Gå til innhold

Er det lett å få en mann fra Midtøsten for eldre Norsk kvinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 43 år gammel og er på randen å gi opp dating, men så slo det meg en tanke. Altså en yngre mann fra Midtøsten. Er det slik det er det kvinnelige varianten for menn som dater thai damer?

har null erfaring med dette og for meg er det et ukjent territorie. Noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: b4176...e33

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er 43 år gammel og er på randen å gi opp dating, men så slo det meg en tanke. Altså en yngre mann fra Midtøsten. Er det slik det er det kvinnelige varianten for menn som dater thai damer?

har null erfaring med dette og for meg er det et ukjent territorie. Noen som har erfaring med dette?

Er nok den kvinnelige varianten ja. Men forskjellen er at thai damene ofte blir mishandlet av mannen. Mens du risikerer å få juling fra mannen fra Midtøsten..

Anonymkode: 6e8b6...2e7

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Hei trollkjerring. 👹

Kan du spesifisere om det er noen spesiell del av Midt-Østen du er ute etter? Geografien kan være ganske forskjellig. 

Anonymkode: df5fd...da9

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Se 90 day fiance! God underholdning

Anonymkode: 09fa1...4cd

• Liker 3
Skrevet

Er lett ja, problemet er nok mest at de har flere enn kun deg  😉 

Anonymkode: 17360...b4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er nok den kvinnelige varianten ja. Men forskjellen er at thai damene ofte blir mishandlet av mannen. Mens du risikerer å få juling fra mannen fra Midtøsten..

For et svartmalt  syn du har på menn fra Midtøsten. Tror du virkelig at nordmenn er noe bedre ? Jeg vet om mange norske kvinner som leverni voldelige forhold. Forhold hvor mannen ikke gjør en dritt. Om menn som lever med kvinnen bare for og kunne klare seg. Mennesker er ikke like uansett hvor dem kommer fra. Så nei dere er ikke noe bedre selv :)

Anonymkode: 26b82...b22

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jepp. Fulgt med der jeg og. Big Ed er kongen. Og morsomt å følge med hun crazy sjalu latina Jasmine. 

Skrevet

Er vel bare å se hvordan det gikk med hu berget som tenkte at han Dundas fyren fra Tyrkia var hennes frelser fordi det var EKTE kjærlighet...

Anonymkode: 723ad...a79

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For et svartmalt  syn du har på menn fra Midtøsten. Tror du virkelig at nordmenn er noe bedre ? Jeg vet om mange norske kvinner som leverni voldelige forhold. Forhold hvor mannen ikke gjør en dritt. Om menn som lever med kvinnen bare for og kunne klare seg. Mennesker er ikke like uansett hvor dem kommer fra. Så nei dere er ikke noe bedre selv :)

Alle er ikke slik nei. Men du har kulturforskjellen. Nå du kommer fra et land hvor man ikke er vant med likestilling så blir det oftere krasj. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

"Eldre norsk kvinne"? Milde moses. Du er 43 år gammel og får meg på 48 til å føle meg steingammel. Takk for den ja 🤣

• Liker 8
Skrevet

Nei ikke så lett som du vil ha det til nei… De som er født i Norge er nok like vanskelige som Norske menn og de som er asylsøkere er kun ute etter opphold med kone og barn i hjemlandet som venter spent med å reise til Norge.

Dessuten vil jeg si at disse mennene er nok helt uaktuelle. De er så og si stigmatisert i samfunnet og mange er helt utdanka. Du får ingen god og sunn forhold den veien. Fortsett letinga på den tradisjonelle veien sier jeg bare.

Anonymkode: 0005b...a19

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det sant at troll sprekker i sola?  Hvor gjemmer du deg på en så fin dag som dette? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du heller vender nesa mot Nigeria tror jeg at Usman aka Sojaboy er ledig for tiden.

Han er vist en skikkelig godgutt.

Ellers er den Dominikanske Republikk et sted med mange hyggelige menn som ikke er ute etter penger eller å lurer godtroende kvinner.  

Anonymkode: 34f7a...a88

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke hvis huset er stort nok til resten av familiegjenforeningen.

Anonymkode: 11488...b40

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Seriøst hvorfor vil du ha det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Menn fra Midtøsten er ofte veldig religiøse.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror egentlig de blir til stein.. (troll, altså. Ikke menn fra midt-østen) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tror du ikke det er det hun har gjort?

Maleficenta skrev (6 minutter siden):

Menn fra Midtøsten er ofte veldig religiøse.

Det varierer. Jeg kjenner flere menn (og kvinner) fra Midt-Østen som ikke er spesielt religiøse ;) 

Skrevet

Man må ta hensyn til kulturelle forskjeller det er ofte de store utfordringene. Jeg kommer fra et annet land i Europa og merker noen ganger utfordringer i kulturforskjellene med Norge.

Skrevet

Ja det er en kjempegod ide, dersom dealen i dette er noe er absolutt inneforstått med. (Det finnes kvinner som er det.) Du får yngre mann i senga og "kjærlighet " noen år, han får papirer i Norge, og du er alene igjen i 50 årene. Da må du finne deg ny, og gjenta. 

Eldre kvinner gifter man seg ikke med i slike kulturer, med mindre det er en klar byttehandel i det. Slike kvinner kalles enkelt og greit papir, og både familien og mannen selv er innstilt på å sette kjærlighet og kone han ønsker å gifte seg med på vent noen år for å oppnå papirer i Europa/USA. Dette er ikke regnet som slemt engang. Fattigdom gir desperasjon, og det potensielle utbyttet angående å ikke bare kunne forsørge seg men også hjelpe sin familie medfører villighet til dette. Å gi "kjærlighet " de nødvendige årene. 

Så går det likevel veldig galt for mange, tross faktiske intensjoner om å behandle kvinnen godt og med respekt de nødvendige årene, for det blir et veldig kultursjokk for menn fra den kulturen å finne seg tilrette i Norge, og deres frustrasjon over dette hagler fort utover kvinnen. 

Dette er ikke noe jeg finner på. Jeg er selv gift med mann fra slik kultur, men er kone nr 2. Den man kan velge av ønske og kjærlighet, og som ikke trengte å stå i nedslagsfeltet de tøffe årene mannen sliter med å omstille seg til livet i Norge. Et liv de finner merkelig og ensomt, til de klarer å tilpasse seg. Ikke alle klarer det forøvrig. Noen tyr til alkohol og rus for å holde ut, og går under. Andre drar hjem igjen. Å dra hjem igjen er imidlertid en forferdelig skam ovenfor familien som har lagt sitt håp om en bedre økonomisk fremtid på deg, så ikke alle takler det heller, og "forsvinner" heller i Europa. Lever elendige liv her, med for eksempel rus, men kutter kontakt med familien i hjemlandet i skammen over å ikke mestre det familien forventet av dem. 

Det er i disse kulturer og i miljøer i Norge åpent om at man har inngått en slik deal, og lever med en eldre/lite attraktiv kvinne herfra for å få papirer. De fleste har gjort det selv, og de vet at det må til. De oppmuntrer hverandre til å holde ut nødvendig tid, for så vil man være fri til å stifte den familien man ønsker. Min mann ber meg om å ikke legge meg opp i at det er slik som dette, fordi jeg bør vite hvor mye slikt betyr for en familie som lever i økonomisk fortvilelse, men jeg opplyser likevel steder som dette om dette. Jeg lar likevel være å gjøre det når jeg i rl treffer på kvinner som holder på å gå i denne fella når jeg treffer på dem i hans land eller gjennom hans bekjente, fordi det ville bli regnet som et svik om det fremkommer at jeg har ødelagt for en familie ved å gjøre en kvinne oppmerksom på at det hun tror er ekte ikke er det. Jeg blir alltid lettet når jeg forstår at kvinner i den situasjonen er inneforstått med dealen i dette. Ikke bare er fryktelig naiv og tror det er kjærlighet. Selv om jeg ikke kan forstå den typen kvinner egentlig. At det er greit for dem at mannen har sex med henne av plikt og slikt. Kanskje ikke engang liker eller tenner på henne, men lukker øynene og tenker på andre. Noen av disse kvinnene er virkelig utiltalende mennesker. Da tenker jeg ikke på bare utseende, men totalt. Heldigvis stopper gjerne udi disse kvinnene etterhvert. Ofte etter å ha importert to menn, men det vet ikke menn og familier i disse landene, og da begynner disse kvinnene å lure menn til å tro at de kan skaffe dem papirer i Norge. De får fremdeles sex og oppmerksomheten fra menn der, og mennenes familie legger store ressurser i å få dem til å føle seg velkommen, selv om disse kvinnene vet at udi kommer til å si nei til å gi mannen innreise. Så når mann og familie skjønner det går de videre til neste uvitende mann og familie med store håp om at det skal gi visum, og bedre fremtid. Det er en kynisk utnyttelse av desperate mennesker, som å gjøre dette en gang eller to, inneforstått med dealen, ikke er. 

De fleste kvinner klarer imidlertid å lure seg selv til at det er ekte kjærlighet, og det er ikke behagelig å observere, når man vet hvilket spill det er. Ikke av ondskap riktig nok, men av desperasjon. 

Så om du/andre kvinner går for slik løsning bør dere forstå hva som ligger i det. En deal, sprunget ut av økonomisk fortvilelse. Selvfølgelig kan man også finne ekte kjærlighet i slike kulturer, men da er det mye som å finne ekte kjærlighet i Norge. Man er omtrentlig på samme alder og man har omtrentlig samme sosiale og økonomiske muligheter, og man er omtrentlig like attraktive. Mannen man treffer og hans familie er ikke i noe økonomisk desperasjon, men har god utdanning/god jobb og et behagelig liv allerede. I slike tilfeller vil også mannen helst at du skal flytte dit, og det må veldige diskusjoner til for å bli enige om hvor dere skal bo. Menn som i slike kulturer har god økonomi og gode muligheter i sitt land er ofre ikke veldig interessert i å flytte til kalde Norge. Familien betyr enormt mye i disse kulturene, og dersom man ikke har motivasjon til å reise til Norge FOR sin families fremtid pleier ikke motivasjonen til det å være høy. De fleste kvinner jeg kjenner til som møtte kjærlighet i mann fra min manns kultur, der mannen kommer fra velstående (nok) familie, måtte flytte dit. Jeg kjenner riktig nok to par der de møttes som studenter der mannen gikk med på å flytte til Norge "noen år ", mens han fikk arbeidserfaring her. Ett av de parene ble også boende, for han elsker jobben sin her og har tilpasset seg godt, samt synes Norge har en bedre kultur for  barn å vokse opp i, men i utgangspunktet aksepterte han bare frem til han hadde hadde såpass god arbeidserfaring at flere muligheter ville stå åpent i eget land. 

43 år gammel kvinne og yngre mann... da bør du være bevisst på dealen du inngår, og at du står alene igjen når papirer er i boks. Det kan også bli rikelig med utfordringer frem til dette, for mann som egentlig ikke elsker deg møter kultur han på ingen måte vil være godt forberedt på. Det blir ofte krevende og vanskelig, og ikke særlig hyggelig. 

Anonymkode: 40179...172

• Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...