Gjest Kalsberg92 Skrevet 18. januar 2024 #1 Skrevet 18. januar 2024 (endret) Hun går hjemme hver dag, klager over at hun ikke orker ting, jeg kommer hjem sliten etter jobb til oppvask som hun ikke setter inn , hus som ikke er ryddet, søppel hun gjerne tømmer men ikke går ut med? Den står i gangen å skal vente på meg tydeligvis. Jeg må lage middag nesten hver dag , får det orker hun ikke ( med mindre jeg har vært fly forbannet kvelden før) da orker hun plutselig, så kan jeg komme hjem til at hun plutselig legger masse energi i noe ubetydelig , som å omstrukturer hele stua , flytte om alt , kommer jeg sliten hjem fra jobb og sier , det var fin, bra jobbet så blir det drama… for da skal man være på, hoppe i begeistring over hvor fantastisk det var! 🤨 få spørsmål 10 ganger om hvor fin det er! Så har hun flytte alt rotet til et annet rom, alt for å ikke faktisk rydde Endret 18. januar 2024 av Kalsberg92 .
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #2 Skrevet 18. januar 2024 Hva var spørsmålet ditt? Anonymkode: 2d45d...75c 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #3 Skrevet 18. januar 2024 21 minutter siden, Kalsberg92 said: Hun går hjemme hver dag, klager over at hun ikke orker ting, jeg kommer hjem sliten etter jobb til oppvask som hun ikke setter inn , hus som ikke er ryddet, søppel hun gjerne tømmer men ikke går ut med? Den står i gangen å skal vente på meg tydeligvis. Jeg må lage middag nesten hver dag , får det orker hun ikke ( med mindre jeg har vært fly forbannet kvelden før) da orker hun plutselig, så kan jeg komme hjem til at hun plutselig legger masse energi i noe ubetydelig , som å omstrukturer hele stua , flytte om alt , kommer jeg sliten hjem fra jobb og sier , det var fin, bra jobbet så blir det drama… for da skal man være på, hoppe i begeistring over hvor fantastisk det var! 🤨 få spørsmål 10 ganger om hvor fin det er! Så har hun flytte alt rotet til et annet rom, alt for å ikke faktisk rydde Har du spurt henne? Hvordan hun føler seg, hva hun tenker og om hun har det bra? Man må ikke ha sykdom eller diagnose for å ha det dårlig i livet en periode. Hvorfor er hun arbeidsledig? Anonymkode: 29d23...3d7 4 5
Gjest Raphael Skrevet 18. januar 2024 #4 Skrevet 18. januar 2024 Hva skal du egentlig med denne byrden i livet ditt? Har dere unger sammen? Hun er lat og tafatt fordi hun vet at du ikke dumper henne selv om hun er lat og tafatt. Så egentlig er det 50% din feil også.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #5 Skrevet 18. januar 2024 Hun er lat. Hvordan orker du å leve med et slikt menneske ? Anonymkode: 73d87...c22 1
Gjest Kalsberg92 Skrevet 18. januar 2024 #6 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva var spørsmålet ditt? Anonymkode: 2d45d...75c Det sår over.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #7 Skrevet 18. januar 2024 Hun høres deprimert ut. Anonymkode: 325cf...a1c 12 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #8 Skrevet 18. januar 2024 Hvordan var hun før da? Når hun deltok i arbeidslivet? Du må jo se påmfordkjellen og snakke med henne og vise omsorg slik at hun kan komme seg opp av hullet igjen. Anonymkode: 13195...0b6 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #9 Skrevet 18. januar 2024 Kanskje hun er deprimert? Det er kjedelig om partner forventer å komme hjem til middag, ryddet og vasket hus hver dag, bare fordi en er arbeidsledig. Rot og skitt kommer ikke av seg selv. Så her må begge bidra. Hvis rpt må flyttes til annet rom er det fordi dere enten ikke har plass, må organisere bedre, kjøpe oppbevaringsmøbler, sortere, kaste osv. Dette kan dere gjøre sammen en helg. Har dere barn sammen? Anonymkode: 91dd8...898 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #10 Skrevet 18. januar 2024 Dette orker du ikke leve med enten vi på KG deler ut diagnoser som bipolar etc. eller det er generell latskap. Du ønsker vel noen som beriker livet ditt og bidrar til husstandens inntekt. Din samboer fungerer vel like dårlig i en jobb som hjemme, så da ser du vel selv hvor dette bærer hen. Anonymkode: 7ffb1...deb
Gjest Kalsberg92 Skrevet 18. januar 2024 #11 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har du spurt henne? Hvordan hun føler seg, hva hun tenker og om hun har det bra? Man må ikke ha sykdom eller diagnose for å ha det dårlig i livet en periode. Hvorfor er hun arbeidsledig? Anonymkode: 29d23...3d7 Alt blir bare spilt over på meg, hun sier hun trenger innhold, trenger å finne på noe. Jeg tar med henne litt ut i helgen, men hun må aktivisere seg selv.
Gjest Kalsberg92 Skrevet 18. januar 2024 #12 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan var hun før da? Når hun deltok i arbeidslivet? Du må jo se påmfordkjellen og snakke med henne og vise omsorg slik at hun kan komme seg opp av hullet igjen. Anonymkode: 13195...0b6 Når jeg gir for mye omsorg, ( noen jeg har gjordt for er ganske empatisk, men nå er jeg lei! Så har det gått motsatt vei, hun går da fra å gjøre lite til ingen ting. Så blir jeg oppgitt etter flere mnd så gjør hun lit igjen
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #13 Skrevet 18. januar 2024 hvis du lurer på om samboeren din er syk må du vel snakke med henneomd et og ikke med KG? Anonymkode: 2db25...558 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #14 Skrevet 18. januar 2024 Hun er enten veldig lat, eller syk. Hvor lenge har hun vært arbeidsledig? Har hun utdannelse, eller bør hun ta det nå? Deltok hun i husarbeid da hun var i jobb? Hva bruker hun dagene til? Vasker hun klær? Går tur/trener? Handler mat? Jeg mener at når begge er friske, så bør begge ha like mye fritid hver uke. Hvis en er hjemme og frisk, så skal selvfølgelig denne personen gjøre mye mer enn den som er på jobb 8 t daglig. Du må nok ta en rolig alvorsprat med henne. Anonymkode: 7cdc4...841
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #15 Skrevet 18. januar 2024 Depresjon, adhd? Er dette en ganske ny greie eller har det alltid vært sånn? Veldig typisk å bli utbrent ofte når man har adhd. Ikke kjenne begrensninger en kort stund og kjøre på med ommøblering, og boom så er man helt tappet igjen. Små selvsagte ting som å gå ut med søpla kan føles helt umulig. Anonymkode: 719b5...19f 1 1 2
Gjest Kalsberg92 Skrevet 18. januar 2024 #16 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun er enten veldig lat, eller syk. Hvor lenge har hun vært arbeidsledig? Har hun utdannelse, eller bør hun ta det nå? Deltok hun i husarbeid da hun var i jobb? Hva bruker hun dagene til? Vasker hun klær? Går tur/trener? Handler mat? Jeg mener at når begge er friske, så bør begge ha like mye fritid hver uke. Hvis en er hjemme og frisk, så skal selvfølgelig denne personen gjøre mye mer enn den som er på jobb 8 t daglig. Du må nok ta en rolig alvorsprat med henne. Anonymkode: 7cdc4...841 Hun sover mye, ser på tv, går til legen og psykolog, hun hatt problemer i arbeidslivet. Når jeg ble sammen med henne trente hun og var aktiv, hun har progressivt blir latere over veldig lang tid.
Gjest Kalsberg92 Skrevet 18. januar 2024 #17 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): hvis du lurer på om samboeren din er syk må du vel snakke med henneomd et og ikke med KG? Anonymkode: 2db25...558 Har det, men alt blir spilt videre på meg. 0 eierskap
Pringle Skrevet 18. januar 2024 #18 Skrevet 18. januar 2024 Kalsberg92 skrev (23 minutter siden): Når jeg gir for mye omsorg, ( noen jeg har gjordt for er ganske empatisk, men nå er jeg lei! Så har det gått motsatt vei, hun går da fra å gjøre lite til ingen ting. Så blir jeg oppgitt etter flere mnd så gjør hun lit igjen "Sykdommen" er latskap, hun gjør ingenting fordi hun ikke blir satt krav til. Du gir henne lillefingeren, hun tar hele armen. Raphael sa det så fyndig: Sitat Hun er lat og tafatt fordi hun vet at du ikke dumper henne selv om hun er lat og tafatt. Så egentlig er det 50% din feil også.
Duff Skrevet 18. januar 2024 #19 Skrevet 18. januar 2024 Kalsberg92 skrev (4 minutter siden): Hun sover mye, ser på tv, går til legen og psykolog, hun hatt problemer i arbeidslivet. Når jeg ble sammen med henne trente hun og var aktiv, hun har progressivt blir latere over veldig lang tid. Da er hun jo syk og ikke lat. At hun har enkelte dager med energi er ikke unormalt selv om man er syk. Ofte er det slik at når den gode dagen er der blir det til at man vil gjøre mest mulig ut av det. 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #20 Skrevet 18. januar 2024 Du må sette deg ned, si at det alvor, og at det at henne er slik sliter masse på deg, og du ikke orker å forsette å ha det slik. Du skriver henne går til behandling hos lege og psykolog, da er det vel noe som feiler henne? Og ikke bare arbeidsledig? Kanskje du kan være med til psykolog og få pratet med vedkommende du og. Du trenger en varig endring, og at dere er to som bidrar, kan jo være dette er noe henne kronisk henne har fått, men du må jo få vite hva som skjer, hvorfor hun ikke har overskudd. Det er jo en ond sirkel , men uansett så må jo henne være villig til å få deg til å forstå og forsøke å gjøre en endring selv. Anonymkode: 46b0d...c83 1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå