Gå til innhold

Britisk parlamentsmedlem: Overdødeligheten må undersøkes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overdødeligheten i England i 2022 var 6 prosent.

I 2023, da vi kunne forvente at dødsfallene endelig ville falle under gjennomsnittet, var overdødeligheten den samme. Og overdødeligheten er høyere i de yngre aldersgruppene enn de eldre.

I forrige uke gjennomgikk professor Carl Heneghan, direktør for Senter for evidensmedisin ved University of Oxford, årsakene til overdødeligheten. Han konkluderte med at de hovedsakelig er relatert til kardiovaskulær sykdom. Til avisen Sunday Express uttaler han at dette ikke kan forklares med covid, befolkningsvekst eller en aldrende befolkning.

14. januar fortalte kardiolog Dr. Aseem Malhotra, en verdensledende ekspert på hjertesykdom, til TNT Radio at selv om kardiovaskulær sykdom har mange årsaker, står den eksperimentelle covid mRNA-vaksinen øverst som mistenkt inntil det motsatte er bevist.

(Håper ikke denne tråden blir slettet i god KG sensurstil.)

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

The BBC has come under fire from scientists for interviewing a cardiologist who claimed certain Covid vaccines could be behind excess deaths from coronary artery disease.

Experts have criticised Dr Aseem Malhotra’s appearance on the corporation’s news channel on Friday, accusing him of pushing “extreme fringe” views, which are “misguided”, “dangerous” and could mislead the public.

https://www.theguardian.com/world/2023/jan/13/bbc-cardiologist-aseem-malhotra-links-covid-jabs-to-heart-disease-deaths

Unvaccinated people who have recovered from COVID-19 are at heightened risk of heart complications almost a year later, a national study led by Nanyang Technological University, Singapore (NTU Singapore) and affiliated faculty has found.

The researchers' statistical analysis of their data found that unvaccinated survivors of COVID-19 face a 56 per cent higher risk of developing new heart complications a year following the infection than uninfected individuals.

https://www.news-medical.net/news/20231009/Heart-complications-more-likely-in-unvaccinated-COVID-19-survivors-study-finds.aspx

Unvaccinated COVID patients retain a greater risk of death and cardiovahttps://news.sky.com/story/unvaccinated-covid-patients-at-greater-risk-of-death-for-at-least-18-months-after-infection-12789515scular disease for at least 18 months after infection, new research suggests.

Patients also had a higher risk of developing cardiovascular disease, again up to 18 months after infection, which researchers say forms part of long COVID.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå er det gjort mange studier som viser at  korona  kan skade hjerte og blodomløp.og også føre til  hjerteinfark, slag og pluteslig hjertedød. Blant annet  CVAD.Noe somer både skremmende og intressant

CVAD  ses  hos en rekke av  longcovid pasieneter. CVAD er Kardiovaskulær autonom dysfunksjon (CVAD) er en funksjonsfeil i det kardiovaskulære systemet forårsaket av forstyrret autonom kontroll av sirkulatorisk homeostase . Homeostase er viktig for at cellene kan fungere normalt.

Effektene av CVAD kan sees både på hele kroppsnivå, med svekkelse av hjertefrekvens og blodtrykkskontroll, og i spesifikke kroppsregioner, typisk manifestert som mikrovaskulær dysfunksjon.

POTS, hypertensjon ( høyt blodtrykk) )  takykardi (høypuls) , usabilt BT, brystmerter, ustabilt BT , btystsmerter, tung pust, hjerentåke, fattique, hodepine , mikrovaskulær dysfunksjon  m.m

https://www.nature.com/articles/s41569-023-00962-3.epdf?sharing_token=VZdar9nSckhjXsvH9rEFNdRgN0jAjWel9jnR3ZoTv0Ppo9oySXYu63gDCWWMZCJYRqe8OOwn9gKJT_mvv1liXW2lmastgJydLCANXv5QxYwRtqMEZqn0ZLYgxen1k6E8cVadGWnLMPQ3jQd_btI-AYk3e-VWCPd3gOXXpAua2_0%3D&fbclid=IwAR0SshiNcTfKJJ9kwyWg0kKiBJzLZUIVVud1vZl7UY0PIbgdW8NaEZ3IQrM

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Tunique skrev (2 timer siden):

You tube er en dålig kilde. Sosiale medier som You tube Facebook  osv er platformer der det kryr av feil informsajon , der iblant om  covid 19 og vaksinen

Denne Dr John Campel, er ingen lege, som tittelen kan anyde, men en pensjonert sykepleier. Etter at han begynte  å spre  falsk  informasjon om covid 19 , eksploderte antall følgere , der kan man tenke seg motivet

Han er tatt flere ganger for å spre  feil informasjon om covid 19

The misleading "17,000" figure was spread by influential accounts online. On 14 January, former Islamist turned counter-extremism activist Maajid Nawaz tweeted that the figures were evidence of "narrative collapse", implying the larger reported death figures were not genuine.

Then on 20 January, Dr John Campbell, a retired nurse educator who has amassed a huge following on YouTube, released a video describing the figures as a "huge story" and suggested Covid deaths were "much lower than mainstream media seems to have been intimating".

His video has been viewed more than 1.5 million times to date and was shared by Conservative MP David Davis.

https://www.bbc.com/news/60145237

https://medium.com/reptile-information-review/covid19-misinformation-joe-rogan-dr-john-campbell-and-the-reptile-lighting-facebook-group-b6681667bac7

Endret av Lana01
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er lov å skrive om dette eller ikke. 

Men i en periode av 2021, når vaksinasjonen pågikk for fullt, synes jeg det var mange brå dødsfall relatert mot akutt hjertestans, og særlig blant friske menn i slutten av 50-årene. Også her jeg bor. Husker det var skremmende, og dødsfallene skapte inntrykk.

Man kan jo ikke kommentere dette uten å fremstå som helt konspi, derfor er jeg glad for det britiske parlamentsmedlemmet tar opp saken, og at overdødeligheten rundt den perioden nå kommer i fokus. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Bombasi skrev (14 minutter siden):

Jeg vet ikke hva som er lov å skrive om dette eller ikke. 

Men i en periode av 2021, når vaksinasjonen pågikk for fullt, synes jeg det var mange brå dødsfall relatert mot akutt hjertestans, og særlig blant friske menn i slutten av 50-årene. Også her jeg bor. Husker det var skremmende, og dødsfallene skapte inntrykk.

Man kan jo ikke kommentere dette uten å fremstå som helt konspi, derfor er jeg glad for det britiske parlamentsmedlemmet tar opp saken, og at overdødeligheten rundt den perioden nå kommer i fokus. 

Det har vært en økning i brå hjerte død, hjerteinfarkt og slag etter covid 19. Nå viser flere studier at antallet er høyere blant uvaksinerte , og man så dette allerede før vaksinen var tilgjengelig. 

Covid 19 er koblet opp mot forstyrrelser i hjerte og blod omløp. Avleiringer i blodårer , microclots , stive blodårer, høyt blodtrykk , høy puls brystsmerter , POTS , hjertebetenbelse m.m 

Dette ser man også hos de som hadde mild sykdom, så mange av er nok ikke klar over dette, om man ikke har symptomer på at noe er galt 

• Nyttig 1
Skrevet
Lana01 skrev (8 minutter siden):

Det har vært en økning i brå hjerte død, hjerteinfarkt og slag etter covid 19. Nå viser flere studier at antallet er høyere blant uvaksinerte , og man så dette allerede før vaksinen var tilgjengelig. 

Covid 19 er koblet opp mot forstyrrelser i hjerte og blod omløp. Avleiringer i blodårer , microclots , stive blodårer, høyt blodtrykk , høy puls brystsmerter , POTS , hjertebetenbelse m.m 

Dette ser man også hos de som hadde mild sykdom, så mange av er nok ikke klar over dette, om man ikke har symptomer på at noe er galt 

Derfor er det viktig at denne overdødeligheten undersøkes. 

For øvrig herjer Covid enda, og mye mer enn før, men kan ikke si at det er like mye brå hjertedød, hjerteinfarkt og slag nå som i 2021 og 2022, da det var skremmende mye av det. Kanskje det omhandler at mutasjonene er "snillere"? 

Jeg har ingen statistikk å vise til, annet enn anekdotiske erfaringer fra mitt nærmiljø. Hva vet jeg, egentlig.

• Liker 1
Skrevet
Bombasi skrev (13 minutter siden):

Derfor er det viktig at denne overdødeligheten undersøkes. 

For øvrig herjer Covid enda, og mye mer enn før, men kan ikke si at det er like mye brå hjertedød, hjerteinfarkt og slag nå som i 2021 og 2022, da det var skremmende mye av det. Kanskje det omhandler at mutasjonene er "snillere"? 

Jeg har ingen statistikk å vise til, annet enn anekdotiske erfaringer fra mitt nærmiljø. Hva vet jeg, egentlig.

Ja enig i at det er viktig.

Ja  det kan ha med mutasjoner å gjøre, etterhvert var  ogsåmange flere vaksineret. Det kan også ta måneder opptil et år eller enda lengre før brå hjertedød skjer , etter smitte, 

Denne undersøkelsen tatt  av smittede før vaksinen var tilgjengelig

Those who had had covid-19 had a 72% increased risk of heart failure, 63% increased risk of heart attack, and 52% increased risk of stroke compared with controls.

The researchers wrote that the increased risks “were evident regardless of age, race, sex, and other cardiovascular risk factors, including obesity, hypertension, diabetes, chronic kidney disease, and hyperlipidemia; they were also evident in people without any cardiovascular disease before exposure to covid-19, providing evidence that these risks might manifest even in people at low risk of cardiovascular disease.” However, the way covid-19 infection might cause cardiovascular problems remains unclear, they said.

https://www.bmj.com/content/376/bmj.o378

The researchers' statistical analysis of their data found that unvaccinated survivors of COVID-19 face a 56 per cent higher risk of developing new heart complications a year following the infection than uninfected individuals. 

https://www.nih.gov/news-events/nih-research-matters/how-sars-cov-2-contributes-heart-attacks-strokes

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...