Gå til innhold

Hva er billigst når det kommer til sydenreise?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å bestille pakkereise via Ving/Apollo, booke fly og hotell hver for seg selv, å leie AirBnb, osv?

Hvor finner dere billige sydenreiser? Alenemor med ett barn som vil reise bort en uke i sommer.

Anonymkode: a7146...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan variere, hva som er billigst. I fjor dro vi til Kreta, da var det billigere å reise charter enn med vanlige flybilletter + hotell.

I år blir det Spania, da var det mye billigere med flybilletter gjennom Norwegian sitt januarsalg.

Jeg ville kanskje begynt med charteroperatørene, sammenlignet priser og reisemål. Vi er to voksne og to barn, og når vi ikke reiser charter er det veldig greit å være to voksne, en som tar ut leiebilen mens den andre venter med barna ved bagasjebåndet osv. Vi leier alltid bil når vi er noe sted, for å få sett mest mulig.

Når du er en voksen med ett barn, ville jeg kanskje betalt litt ekstra for den luksusen det er å bli hentet av charterbuss og kjørt rett til hotellet, og alt er ordnet og fikset, et sted det er andre barn å bli kjent med? Selv om jeg selv er glad i å ordne og fikse ting, så tenker jeg at en sydenferie med barn også må være avslappende for begge. :)

Anonymkode: cea08...5d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å bestille pakkereise via Ving/Apollo, booke fly og hotell hver for seg selv, å leie AirBnb, osv?

Hvor finner dere billige sydenreiser? Alenemor med ett barn som vil reise bort en uke i sommer.

Anonymkode: a7146...599

Jeg synes det er trygt og enkelt å bestille pakkereise via reisebyrå når jeg skal til et nytt sted og trenger både fly og opphold. Da er man beskyttet av pakkereiseloven. Kan ofte bestille transport tur/retur via reisebyrået også. Trygt når man har småbarn. 

Men om man har lyst til å reise litt utenom turistfellene og heller vil bo mer privat (egen leilighet) så er airbnb veldig greit å bruke. Viktig at reiseforsikringen er på plass! 

Du kan sjekke restplass.no for billige flybilletter. Men det lønner seg også å være tidlig ute. Har du bruker hos en av reisebyråene kan du få rabatter og gode tilbud gjennom dem. Jeg bestilte via TUI i fjor og i år, og det kommer av og til opp kampanjer i appen. 

Har også hørt at de billigste flybillettene legges ut rett etter ferier. Når det er færre som bestiller tur. 

Kan tipse om badebyen Sopot, Polen. Er bare to timers flytur dit, pluss en biltur fra flyplassen. Er visst det "nye syden", men fortsatt ikke skikkelig oppdaget enda. Skal være fint der om sommeren. Veldig billig. Vurderer å reise der selv neste sommer, derfor jeg har lest meg opp om stedet.

Anonymkode: 4ad2a...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...