AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #1 Del Skrevet 18. januar 2024 På supereksklusive restauranter får man ofte retter som er tilsatt eller belagt med gull. F. eks. trøffelpizza toppet med gullflak, eller gullbelagt biff, o.l. Men hvorfor? Tas gull i det hele tatt opp i kroppen, slik som andre mineraler (jern, kobber, etc.)? Eller går det rett gjennom systemet? Er det fordi de da kan skryte av at de driter gull? 🤔 Anonymkode: 60bb0...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 18. januar 2024 #2 Del Skrevet 18. januar 2024 Fordi de er mindre begavet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #3 Del Skrevet 18. januar 2024 Jeg kan ikke tenke meg at det bidrar til smaksopplevelsen, så de eneste grunnene jeg kan tenke meg er at de synes det ser bra ut og at de ønsker å vifte litt med pengene sine. Anonymkode: 80e0e...5d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 18. januar 2024 #4 Del Skrevet 18. januar 2024 Fordi det ser fancy ut. Fordi de liker tanken på at de har råd til å sløse med penger. Fordi de ikke eier skamvett og ikke aner hva ordet nøysomhet betyr, eller evner å prioritere andre mennesker som sikkert kunne trengt litt av rikdommen. Før i tiden fantes det rikinger i Norge som brettet det brukte matpakkepapiret sitt etter lunsjen og tok det med hjem for å bruke det neste dag også. Tror ikke de finnes lenger dessverre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 18. januar 2024 #5 Del Skrevet 18. januar 2024 Jeg har "smakt" det en gang fordi noen hadde med seg noe fra utlandet. Det smaker ingen ting. Saken med gull er at det er mykt og kan gjøres helt absurd tynt. Det er ikke spesielt dyrt. Hvis noen vil pimpe opp kakene med ekte gull så kan man kjøpe det her: https://caketime.no/product/decora-spiselige-gull-ark-86-x-86mm-5-stk/?gclid=Cj0KCQiAtaOtBhCwARIsAN_x-3JF2UlC48gPwg4n3tFto5miVSLiJQ9L9bM-pz3T3QDq5YnYAFLHyxYaAkydEALw_wcB 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #6 Del Skrevet 18. januar 2024 https://www.foodandwine.com/news/is-gold-safe-to-eat Morsomt spørsmål😊 3 highlights fra første artikkelen som dukket opp: «Instagram has recently turned gold sushi and doughnuts into extravagant, viral sensations» «The gold used for edible applications is known, at least in Europe, as E-175, a designation given by the European Food Safety Administration (EFSA» «In short, we really don't know too much about what happens when we eat gold, other than it makes our poop extra fancy» Anonymkode: fe339...dd0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #7 Del Skrevet 18. januar 2024 Når de ikke syns det er gjevt nok å drite penger...??? Anonymkode: f3917...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #8 Del Skrevet 18. januar 2024 6 minutter siden, Elle Melle said: Før i tiden fantes det rikinger i Norge som brettet det brukte matpakkepapiret sitt etter lunsjen og tok det med hjem for å bruke det neste dag også. Tror ikke de finnes lenger dessverre. Norge har nok hatt en annen kultur for det å vise rikdom enn det man ser i mange andre land. Anonymkode: 713c7...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #9 Del Skrevet 18. januar 2024 Jeg tviler på at dette er noe som er spesielt populært blant bemidlede mennesker, i alle fall i vår kultur. Anonymkode: 1c2e7...8f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 18. januar 2024 #10 Del Skrevet 18. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tviler på at dette er noe som er spesielt populært blant bemidlede mennesker, i alle fall i vår kultur. Anonymkode: 1c2e7...8f1 Sannsynligvis er det noe unge nyrike driver med, muligens influensere, bladgull kan man jo kjøpe i enkelte hobbybutikker. Endret 18. januar 2024 av bvp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #11 Del Skrevet 18. januar 2024 bvp skrev (52 minutter siden): Sannsynligvis er det noe unge nyrike driver med, muligens influensere, bladgull kan man jo kjøpe i enkelte hobbybutikker. Det er en del restauranter som driver med dette. (Jeg tror heller jeg hadde lagt pengene i en Kobe-biff.) Anonymkode: 80e0e...5d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #12 Del Skrevet 18. januar 2024 Om de spiser gull skulle jeg ønske de kunne blitt med meg på hytta mi. Da kunne jeg gravd frem gullet deres i utedassen. Anonymkode: cf05f...22c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dol_br Skrevet 18. januar 2024 #13 Del Skrevet 18. januar 2024 Gull bidrar ingenting til smaksopplevelsen og slike food-spins er bare harry greier for nouveau-riche folka, eller tacky influensere som tror de er the shit. Som noen nevntne ovenfor kan du kjøpe gullblader til pynt på Panduro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå