Gå til innhold

Truer med barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far til mitt barn er en komplett idiot, som jeg skulle ønske bare kunne fraskrive seg alt ansvar for barnet og fordufte.

Han har trakassert meg i snart 13 år og han sliter meg ut. Han betsler minste-bidrag, følger ikke opp samværet sitt og holder ikke kontakt med barnet. Gir ikke gaver til bursdag/jul, og er bare generelt HELT fraværende som forelder på alle måter. Når han først har samvær en gang i halvåret, gjør han ingenting med barnet. Jeg har akseptert at jeg oppdrar barnet alene, så lenge han lar oss være i fred.

Men igår hadde vi en episode - igjen. Han skulle få besøk av sine eldre barn fra en annen by neste uke, og ønsket å ta barnet vårt ut av skolen hele uka for å møte de. Jeg sa at det er ikke sånn det fungerer, man kan ikke bare ta fri en hel uke uten god grunn. Han synes det var horribelt og tolket det som at jeg nektet samvær. Påfulgt av mld om at han nå skal melde meg til barnevernet, fordi jeg "nekter samvær" og fordi han er bekymret for barnet vårt som er alene hjemme når jeg er på kveldsvakt til 22.30. (Barnet begynner på ungdomsskolen til høsten, så jeg ser ikke problemet.)

Det er langt ifra første gang han truer med barnevernet, og stort sett blir det ikke noe av. Jeg er ikke bekymret for bv, for jeg har ingenting å være redd for. Men det er jo den psykiske belastningen av å bli truet, og evt. om han gjør alvor av det, og jeg må ta fri fra jobb for å gå i utallige møter.

Jeg jobber og sliter for å tjene nok penger til oss, og han prøver å finne en mikroskopisk liten ting han kan lage sak ut av, hele tiden. Det er aldri noe ros å få, for alt jeg gjør for barnet.

Kan man melde noen til bv for å true med bv hele tiden? Hvordan kan jeg få en slutt på dette?

Anonymkode: 4d67b...ea6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en tlf til barnevernet og snakk med de. 

Be om råd eller et møte. For det her tærer på barnet også. Så gir du beskjed til far om at du ønsker et samarbeidsmøte med han og barnevernet eller familievernkontoret. Kom han i forkjøpet sånn at han mister all makt over deg. 

Gjort det selv og min eks hørte jeg ikke noe i fra igjen. Nå er eldste 18 og ikke snakket med far på 10 år. 

Anonymkode: 2927c...8ca

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kan man melde noen til bv for å true med bv hele tiden? Hvordan kan jeg få en slutt på dette?

Anonymkode: 4d67b...ea6

Her har bf meldt meg til bv flere ganger. Denne siste gangen endte det med at mitt bv-kontor har sendt bekymringsmelding til hans bv-kontor hvor han bor og har barn med samboer (som ironisk nok er barnevernespedagog). Slo rett og slett hardt tilbake. Jeg får selvsagt ikke vite hva som skjer i den saken, men den mot meg er avsluttet.

Jeg vet ikke hvordan få slutt, men jeg spiller med fullt åpne kort med bv og legger ikke skjul på noe som helst. Ei heller belastningen der er å ha en barnefar som han er, både for meg, men ikke minst vårt felles barn.

Anonymkode: 77850...401

• Hjerte 1
Skrevet

For en tulling. Du kan jo be han ta en prat med læreren å spørre om han kan ta barnet ut av skolen en hel uke kun for å være i en annen by, så kan han høre høre svaret fra en tredjepart. Han høres jo ikke helt oppegående ut.

Anonymkode: 1ee5f...248

Skrevet

Meld han til politet for trusler. Kanskje han stopper da…? Eller så blir det bare verre 🤷‍♀️

Anonymkode: c0e6f...2a7

• Nyttig 1
Skrevet

Barnevernet gjennomskuer sånne som han rimelig kjapt. Så ikke vær redd for det. Hva vil han oppnå? spør han om han ønsker full omsorg selv. Det høres ikke ut som han tenker på barnets beste oppi det her men er kun ute etter å terrorisere deg. Og kjøper ikke bursdag og julegaver engang men nå skal han «leke» pappa. Nei hadde satt han skikkelig på plass

Anonymkode: 33b31...c52

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...