Gå til innhold

IVF

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som ikke har fått svar på henvisning: de pleier å være ganske raske med å vurdere henvisning og gi svar. Ville dobbeltsjekket at henvisning faktisk er sendt. Vi trodde ble henvist i november, hadde ikke hørt noe enda i april, så da tok vi kontakt med legen og det viste seg at vi aldri var blitt henvist. Samme skjedde med et vennepar av oss. Forskjellige leger og forskjellig henvisningssted. Så ville sjekket det iallfall.

Anonymkode: cec8b...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som ikke har fått svar på henvisning: de pleier å være ganske raske med å vurdere henvisning og gi svar. Ville dobbeltsjekket at henvisning faktisk er sendt. Vi trodde ble henvist i november, hadde ikke hørt noe enda i april, så da tok vi kontakt med legen og det viste seg at vi aldri var blitt henvist. Samme skjedde med et vennepar av oss. Forskjellige leger og forskjellig henvisningssted. Så ville sjekket det iallfall.

Min henvisning ble aldri besvart, i Oslo. Ventet ca 14 uker fra henvisning ble sendt før vi fikk tildelt en time til forsamtale (3 måneder senere). 

For oss endte det med privat da det ble for belastende å ikke ha noen datoer å forholde seg til i det offentlige. 

Anonymkode: 991d4...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Min henvisning ble aldri besvart, i Oslo. Ventet ca 14 uker fra henvisning ble sendt før vi fikk tildelt en time til forsamtale (3 måneder senere). 

For oss endte det med privat da det ble for belastende å ikke ha noen datoer å forholde seg til i det offentlige. 

Anonymkode: 991d4...54a

Var også henvist riksen, fikk svar ganske fort, men gikk jo 5 mnd før jeg fikk samtale og 1 år før oppstart 🙈 endte privat for oss også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Var også henvist riksen, fikk svar ganske fort, men gikk jo 5 mnd før jeg fikk samtale og 1 år før oppstart 🙈 endte privat for oss også.

Samme opplevelser her. Hjalp ikke få samtale og svar raskt, når ventetiden var hinsides lang. 

Anonymkode: 1b05b...e00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsjente skrev (5 timer siden):

Hei! Vi bor i Oslo-området men valgte å sende henvisning til Porsgrunn på grunn av ventetiden. Sendte henvisning i midten av desember, fikk time i starten av februar. 6 ukers ventetid fra henvisning til time synes jeg ikke var ille ☺️ Offentlig altså.

Det er det vi angrer på at vi ikke gjorde. Vi bor også i Oslo, men kunne dratt til Porsgrunn. Har vurdert å kontakte gynekologen for å høre om hun kan sende henvisning til Porsgrunn også, men vi avventer litt siden vi hadde innsett på fredag. Er vi heldige, så slipper vi kanskje hele henvisningen 🤞🏽 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man selv ta kontakt med St.Olavs etter de har motatt politiattest og svar på blodprøver?

Anonymkode: 03c00...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.1.2024 den 23.29):

Vi ble henvist til St.Olavs i slutten av desember, og har fått oppstartstime(skype) i beg. av februar😊

Vet ikke hvor lang tid det det vil ta å komme igang med behandling, men kan skrive her når jeg vet noe mer hvis flere lurer😊

Anonymkode: ad1b9...980

Hei igjen! 
Det var jeg som skrev dette over👆😊

Kan få startet allerede ved neste syklus dersom vi ønsker det! Synes det var veldig kjapt til offentlig sykehus å være😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei igjen! 

Kan få startet allerede ved neste syklus dersom vi ønsker det! Synes det var veldig kjapt til offentlig sykehus å være😊

Ts her🙋🏼‍♀️ så bra, det gikk ganske fort ja.

vi har fått skype samtale 25.mars og ble jo henvist nå i januar. Satser på at vi også får starte opp på syklusen etter samtalen. 

lykke til da dere 🥰

Anonymkode: 03c00...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei igjen! 

Så bra!  Flere og flere har kortere ventetid - varierer litt på kapasitet og pågang, men ser flere steder har kortere venting nå enn tidligere. Masse lykke til 🌹🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...