrevet 18. januar 2024 De på BUP har vel øyne de også. Men spiseforstyrrelser er det svært få som kan og vil gjøre noe med. Kanskje aller mest den spiseforstyrrede selv. Ingenting skjer før den spiseforstyrrede endrer innstilling. Brutalt? Ja. Sant? Det også. Anonymkode: 93489...b31
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #5 Skrevet 18. januar 2024 Er på grunn av langvarig mobbing. Bup mener vi ikke bør gi det så stor oppmerksomhet. Føler ikke det funker.. Anonymkode: 61de7...f89 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #6 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): De på BUP har vel øyne de også. Men spiseforstyrrelser er det svært få som kan og vil gjøre noe med. Kanskje aller mest den spiseforstyrrede selv. Ingenting skjer før den spiseforstyrrede endrer innstilling. Brutalt? Ja. Sant? Det også. Anonymkode: 93489...b31 Mulig, men vi kan ikke overse det stort lenger heller. Anonymkode: 61de7...f89
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #7 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ta det opp med behandler på Bup og få veiledning derfra. Dere må ikke under noen omstendigheter forsøke å være behandlere,men bare viser at dere er der for hen uansett hva. Jeg har dessverre over 25 års erfaring med egen anoreksi så jeg vet godt hva jeg snakker om. Anonymkode: cacc3...20e Vi fikset det helt selv vi, så man må ikke på BUP. Anonymkode: bd7f5...6dd
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #8 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er på grunn av langvarig mobbing. Bup mener vi ikke bør gi det så stor oppmerksomhet. Føler ikke det funker.. Anonymkode: 61de7...f89 Det er min erfaring også, at BUP lot det ligge litt .Jeg anerkjente det som skjedde, og spurte om det var vanskelig å få i seg mat, og så dro vi og handlet sammen. Det var grove knekkebrød og salat og kylling. ...men hun spiste det i allfall. Så kom hun over det etter en stund. Pass på Internett. Hun får gjerne masse skjelettbilder der av ekstremt tynne jenter, er med i grupper det hun oppgir vekt osv... Anonymkode: 04f04...a2e
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #9 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vi fikset det helt selv vi, så man må ikke på BUP. Anonymkode: bd7f5...6dd Så fint at dere greide å løse det selv, men det er veldig sjeldent at det er mulig og i ts sitt tilfelle så går allerede barnet til Bup Anonymkode: cacc3...20e
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #10 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er min erfaring også, at BUP lot det ligge litt .Jeg anerkjente det som skjedde, og spurte om det var vanskelig å få i seg mat, og så dro vi og handlet sammen. Det var grove knekkebrød og salat og kylling. ...men hun spiste det i allfall. Så kom hun over det etter en stund. Pass på Internett. Hun får gjerne masse skjelettbilder der av ekstremt tynne jenter, er med i grupper det hun oppgir vekt osv... Anonymkode: 04f04...a2e Her handler det ikke om at hun vil være tynn som jenter på nettet. Hun sliter psykisk etter stygge ord og handlinger. Hun bruker maten som en måte å kontrollere kaoset hun føler. Anonymkode: 61de7...f89 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå