Gå til innhold

«Vondt» i skambenet når man ikke er gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger er det som jeg får en strekk/litt småvondt i symfysen. Det er vel der skambenet er. F.eks når jeg ligger på ryggen og tar bena fra side til side. Gjør det siden jeg er mye stiv i korsrygg og hofter. Kan dette bidra til at jeg kjenner det i symfysen? 

Anonymkode: f24a4...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen tips eller råd til deg, men herreguuuud for et utdatert ord å bruke. Trodde bare folk over 80 brukte det ordet. Det kvinnelige underlivet har ingen ting med skam å gjøre! 

Anonymkode: 2ec37...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vondt er det snakk om? Hvordan føles smerten?  Hvor lenge har det vart siden første gang du kjente det? Er det kun når du «skræver»? Trener du mye? Kjenner du det evt. ved gange eller løping? Blir det evt. verre etter trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kløverpiken skrev (7 timer siden):

Hvor vondt er det snakk om? Hvordan føles smerten?  Hvor lenge har det vart siden første gang du kjente det? Er det kun når du «skræver»? Trener du mye? Kjenner du det evt. ved gange eller løping? Blir det evt. verre etter trening?

Bare jeg går og beveger meg er det akkurat som noe skjer der nede, fremme i midten, vanskelig å forklare. I symfysen, ikke skambenet da, som noen måtte bemerke. Jeg prøver å tøye hofter og korsrygg, for er så stiv. Vet ikke om det har noe sammenheng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare jeg går og beveger meg er det akkurat som noe skjer der nede, fremme i midten, vanskelig å forklare. I symfysen, ikke skambenet da, som noen måtte bemerke. Jeg prøver å tøye hofter og korsrygg, for er så stiv. Vet ikke om det har noe sammenheng. 

Har nøyaktig samme greia. Noen ganger klikker det der nede også, føles som det klikker på plass eller noe. Også stiv korsrygg/ hofter. 

Anonymkode: 3f688...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har nøyaktig samme greia. Noen ganger klikker det der nede også, føles som det klikker på plass eller noe. Også stiv korsrygg/ hofter. 

Synes du ikke det er ubehagelig? Får bare flere og flere problemer med kroppen for hver dag føles det som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes du ikke det er ubehagelig? Får bare flere og flere problemer med kroppen for hver dag føles det som. 

Ja det er det. Jeg har vært hos kiropraktor som hjalp noe, tatt betennelsesdempende som hjalp noe, tatt d vitamin som hjalp noe. Har fått kronisk tinnitus, blitt stivere og stivere de siste par årene. Hatt store problemer med søvn. Uforklarlig smerte rundt mellomgulvet. Smerter i føtter og legger, fryktelig hjernetåke og problemer med konsentrasjon, ømme smertefulle bryster, kvalme, røde øyne, synsforstyrrelser... er ikke gravid har ratt 3 tester, som alle er negative, men føler meg gravid.  Kanskje bare overgangsalder🤷‍♀️ legen er lei av å se mitt fjes, de finner ikke noe galt har alle diagnoser man kan få omtrent som sier at de ikke finner noe i prøvematerialet. 

Eneste sikre som er påvist er lave d vitamin verdier. Veldig sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt det opp med lege, så kan du bli utredet eller hva som skjer. Henvisning til fysio eller sånt noe. Det høres ut som det er stivhet som forårsaker smerten. Stramme leddbånd eller et eller annet. 

Anonymkode: 1088d...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Grunnen til at jeg spurte er at jeg selv har pubis osteitt. Det kan manifestere seg som betennelse i symfysen, og spre seg videre til os pubis. Det er en svært sjelden diagnose, så det er ikke sikkert du har det. Du kan jo google det å se om det minner om dine plager. Det kan sees på MR, i alle fall. Jeg fikk det pga overtrening og feil aktivering under trening, hvilket er den vanligste årsaken. På meg starte det som smerter midt i symfysen. Sviende, og verkende. Jeg ignorerte det i månedsvis, og da ble det til slutt så ille at jeg knapt kunne gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...