AnonymBruker Skrevet 18. januar #1 Del Skrevet 18. januar Ble sendt henvisning fra lokalt sykehus til St.Olavs forrige torsdag. Fikk melding på helsenorge i går om at den var motatt. i brevet sto det at vi måtte sende politiattest og samtykkeskjema via posten. Så det skal vi gjøre + at vi måtte ta blodprøver for å sjekke for Hiv osv.. så skulle vi få skype samtale med en sykepleier. Vil det ta lang tid etter den oppstartsamtalen til det blir behandling? Noen som har erfaring med det? trodde jo ikke det kom til å gå så fort å få svar fra de. Tok jo ikke en uke en gang. Når det er gjort, er det da vi som må ta kontakt for videre behandling? Eller tar de kontakt når de har mottat skjemaene? Anonymkode: 03c00...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #2 Del Skrevet 18. januar 46 minutter siden, AnonymBruker said: Ble sendt henvisning fra lokalt sykehus til St.Olavs forrige torsdag. Fikk melding på helsenorge i går om at den var motatt. i brevet sto det at vi måtte sende politiattest og samtykkeskjema via posten. Så det skal vi gjøre + at vi måtte ta blodprøver for å sjekke for Hiv osv.. så skulle vi få skype samtale med en sykepleier. Vil det ta lang tid etter den oppstartsamtalen til det blir behandling? Noen som har erfaring med det? trodde jo ikke det kom til å gå så fort å få svar fra de. Tok jo ikke en uke en gang. Når det er gjort, er det da vi som må ta kontakt for videre behandling? Eller tar de kontakt når de har mottat skjemaene? Anonymkode: 03c00...805 Dere må selvfølgelig ha utredning osv. Gjorde ikke fastlegen dette før henvisning? De svarer nok veldig raskt på hva dere mangler, for de må ha det til vurderingen om de kan tilby ivf. Det kan fremdeles ta tid å få oppstartsamtale og behandling. Ventetid står ofte på nettsidene Anonymkode: 1b05b...e00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #3 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere må selvfølgelig ha utredning osv. Gjorde ikke fastlegen dette før henvisning? De svarer nok veldig raskt på hva dere mangler, for de må ha det til vurderingen om de kan tilby ivf. Det kan fremdeles ta tid å få oppstartsamtale og behandling. Ventetid står ofte på nettsidene Anonymkode: 1b05b...e00 Joda, jeg tok blodprøver og GU og mannen tok sædanalyse. De fant ikke noen feil hos meg, men hos sambo var det litt nedsatt kvalitet. Derfor ble vi henvist til st.olavs. kan legge ved det vi fikk tilsendt i går på Helsenorge så kan du se 😊 Anonymkode: 03c00...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #4 Del Skrevet 18. januar Det tok ca 8 mnd fra henvisning til første forsøk for oss på St. Olavs i fjor. Da hadde vi en samtale med lege ca etter 4 mnd. Vi var ferdig utredet. Anonymkode: 64f6a...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #5 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det tok ca 8 mnd fra henvisning til første forsøk for oss på St. Olavs i fjor. Da hadde vi en samtale med lege ca etter 4 mnd. Vi var ferdig utredet. Anonymkode: 64f6a...d8b Åhjelpes 😮 så det kan virkelig ta såpass lang tid ja.. Anonymkode: 03c00...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #6 Del Skrevet 18. januar 1 hour ago, AnonymBruker said: Joda, jeg tok blodprøver og GU og mannen tok sædanalyse. De fant ikke noen feil hos meg, men hos sambo var det litt nedsatt kvalitet. Derfor ble vi henvist til st.olavs. kan legge ved det vi fikk tilsendt i går på Helsenorge så kan du se 😊 Anonymkode: 03c00...805 Men dere tok ikke disse blodprøvene før? Det er et panel som skal sendes inn til sykehuset, som hiv, klamydia osv. Tenkte fastlegen kunne spart dere tid og tatt alle prøvene med henvisningen. Anonymkode: 1b05b...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 18. januar #7 Del Skrevet 18. januar Vi hadde samtale med lege i november og startet opp i februar. Annen klinikk dette da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #8 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men dere tok ikke disse blodprøvene før? Det er et panel som skal sendes inn til sykehuset, som hiv, klamydia osv. Tenkte fastlegen kunne spart dere tid og tatt alle prøvene med henvisningen. Anonymkode: 1b05b...e00 Ja ikke sant, nei disse prøvene visste jeg ikke at man måtte ta en gang. Har tatt div andre prøver, men ikke akkurat disse. Så er vel derfor de sender rek for å ta de nå 🤔 Anonymkode: 03c00...805 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #9 Del Skrevet 18. januar Fame skrev (5 minutter siden): Vi hadde samtale med lege i november og startet opp i februar. Annen klinikk dette da Ja okei, det er jo ikke så forferdelig ventetid da. Men kan jo være noe annet hos de, er spent værtfall. Håper det går fort. Anonymkode: 03c00...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #10 Del Skrevet 18. januar Vi ble henvist 1. Desember. Har enda ikke fått time, bare brev om at vi har rett på behandling innen 6 mnd. Vi er ferdig utredet. Anonymkode: b63b3...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #11 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi ble henvist 1. Desember. Har enda ikke fått time, bare brev om at vi har rett på behandling innen 6 mnd. Vi er ferdig utredet. Anonymkode: b63b3...292 Er det også på St.Olavs eller? Anonymkode: 03c00...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #12 Del Skrevet 19. januar Vi ble henvist til St.Olavs i slutten av desember, og har fått oppstartstime(skype) i beg. av februar😊 Vet ikke hvor lang tid det det vil ta å komme igang med behandling, men kan skrive her når jeg vet noe mer hvis flere lurer😊 Anonymkode: ad1b9...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #13 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi ble henvist til St.Olavs i slutten av desember, og har fått oppstartstime(skype) i beg. av februar😊 Vet ikke hvor lang tid det det vil ta å komme igang med behandling, men kan skrive her når jeg vet noe mer hvis flere lurer😊 Anonymkode: ad1b9...980 Det gikk jo ganske fort da! Men etter oppstartstimen er behandlig neste steg sant? ja gjerne skriv hvor lang tid det tar🤩 Anonymkode: 03c00...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #14 Del Skrevet 20. januar On 1/18/2024 at 1:33 PM, Fame said: Vi hadde samtale med lege i november og startet opp i februar. Annen klinikk dette da Offentlig? Anonymkode: 1b05b...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #15 Del Skrevet 20. januar 3 hours ago, AnonymBruker said: Det gikk jo ganske fort da! Men etter oppstartstimen er behandlig neste steg sant? ja gjerne skriv hvor lang tid det tar🤩 Anonymkode: 03c00...805 På Riksen hadde vi ganske raskt en samtale, men det tok alt fra 3-4-6 mnd før man kunne starte med behandling etter det. Behandling var da nedjustering med medisiner 1 mnd, så oppjustering av hormoner i to-tre uker, uttak og innsett. Så hele prosessen tok 6-8 mnd, også må man ta høyde for at sommerferien kommer snart og mye stenger ned. Anonymkode: 1b05b...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 20. januar #16 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Offentlig? Anonymkode: 1b05b...e00 Jau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #17 Del Skrevet 20. januar Vi ble henvist 1 desember og har enda ikke fått time engang til IVF-klinikken, og det nærmer seg 2 måneder nå da. Om jeg så hadde fått en time i mai kunne jeg jo slått meg til ro med det, men det er utrolig kjipt å ikke ha fått time enda. Ser at de har vært inne i journalen min; sist på mandag, men det skjer likevel ingenting hverken av journalnotat eller brev.... Anonymkode: b63b3...292 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #18 Del Skrevet 22. januar Hos oss gikk det kjemperaskt. Henvisning ble sendt 1 desember. Hadde møte 3 januar. Skal starte med hormoner ved neste mens, som blir ca 3 februar. Tror de har et prioriteringssytem. Vet ikke helt sikkert, men antar at de muligens prioriterer en kvinne på 35+, med få egg igjen og ingen barn, framfor en kvinne under 30, med barn, og med masse egg. Blir egentlig bare spekuleringer, men hørte ihvertfall min lege si til meg at jeg antageligvis kom til å bli "prioritert". Jeg tror det er fordi jeg nesten ikke har egg igjen. 😛 Anonymkode: 8e3b6...113 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dogmom14 Skrevet 22. januar #19 Del Skrevet 22. januar Hei! Vi sendte vår henvisning til det offentlige i november og har fortsatt ikke fått tildelt time. Her er det mannlig fertilitet som er årsaken. Ting tar virkelig tid og føler med deg på å ikke ha noen dato å forholde seg til. Vi har derfor gått til privat i mellomtiden for å bare føle at man får noe hjelp og fortgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogsjente Skrevet 22. januar #20 Del Skrevet 22. januar Hei! Vi bor i Oslo-området men valgte å sende henvisning til Porsgrunn på grunn av ventetiden. Sendte henvisning i midten av desember, fikk time i starten av februar. 6 ukers ventetid fra henvisning til time synes jeg ikke var ille ☺️ Offentlig altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå