Gå til innhold

Kan man betale inn på noens Mastercard uten kontonummeret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kortnummer, men ikke kontonummer. Ønsker å overraske noen, dette er ikke svindel altså 🙂

Anonymkode: 94c06...25c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mastercard pleier ikke være knyttet til noe kontonummer.

Anonymkode: d0e49...a0a

• Liker 1
Skrevet

Du må vel ha bankens kontonummer og kundens KID. Tror ikke det er direkte kobling mellom kontonummer og Mastercard-kontoen. 

Skrevet

Man skulle tro at vipps var enklere, høres shady ut

Skrevet
NakenPanda skrev (16 minutter siden):

Man skulle tro at vipps var enklere, høres shady ut

Jeg hadde sikkert også syntes at det hørtes shady ut hvis andre sa det. Samboer og jeg har et Mastercard, og jeg har nå fått mulighet til å betale inn på det. Vet han tenker mye på summen, så jeg hadde så lyst til å overraske ham og bare si at det var ordnet. Går ikke det, så får jeg jo nummeret av ham, men jeg hadde lyst til å bare overraske ham med noe positivt!

Skrevet

Kortet står i hans navn altså, og synes derfor bare i hans nettbank.

Skrevet

Hva skjer om du oppretter betaling og legger inn kortnr i til-feltet? 

Ring banken hans/deres og spør dem om hjelp? 

Anonymkode: 8ece3...800

Skrevet

Du må vite kontonummeret de månedlige fakturaene betales til, og så må du finne ut om kortnummeret brukes som KID.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mastercard pleier ikke være knyttet til noe kontonummer.

Anonymkode: d0e49...a0a

Hvilket mastercard er ikke knyttet til ett kontonummer mener du?

Jeg har hatt flere mastercard og andre kredittkort, og samtlige har eget kontonummer som brukes når man betaler inn på det.

Hvordan betaler du regningen på mastercard, om du ikke bruker kontonummer til innbetaling?

Anonymkode: 22fdc...efd

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvilket mastercard er ikke knyttet til ett kontonummer mener du?

Jeg har hatt flere mastercard og andre kredittkort, og samtlige har eget kontonummer som brukes når man betaler inn på det.

Hvordan betaler du regningen på mastercard, om du ikke bruker kontonummer til innbetaling?

Jeg er ikke AB du siterer, men jeg bruker KID nr for å betale inn på mastercard (Har sparebank 1)

Anonymkode: 056a1...a76

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er ikke AB du siterer, men jeg bruker KID nr for å betale inn på mastercard (Har sparebank 1)

Så du taster inn ett kidnummer i nettbanken din, og lar kontonummer stå helt tomt?

Jeg taster inn kontonummer og kid-nr. Jeg har aldri klart gjennomføre en betaling uten å si hvor pengene skal.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så du taster inn ett kidnummer i nettbanken din, og lar kontonummer stå helt tomt?

Jeg taster inn kontonummer og kid-nr. Jeg har aldri klart gjennomføre en betaling uten å si hvor pengene skal.

Det er et kontonummer ja (bankens), men ikke et «eget» kontonummer. Det blir som å betale vanlige regninger.

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Det kontonummeret er ikke ditt personlige, men bankens felleskontonummer for innbetalinger. Så det nummeret deles av kanskje 100'000 kunder. Gjør detektivjobben til banken litt vanskeligere når man desperat ringer og lurer på hvor pengene man overførte er blitt av. KID-nummer identifiserer mottaker av overføringen

Skrevet

Det er teknisk mulig med kort og kode iallefall. Neppe praktisk da 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...