BobTheNoob Skrevet 18. januar 2024 #1 Skrevet 18. januar 2024 Det er mange som tar til orde for å date flere i parallel så lenge man ikke er intime. (noen er sikkert intime med fler også) Jeg liker ikke det egentlig. Men har nå havnet i situasjon hvor jeg ender opp med det. Fordi jeg treffer en fra Tinder samtidig som det har dukket opp en eller to i IRL som jeg har fått god kontakt og kjemi med. Alt dette er tidlig fase og ikke intimt. Så kanskje alt renner ut i sanden. Men om det ikke gjør det, og følelser begynner å utvikle seg? Hvor langt kan man gå, moralsk sett, uten at jenta føler seg lurt og bedratt? Hvis det utvikler seg med den ene mens andre jenter også er interessert, hvordan dumpe dem på en pen måte? Jeg hater å såre og skuffe andre og får høre jeg er alt for mye people pleaser. Så litt råd her hadde vært fint.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #2 Skrevet 18. januar 2024 Hvis det utvikler seg mer med den ene og du vil satse på henne, informerer du de andre at du har møtt en du vil satse på. Det er helt innafor så lenge dere ikke har snakket om at dere bare ser hverandre. så tenker jeg det er unødvendig å si at du ikke er fysisk med de andre enn hun du vil satse på lykke til! Anonymkode: c9aff...fc4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #3 Skrevet 18. januar 2024 59 minutter siden, BobTheNoob said: Det er mange som tar til orde for å date flere i parallel så lenge man ikke er intime. (noen er sikkert intime med fler også) Jeg liker ikke det egentlig. Men har nå havnet i situasjon hvor jeg ender opp med det. Fordi jeg treffer en fra Tinder samtidig som det har dukket opp en eller to i IRL som jeg har fått god kontakt og kjemi med. Alt dette er tidlig fase og ikke intimt. Så kanskje alt renner ut i sanden. Men om det ikke gjør det, og følelser begynner å utvikle seg? Hvor langt kan man gå, moralsk sett, uten at jenta føler seg lurt og bedratt? Hvis det utvikler seg med den ene mens andre jenter også er interessert, hvordan dumpe dem på en pen måte? Jeg hater å såre og skuffe andre og får høre jeg er alt for mye people pleaser. Så litt råd her hadde vært fint. Så lenge du er åpen og ærlig om hva du driver med kan jo de du dater selv vurdere om de synes det er greit. Ligger du med de vil det for mange være en dealbreaker at du ligger med flere parallelt. For meg er det definitvt det. Da er det over og ut. Anonymkode: ddc24...d76 1
BobTheNoob Skrevet 18. januar 2024 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Så lenge du er åpen og ærlig om hva du driver med kan jo de du dater selv vurdere om de synes det er greit. Ligger du med de vil det for mange være en dealbreaker at du ligger med flere parallelt. For meg er det definitvt det. Da er det over og ut. Anonymkode: ddc24...d76 Jeg kommer ikke til å bli intim med noen av dem mens jeg treffer andre. Det er mulig jeg må flytte en grense, men grensa går i hvert fall før det. 😳
Trek Skrevet 18. januar 2024 #5 Skrevet 18. januar 2024 Hvis du begynner å utvikle følelser for noen andre er det ikke noen vits i at du fortsetter å date meg. Sånn tenker jeg. Jeg har hatt flere første dater litt om hverandre, det gjør ikke så mye synes jeg da det handler om å treffe nye mennesker. Personlig ville jeg hatt beskjed om vi hadde treftes mer en 3-4 ganger, kliner og det ser ut som det kan utvikle seg til noe mer. For det er ikke noe poeng i å bli emosjonelt investert i deg dersom jeg bare er en av mange. Det er ikke noe galt i at folk ønsker å date flere etter min mening, men det er ikke noe for meg så jeg vil gjerne ha beskjed. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #7 Skrevet 18. januar 2024 Jeg klarer bare en av gangen 😅 Knytter meg altfor lett. Anonymkode: 6bb86...2d1
lillevill Skrevet 18. januar 2024 #8 Skrevet 18. januar 2024 BobTheNoob skrev (12 timer siden): Det er mange som tar til orde for å date flere i parallel så lenge man ikke er intime. (noen er sikkert intime med fler også) Jeg liker ikke det egentlig. Men har nå havnet i situasjon hvor jeg ender opp med det. Fordi jeg treffer en fra Tinder samtidig som det har dukket opp en eller to i IRL som jeg har fått god kontakt og kjemi med. Alt dette er tidlig fase og ikke intimt. Så kanskje alt renner ut i sanden. Men om det ikke gjør det, og følelser begynner å utvikle seg? Hvor langt kan man gå, moralsk sett, uten at jenta føler seg lurt og bedratt? Hvis det utvikler seg med den ene mens andre jenter også er interessert, hvordan dumpe dem på en pen måte? Jeg hater å såre og skuffe andre og får høre jeg er alt for mye people pleaser. Så litt råd her hadde vært fint. Dette er jo helt normalt. Slapp av. 🤣
DeLorean Skrevet 18. januar 2024 #9 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg klarer bare en av gangen 😅 Knytter meg altfor lett. Anonymkode: 6bb86...2d1 Me too. Er et følelsesmenneske og blir fort forelsket/glad i folk.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #10 Skrevet 19. januar 2024 Jeg er lite glad i hele konseptet «dating», og forholder meg til gamlemåten, uavhengig av hvilken arena jeg møter noen på. Og da hadde jeg aldri klart å involvere meg med mer enn ett menneske av gangen. Hvis jeg virkelig liker noen og merker gryende følelser, ville jeg kun klart (og ønsket) å fokusere på denne. For meg er det helt naturlig at sånn er det jo😅Iallefall om man skal utvikle følelser og en dypere relasjon. Fallhøyden er større, men heller det enn en endeløs rekke overfladiske bekjentskaper og «datingkultur». Anonymkode: 365d4...62a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 BobTheNoob skrev (15 timer siden): Det er mange som tar til orde for å date flere i parallel så lenge man ikke er intime. (noen er sikkert intime med fler også) Jeg liker ikke det egentlig. Men har nå havnet i situasjon hvor jeg ender opp med det. Fordi jeg treffer en fra Tinder samtidig som det har dukket opp en eller to i IRL som jeg har fått god kontakt og kjemi med. Alt dette er tidlig fase og ikke intimt. Så kanskje alt renner ut i sanden. Men om det ikke gjør det, og følelser begynner å utvikle seg? Hvor langt kan man gå, moralsk sett, uten at jenta føler seg lurt og bedratt? Hvis det utvikler seg med den ene mens andre jenter også er interessert, hvordan dumpe dem på en pen måte? Jeg hater å såre og skuffe andre og får høre jeg er alt for mye people pleaser. Så litt råd her hadde vært fint. Det er vel en del av dating å finne ut h ordan man fungerer intimt, kjemien kan være super, men intimt kan være en nedtur. Kan være greit å være ærlig med at du dater fler om det er nytt men da risikerer du at dama ikke er interessert for ingen vil være andrevalg. Det beste er vel å ha kontakt med en person, date en stund å se, fungerer det ikke så avslutt, vær klar på at jenta er super, men kjemien ikke er der og heller prøv dating på nytt. kommer lite godt ut av å spille på flere strenger samtidig Anonymkode: daf5c...e77 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #12 Skrevet 19. januar 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg klarer bare en av gangen 😅 Knytter meg altfor lett. Anonymkode: 6bb86...2d1 Samme her, men merker det er veldig mange menn som skal fiske mye. Jeg trakk meg unna en som hadde hatt seg med en bekjent av meg, på ons, selv om vi ikke hadde vært intime ennå. Jeg mistet bare fullstendig lysten på.. Anonymkode: bcdc4...38a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #13 Skrevet 19. januar 2024 Jeg er kvinne, og nei, jeg får aldri dårlig samvittighet over å date flere, så lenge jeg ikke har avtalt noe annet med en av de jeg dater. Hvis jeg får følelser for en av dem, så blir det som regel sånn at jeg ikke har interesse av de andre. Men så fremt den "utkårede" ikke viser noen tegn på det samme og vi ikke har noen samtale rundt at vi skal være eksklusive... så dater jeg bare videre og prøver å roe følelsene mine så godt jeg kan. Det kan være slitsomt, men min erfaring tilsier at det er uansett dumt å feste seg for mye ved én person, så lenge man ikke har hatt den samtalen om eksklusivitet og begge er på "samme side". Da kan man få seg noen overraskelser og bli veldig skuffet. Anonymkode: 89fc7...65b
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #14 Skrevet 19. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er kvinne, og nei, jeg får aldri dårlig samvittighet over å date flere, så lenge jeg ikke har avtalt noe annet med en av de jeg dater. Hvis jeg får følelser for en av dem, så blir det som regel sånn at jeg ikke har interesse av de andre. Men så fremt den "utkårede" ikke viser noen tegn på det samme og vi ikke har noen samtale rundt at vi skal være eksklusive... så dater jeg bare videre og prøver å roe følelsene mine så godt jeg kan. Det kan være slitsomt, men min erfaring tilsier at det er uansett dumt å feste seg for mye ved én person, så lenge man ikke har hatt den samtalen om eksklusivitet og begge er på "samme side". Da kan man få seg noen overraskelser og bli veldig skuffet. Anonymkode: 89fc7...65b Feste seg for mye, avtale eksklusivitet ... Er ikke rart flere og flere sliter med å finne en partner. Ligge og Tinderskadd du ... Anonymkode: ddc24...d76 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #15 Skrevet 19. januar 2024 Får ikke dårlig samvittighet for når jeg liker noen faller de andre automatisk bort fra min side, og jeg fokuserer på den personen. Om jeg ligger med 2 samtidig er det fordi jeg vet det ikke blir noe med dem uansett. Helt i startfasen er det vanlig å kommunisere med flere Anonymkode: 1aaba...29f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #16 Skrevet 19. januar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er kvinne, og nei, jeg får aldri dårlig samvittighet over å date flere, så lenge jeg ikke har avtalt noe annet med en av de jeg dater. Hvis jeg får følelser for en av dem, så blir det som regel sånn at jeg ikke har interesse av de andre. Men så fremt den "utkårede" ikke viser noen tegn på det samme og vi ikke har noen samtale rundt at vi skal være eksklusive... så dater jeg bare videre og prøver å roe følelsene mine så godt jeg kan. Det kan være slitsomt, men min erfaring tilsier at det er uansett dumt å feste seg for mye ved én person, så lenge man ikke har hatt den samtalen om eksklusivitet og begge er på "samme side". Da kan man få seg noen overraskelser og bli veldig skuffet. Anonymkode: 89fc7...65b Så egentlig.. ligg rundt.. ha seg med flest mulig.. ikke snakk sammen og bind seg.. hehe.. jeg har aldri hatt samtale om eksklusivitet.. jeg har fokusert på en person, hatt nærhet og trygghet til den, men trukket meg unna dersom den andre er uklar eller det fremstår som om han ikke føler det samme. Jeg vet ikke.. føler ikke jeg er laget for å date eller treffe noen i denne tidsalderen.. Dating var finere før.. nå er det bare som en konkurranse om å valse gjennom flest mulige mennesker... Anonymkode: bcdc4...38a 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 19. januar 2024 #17 Skrevet 19. januar 2024 (endret) Stor forskjell på flere kaffe dates for å så møte noen flere ganger. En merker raskt om kjemien er rett. Da jeg møtte kjæresten min sa det pang med en gang og vi ble ekslusive etter første date og kjærester uke 2🤷🏻♀️ Endret 19. januar 2024 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #18 Skrevet 19. januar 2024 Om det er noen jeg har god kontakt med hadde det føltes feil, om det ikke er noe kjennskap til dem å de er fremmede du bare skal ha en samtale med har jeg ingen tilknytning til dem. Vil ikke ligge med noen jeg ikke har følelser for. Anonymkode: f611c...482
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #19 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Om jeg ligger med 2 samtidig er det fordi jeg vet det ikke blir noe med dem uansett. Koneemne i 2024-utgave der, altså. Anonymkode: 542d7...182
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #20 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Koneemne i 2024-utgave der, altså. Anonymkode: 542d7...182 Siden mange menn gjør det samme, så er hun det ja. Ikke alle som bryr seg heller virker det som. Anonymkode: f611c...482 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå