AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #1 Skrevet 18. januar 2024 Naboen har fått gassovn. Kan den stinke inn til meg (naboleilighet)? Klarer ikke beskrive lukta, men den er ubehagelig og «kjemisk», minner kanskje litt om neglelakkfjerner. Hva kan jeg gjøre med det i så fall? Er det farlig? Naboen er psykisk syk og ikke mulig å snakke med. Anonymkode: 1342c...c08
Belima Skrevet 18. januar 2024 #2 Skrevet 18. januar 2024 Hvis ovnen til naboen din lekker gass, så vil ikke du merke det. Gassen er luktfri! 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #3 Skrevet 18. januar 2024 Det skal være langvarig og stor gasslekkasje fra naboleiligheten for at det skal kjennes inn til deg. Men ja, en gasslekkasje er farlig, spesielt med tanke på brann. Belima skrev (Akkurat nå): Hvis ovnen til naboen din lekker gass, så vil ikke du merke det. Gassen er luktfri! Gassen er luktfri, men tilsatt luktstoff for at det skal være mulig å lukte lekkasje. Anonymkode: c153e...c4d 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #4 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det skal være langvarig og stor gasslekkasje fra naboleiligheten for at det skal kjennes inn til deg. Men ja, en gasslekkasje er farlig, spesielt med tanke på brann. Gassen er luktfri, men tilsatt luktstoff for at det skal være mulig å lukte lekkasje. Anonymkode: c153e...c4d Hvordan kan jeg vite om det er det eller noe annet, utenom å tenne en fyrstikk? 😛 Anonymkode: 1342c...c08 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #5 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan kan jeg vite om det er det eller noe annet, utenom å tenne en fyrstikk? 😛 Anonymkode: 1342c...c08 Luktstoffet lukter råttent, tenk råtne egg, eller råtten kål. Og gassen er tyngre enn luften vi puster i, så det vil lukte mer nede ved gulvet enn oppe under taket. Ellers er det bare gassmålinger som kan avgjøre det med sikkerhet. Anonymkode: c153e...c4d
Troyamin Skrevet 18. januar 2024 #6 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan kan jeg vite om det er det eller noe annet, utenom å tenne en fyrstikk? 😛 Anonymkode: 1342c...c08 Gassvarsler Du lukter uansett ikke gass fra naboens leilighet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #7 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Luktstoffet lukter råttent, tenk råtne egg, eller råtten kål. Og gassen er tyngre enn luften vi puster i, så det vil lukte mer nede ved gulvet enn oppe under taket. Ellers er det bare gassmålinger som kan avgjøre det med sikkerhet. Anonymkode: c153e...c4d Det lukter faktisk litt råttent. Jeg får lukte litt rundt omkring. Eventuelt må jeg da høre med kommunen? Anonymkode: 1342c...c08
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #8 Skrevet 18. januar 2024 Kjøp deg en gassvarsler/alarm på Clas Ohlson. Kan være fint å ha om du er i tvil. Gass vil forøvrig lukte likt som gassen du kjenner av en gassflaske til grillen. Anonymkode: 138b3...631 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #9 Skrevet 18. januar 2024 Troyamin skrev (1 minutt siden): Gassvarsler Du lukter uansett ikke gass fra naboens leilighet. Hvorfor? Anonymkode: 1342c...c08
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #10 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjøp deg en gassvarsler/alarm på Clas Ohlson. Kan være fint å ha om du er i tvil. Gass vil forøvrig lukte likt som gassen du kjenner av en gassflaske til grillen. Anonymkode: 138b3...631 Har ikke gass til grill, men skal sjekke Clas o. Takk for tips. Anonymkode: 1342c...c08
Troyamin Skrevet 18. januar 2024 #11 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor? Anonymkode: 1342c...c08 Du må stå helt inntil feks en gassbrenner for å kjenne lukten av propan. Ellers er gass luktfri. Derfor vil du ikke kjenne lukten av gass fra en naboleilighet.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #12 Skrevet 18. januar 2024 Troyamin skrev (29 minutter siden): Du må stå helt inntil feks en gassbrenner for å kjenne lukten av propan. Ellers er gass luktfri. Derfor vil du ikke kjenne lukten av gass fra en naboleilighet. Men som flere andre her skriver - og som jeg selv nå har sjekket opp - gassovner er tilsatt et stoff som skal lukte ved lekkasje. Da vil jeg vel også kunne kjenne lukten inn til meg? Anonymkode: 1342c...c08
newman01 Skrevet 18. januar 2024 #13 Skrevet 18. januar 2024 (endret) 55 minutter siden, AnonymBruker said: Naboen har fått gassovn. Kan den stinke inn til meg (naboleilighet)? Klarer ikke beskrive lukta, men den er ubehagelig og «kjemisk», minner kanskje litt om neglelakkfjerner. Hva kan jeg gjøre med det i så fall? Er det farlig? Naboen er psykisk syk og ikke mulig å snakke med. Anonymkode: 1342c...c08 45 minutter siden, AnonymBruker said: Det lukter faktisk litt råttent. Jeg får lukte litt rundt omkring. Eventuelt må jeg da høre med kommunen? Anonymkode: 1342c...c08 På hvilken måte skal gassen komme seg gjennom veggen? De fleste vegger er ganske tette, og de skal ha brannmotstand. I begynnelsen luktet det kjemisk, nå er det en råtten lukt, og du skal ringe kommunen fordi naboen har fått en gassovn? Sikker på at det er naboen som er psykisk nedfor? Og ved lekkasje burde vel da allerede naboen din vært død, enten ved kvelning eller tatt av et flammeinferno Endret 18. januar 2024 av newman01 1
Troyamin Skrevet 18. januar 2024 #14 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men som flere andre her skriver - og som jeg selv nå har sjekket opp - gassovner er tilsatt et stoff som skal lukte ved lekkasje. Da vil jeg vel også kunne kjenne lukten inn til meg? Anonymkode: 1342c...c08 Du må gjerne innbille deg det. Men du må som sagt ganske nærme for å lukte gassen. Det er jo ikke for ingenting at det selges gassvarslere.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #15 Skrevet 18. januar 2024 newman01 skrev (8 minutter siden): På hvilken måte skal gassen komme seg gjennom veggen? De fleste vegger er ganske tette, og de skal ha brannmotstand. I begynnelsen luktet det kjemisk, nå er det en råtten lukt, og du skal ringe kommunen fordi naboen har fått en gassovn? Sikker på at det er naboen som er psykisk nedfor? Og ved lekkasje burde vel da allerede naboen din vært død, enten ved kvelning eller tatt av et flammeinferno 😆 Jeg ser din sarkasme og høyner med uforstand! Jeg spør jo fordi jeg ikke vet, og fordi naboen er som han er. Og nei, veggen er ikke tett, han gjorde noe arbeid (?) på den for en tid tilbake. Ringe kommunen for måling av gass. Men jeg kan jo kjøpe en sånn dings. Visste ikke de fantes. Anonymkode: 1342c...c08 1
newman01 Skrevet 18. januar 2024 #16 Skrevet 18. januar 2024 Men om du seriøst er bekymret for at det lekker gass fra hans gassovn og inn i din leilighet bør du seriøst vurdere å ringe et begravelsesbyrå også, så de får henta liket i naboleiligheten. Trøst deg med at det går tomt for gass, og at den lukta snart blir borte. Snart kommer en mye verre liklukt sigende 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #17 Skrevet 18. januar 2024 newman01 skrev (4 minutter siden): Men om du seriøst er bekymret for at det lekker gass fra hans gassovn og inn i din leilighet bør du seriøst vurdere å ringe et begravelsesbyrå også, så de får henta liket i naboleiligheten. Trøst deg med at det går tomt for gass, og at den lukta snart blir borte. Snart kommer en mye verre liklukt sigende Det skal jeg huske på når han kommer hjem. Flott tips. Anonymkode: 1342c...c08 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå