Gå til innhold

Jeg savner min samboer, selv om han sitter rett ved siden av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste 4-5 ukene har samboeren min blitt enda mer følelsesløs og viser lite interesse for meg. Han har aldri vært en person som gir mye klemmer eller kyss, han viser det mer praktisk. Men idet siste så har det kommet en enorm stillhet mellom oss. Når vi er i leiligheten sammen så er det som et teppe av tunghet over oss, han er mye på mobilen og jeg blir sittende mye alene med tankene mine selv om vi sitter i samme sofa. Har prøvd å snakke med han men han sier det ikke er noe, og når jeg vil prate om ting så går det ikke lang tid før han blir sint og det ender i enda mer stillhet. Har vært mer krangling enn vanlig. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, istedenfor å glede meg til å dra hjem etter jobb så gruer jeg meg, for jeg savner han selv om han sitter rett ved siden av meg. Noen andre som har opplevd dette og kommet gjennom det? Vi skal i parterapi om noen uker men jeg er redd for at det skal ende om det ikke blir bedre. 

Anonymkode: 6f559...4e1

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du spurt han om det er noe som plager han? Hvordan han har det, sånn egentlig?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, imagineme said:

Har du spurt han om det er noe som plager han? Hvordan han har det, sånn egentlig?

Ja det har jeg, han sier det ikke er noe. Han har alltid vært en stille person, men jeg merker forskjellen på hvordan han snakker til meg og hvordan han snakker til andre. Med meg er det meget lavmælt, men snakker han med kollegaer eller naboer så er det veldig lett og klart. 

Skrevet

For noen, som meg selv (kvinne) er stillhet behagelig, det er en tillit og en ro over det å kunne være stille sammen, ikke måte fylle stillhenten med "tomt prat" og hvis min partner hadde mast på meg om at stillhet plutselig var et "Problem" ville jeg nok følt på det og kanskje blitt irritert jeg også, spesielt siden som du selv sier har han en annen måte å vise omsorg på enn deg.. Kan det være du overreagerer og lager problemer av ingenting fordi DU føler på noe for egen del? 

Anonymkode: 52848...213

• Liker 2
Skrevet

Han er vel like sur som de fleste andre over været som er nå? 

Anonymkode: 444a2...aa4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

For noen, som meg selv (kvinne) er stillhet behagelig, det er en tillit og en ro over det å kunne være stille sammen, ikke måte fylle stillhenten med "tomt prat" og hvis min partner hadde mast på meg om at stillhet plutselig var et "Problem" ville jeg nok følt på det og kanskje blitt irritert jeg også, spesielt siden som du selv sier har han en annen måte å vise omsorg på enn deg.. Kan det være du overreagerer og lager problemer av ingenting fordi DU føler på noe for egen del? 

Anonymkode: 52848...213

Det er faktisk sant det du skriver, har kanskje ikke tenkt på det på den måten. Jeg er en følelsesladet person og tenker veldig over situasjoner som er rundt meg og kanskje jeg tar det mer personlig enn det trenger å være. Og kranglingen har nok ført til at det ikke er rom for så mye nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det har jeg, han sier det ikke er noe. Han har alltid vært en stille person, men jeg merker forskjellen på hvordan han snakker til meg og hvordan han snakker til andre. Med meg er det meget lavmælt, men snakker han med kollegaer eller naboer så er det veldig lett og klart. 

Er han generelt konfliktsky eller har det aldri vært en utfordring før?

Hvis han ikke er konfliktsky så tenker jeg at du bare kan la han få sitte i stillhet 🙂

Dersom han er konfliktsky kan det være at det er noe som plager han og da må du være litt mer pågående med spørsmål, men prøv å gjøre det på en "ikke invaderende" måte 🙂

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, imagineme said:

Er han generelt konfliktsky eller har det aldri vært en utfordring før?

Hvis han ikke er konfliktsky så tenker jeg at du bare kan la han få sitte i stillhet 🙂

Dersom han er konfliktsky kan det være at det er noe som plager han og da må du være litt mer pågående med spørsmål, men prøv å gjøre det på en "ikke invaderende" måte 🙂

Lykke til!

Han er litt konfliktsky ja, han liker ikke at ting er ubehagelig eller snakke om ting generelt, han liker ro og at det ikke er noe dårlig noen gang, og han har alltid vært ganske stille generelt, føler bare det er noe mer denne gangen. Har prøvd å snakke med han så stille og rolig som jeg kan, men han blir sint etter ett spørsmål og ender opp med å være enda mer stille. Har tenkt på alt fra utroskap til at han er uinteressert i meg til alt mulig annet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er litt konfliktsky ja, han liker ikke at ting er ubehagelig eller snakke om ting generelt, han liker ro og at det ikke er noe dårlig noen gang, og han har alltid vært ganske stille generelt, føler bare det er noe mer denne gangen. Har prøvd å snakke med han så stille og rolig som jeg kan, men han blir sint etter ett spørsmål og ender opp med å være enda mer stille. Har tenkt på alt fra utroskap til at han er uinteressert i meg til alt mulig annet. 

Han gleder seg sikkert ikke til planlagt terapi. Mange menn føler de taper ansikt eller er redd for at de er syndebukken for alt som er galt i forholdet allerede før timen er begynt.

Kanskje han er redd for at det blir slutt når dere går i terapi og han ikke aner hva han skal si eller gjøre med det: og dermed blir stille. Jeg blir stille av sånt, mens mannen min blir småpanisk og MÅ SNAKKE OM DET.  Det er utrolig irriterende og plagsomt. Og sikkert jævlig for ham å få så lite respons når han forsøker å dra fasitsvar og løsninger ut av meg sol om jeg var en tryllehatt.

Anonymkode: 0dbf0...148

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har det vært noen krangler i det siste? Er det noe du har mast på han om? Tilbakemeldinger du har gitt som du tenker at er på sin plass, men som han kan ha tatt dårlig i mot?

Skryter du av han når han gjør ting? Da mener jeg ikke å gå ut med søpla eller støvsuge, men generelt hvis det er noe vedlikeholdsarbeide han gjør hjemme? Forteller du han inneimellom hva han betyr for deg, sånn oppriktig?

Kan det være at han har følt seg tilsidesatt en periode?

Jeg bare skyter fra hofta, for jeg kjenner dere ikke 🙂

Skrevet
1 minutt siden, imagineme said:

Har det vært noen krangler i det siste? Er det noe du har mast på han om? Tilbakemeldinger du har gitt som du tenker at er på sin plass, men som han kan ha tatt dårlig i mot?

Skryter du av han når han gjør ting? Da mener jeg ikke å gå ut med søpla eller støvsuge, men generelt hvis det er noe vedlikeholdsarbeide han gjør hjemme? Forteller du han inneimellom hva han betyr for deg, sånn oppriktig?

Kan det være at han har følt seg tilsidesatt en periode?

Jeg bare skyter fra hofta, for jeg kjenner dere ikke 🙂

Det har vært en del krangler de siste ukene ja, mye pga mitt humør og psyke, og det har jeg forståelse for, Jeg er også en som ofte trenger å stille masse spørsmål og finne ut av ting og ordne opp, mens han er stille og vil bare ha ro. Jeg er kanskje ikke alltid like flink til å være rolig og bare la han få tid. Jeg skryter av han når det er noe og jeg finner på ting som jeg vet han har glede av, og jeg gjør mitt beste, men idet siste virker det som at det ikke er godt nok. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Han gleder seg sikkert ikke til planlagt terapi. Mange menn føler de taper ansikt eller er redd for at de er syndebukken for alt som er galt i forholdet allerede før timen er begynt.

Kanskje han er redd for at det blir slutt når dere går i terapi og han ikke aner hva han skal si eller gjøre med det: og dermed blir stille. Jeg blir stille av sånt, mens mannen min blir småpanisk og MÅ SNAKKE OM DET.  Det er utrolig irriterende og plagsomt. Og sikkert jævlig for ham å få så lite respons når han forsøker å dra fasitsvar og løsninger ut av meg sol om jeg var en tryllehatt.

Anonymkode: 0dbf0...148

Det kan godt være sant, han har nevnt nettopp det, at mannen får skylden, derfor fikk han velge en terapaut som er mann og mer i vår alders generasjon som han føler han kan komme mer overens med. Jeg er nok mer som samboeren din og kjenner meg igjen i den litt paniske måten å tenke på og få orden på ting. Fint at du deler :)

Skrevet

Kanskje han lurer på hvem du taster med når du er her?

Anonymkode: 6b9d8...319

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har vært en del krangler de siste ukene ja, mye pga mitt humør og psyke, og det har jeg forståelse for, Jeg er også en som ofte trenger å stille masse spørsmål og finne ut av ting og ordne opp, mens han er stille og vil bare ha ro. Jeg er kanskje ikke alltid like flink til å være rolig og bare la han få tid. Jeg skryter av han når det er noe og jeg finner på ting som jeg vet han har glede av, og jeg gjør mitt beste, men idet siste virker det som at det ikke er godt nok. 

Tenker at du bare lar han få tid. Godt mulig han gruer seg til parterapi-timen deres som det ble nevnt over her. Prøv så godt du kan å bare være ditt normale deg 🙂 Det høres ihvertfall ut som om du gjør ditt beste 🙂

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kanskje han lurer på hvem du taster med når du er her?

Anonymkode: 6b9d8...319

Jeg sitter ikke og taster "her" når jeg er sammen med han, da legger jeg veldig ofte vekk tlf nettopp for at han skal føle jeg er tilstede. Om du lurer så sitter jeg hjemme for meg selv og har en avspaseringsdag. 

• Hjerte 1
Skrevet
Just now, imagineme said:

Tenker at du bare lar han få tid. Godt mulig han gruer seg til parterapi-timen deres som det ble nevnt over her. Prøv så godt du kan å bare være ditt normale deg 🙂 Det høres ihvertfall ut som om du gjør ditt beste 🙂

Parterapi timen ble ikke bestemt før sist uke, dette har vært slik de siste 4-5 uker. Men jeg skal prøve å la det ligge litt og bare være meg litt og gi han tiden. Takk for fine ord :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Parterapi timen ble ikke bestemt før sist uke, dette har vært slik de siste 4-5 uker. Men jeg skal prøve å la det ligge litt og bare være meg litt og gi han tiden. Takk for fine ord :) 

Kan jo være at årsaken til at dere har bestemt dere for parterapi har gått og gnaget på han over en lenger tid. Håper dere finner ut av det 🙂

Skrevet

Det hørtes utrolig tungt ut TS. Husk at selv om han er en som bare "liker stillhet" så betyr ikke det at det er det som er riktig for deg. Du må kjenne på om du egentlig har det bra med han her. Det høres sykt ubehagelig ut med en som bare er stille og blir sur hvis du prøver å snakke med han. Jeg vet i hvert fall at jeg er altfor emosjonell til å orke det, og jeg hadde ikke trivdes uten nærhet og kyss. Det har jeg prøvd i tidligere forhold, og det er sååå mye bedre med en som møter meg på det.

Håper det ordner seg for deg ❤️

Anonymkode: 2fd81...3ef

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hørtes utrolig tungt ut TS. Husk at selv om han er en som bare "liker stillhet" så betyr ikke det at det er det som er riktig for deg. Du må kjenne på om du egentlig har det bra med han her. Det høres sykt ubehagelig ut med en som bare er stille og blir sur hvis du prøver å snakke med han. Jeg vet i hvert fall at jeg er altfor emosjonell til å orke det, og jeg hadde ikke trivdes uten nærhet og kyss. Det har jeg prøvd i tidligere forhold, og det er sååå mye bedre med en som møter meg på det.

Håper det ordner seg for deg ❤️

Anonymkode: 2fd81...3ef

Tusen takk for svaret ditt :) Ja det er litt vanskelig til tider, og vi er forskjellige på dette området, det har jeg visst hele tiden, men de siste ukene har tatt litt ekstra på. Så bra at du har det mye bedre nå ❤️

Skrevet

Han har møtt en annen 

Anonymkode: 1db05...519

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...