Gå til innhold

Veldig glad for gutt nr to, men de rundt er skuffet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat fått vite at jeg venter min andre gutt, og er kjempeglad. Hadde blitt glad uansett kjønn, men må innrømme at jeg ble litt lettet. Dette er siste barnet, så blir ingen jente her. Det som overrasker meg er at omtrent halvparten jeg forteller det til er skuffet på mine vegne og spør om det er en sorg å ikke få jente. Det de fleste sier er at jeg ikke kan være med å planlegge bryllup til barna eller at jeg ikke kan se romantiske komedier med barna. Noen sier også at det er fint med en jente man kan gjøre håndarbeid med, dra på kafé med, og dele klær med...Får mødre nå til dags barn for å få seg nye venninner eller hva skjer? Hva slags erfaringer har dere?

Anonymkode: aecae...4c1

• Liker 6
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst vil jeg bare si at det er superfint og aller viktigest DU er glad over gutten din :)

alle andre har nok litt forvrengte fantasier om hva det innebærer å være mor til ulike kjønn. En jente kan like biler og fotball og en gutt kan like dukker og baking. Og hvorfor skal en ikke få delta på å planlegge sønnens bryllup hvis brudens mor deltar feks? Bare tull. Ikke hør på dem. Kjenner mange med 2 gutter og har det selv. Er så fint så!

Anonymkode: a6c4e...539

• Liker 7
Skrevet

Samme tenkte jeg, da jeg for mange år siden (18) fikk gutt nummer to. Jeg håpet på to gutter, to brødre. Helt overfladisk sett var det jo også praktisk med alt av utstyr og klær på reprat til nr to. Ikke at farger egentlig er relevant, men du skjønner. Fikk også sånne kommentarer,  men uffda da må dere jo til med en tredje unge, for dere vil vel ha en jente også..? Skikkelig tullete. Det skal sies at gutter også kan bli med på kafé,  shoppe, gjøre felles ting med sin mor, selv i tenåringsalder. Det blir hva man gjør det til og ikke alle gutter, eller ungdom generelt,  er flaue over å bli sett sammen med eller tilbringe tid med foreldrene sine. Man finner ting man kan gjøre sammen med barnet uansett hvem de er. 🥰

Anonymkode: 89738...571

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat fått vite at jeg venter min andre gutt, og er kjempeglad. Hadde blitt glad uansett kjønn, men må innrømme at jeg ble litt lettet. Dette er siste barnet, så blir ingen jente her. Det som overrasker meg er at omtrent halvparten jeg forteller det til er skuffet på mine vegne og spør om det er en sorg å ikke få jente. Det de fleste sier er at jeg ikke kan være med å planlegge bryllup til barna eller at jeg ikke kan se romantiske komedier med barna. Noen sier også at det er fint med en jente man kan gjøre håndarbeid med, dra på kafé med, og dele klær med...Får mødre nå til dags barn for å få seg nye venninner eller hva skjer? Hva slags erfaringer har dere?

Må være en bonus å slippe å se romantiske komedier vel 🙈

Og ikke stas at halve klesskapet ditt pluss sminken havner innerst i skapet til tenåringen. Hilsen mor til flere jenter.😝

Gutter er fantastiske. De er flotte, unike individer som er veldig glade i mammaen sin. 
Har en som har «makeup-artist» som en av sine fremtidige yrkesdrømmer, i tillegg til lærer i kunst og håndverk 😀
Har aldri skjønt «trenden» med at det liksom er best med jentebarn. Men kan dog forstå at folk ønsker seg et barn av hvert kjønn. Det blir noe annet.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

DET skjønner jeg er slitsomt å forholde seg til.

men altså - min mor har ikke vært med å planlagt hverken mitt eller min søsters bryllup. Det har vi planlagt sammen med være respektive.

Jeg tok med svigermor på Ultralyd (måtte ha mange ekstra grunnet vekst, og spurte om hun ville være med), noe min mor ikke hadde mulighet til.

OG min datter hater romantiske komedier. Heldigvis kan vi se krim sammen (som vi begge liker - også sammen med sønnen og pappaen i huset).  Ei heller liker hun håndarbeid - og det gjør forsåvidt ikke jeg heller. 

Blir så overrasket over at folk fortsatt setter kjønn i disse båsene. Alle folk er jo forskjellig - noen jenter er rolige og liker og sitte og pusle med småting, mens like mange jenter er aktive og høyt og lavt - akkurat som med gutter. 

Jeg har et veldig nært forhold til begge barna, men sønnen er kanskje litt mer «mammadalt» enn datteren min. Han er veldig oppmerksom, passer på at jeg har det bra, spør alltid om det er noe jeg trenger hjelp til etc. 

Anonymkode: dc4a2...8c8

• Liker 5
Skrevet

Jeg presterte «plumpe ut» til en venn at det var jo så lite viktig med kjønn, for vi nettopp hadde fått en gutt, og de ventet en gutt - men så koselig med en kompis så nærme i alder. Hun kontret med at de ville ha jente. Punktum. Det var mye koseligere, visstnok.

Jeg har aldri gått rundt her og tenkt det var mer eller mindre koselig med en jente eller gutt. Jeg har fått et menneske med en personlighet. En person jeg ikke ville byttet ut med noe som helst. Han kunne identifisert seg med en katt for min del, for en herlig liten person. Her er det gøy å leke med husarbeid, kjøkken, mat og rydding. Uten at vi har gjort noe spesielt. Jeg har selv en niese som liker alt «guttete». Hun har aldri likt kjoler eller søte ting.

Jeg tror enkelte foreldre med ekstrem preferanse på kjønn glemmer at de får ikke barn for sin skyld, for å oppfylle noe tomrom, hobbyer eller få noen man skal overføre sine interesser til. De er sine egne mennesker, med ønsker, interesser og preferanser.

Nå venter vi en baby til, og jeg skal innrømme jeg ble litt glad det var en gutt, selv om det var komplett irrelevant og jeg hadde ikke noe håp om et kjønn i seg selv, men når de først sa det var en gutt - så ble jeg glad fordi de er så nærme i alder og det var praktisk med utstyr og klær. Vi fikk mye «gutteklær» og blått i gave selv om vi har kjøpt gult, grønt og lilla, til og med, selv. Likevel, så fikk jeg kommentarer på at folk håpet på at det var jente denne gangen.

Jeg svarer bare rett ut at de er velkomne til å reprodusere seg hvis de vil håpe på kjønnet til barn, hvis det er så viktig for dem. 

Anonymkode: f3c5b...926

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror jeg hadde spurt dem rett ut om ikke de blir flaue over å si noe så dumt, det er 2024, kjønn er mindre relevant enn noen sinne. 

Og når det kommer til å knytte generasjonene til seg har dette lite med kjønn å gjøre, det også. Jeg har vokst opp med en farmor som var guttemamma, og siden hun var fra en annen tid var hun litt lei seg for å ikke få ei jente, men dette var selvsagt ikke noe hun viste ovenfor sønnene sine eller oss barnebarna. Men hun og farfar hadde et nært forhold til sønnene sine, og holdt dem nære, også etter at de ble voksne, de var veldig imøtekommende ovenfor sine svigerdøtre, skilte ut hustomter fra egen eiendom og stilte opp med barnepass. Så hun fikk dekket datter-behovene sine med svigerdøtre og oss barnabarna, hvor det ble 50/50 fordeling på kjønn, og vi var mye nærere farforeldre enn morforeldre som bodde litt lengre unna og var litt mindre på tilbudssiden. 

Anonymkode: d1797...296

• Liker 4
Skrevet

Du har en merkelig omgangskrets. Kanskje er det du selv som innerst inne ønsker deg ei jente? Har aldri hørt folk komme med slike kommentarer så det er nesten så jeg betviler hele problemstillingen.

Anonymkode: 13de3...c3f

Skrevet

Jeg synes det er så rart det greiene her. Jeg har to jenter, og møtte ikke den "huff da, så dumt du ikke får en gutt".

Hva er så galt med gutter? Gutter er oftere mer mammadalt enn jentene. Skulle gjerne hatt en gutt jeg! 

Anonymkode: 6fbf8...516

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du har en merkelig omgangskrets. Kanskje er det du selv som innerst inne ønsker deg ei jente? Har aldri hørt folk komme med slike kommentarer så det er nesten så jeg betviler hele problemstillingen.

Anonymkode: 13de3...c3f

Da må jeg nesten spørre om du ikke leser på nettet i det hele tatt heller? Det er en ganske reel problemstilling. Kvinner som tar abort om de får vite det er en gutt. 

• Liker 3
Skrevet

Fikk det samme da nummer to også var jente. «Da må dere ha et barn til da». Tror rett og slett folk ikke tenker seg om. 

Anonymkode: 7e1f2...d02

Skrevet

Jeg har en av hver, og føler jeg har like mye glede av begge to. Selv om de liker forskjellige aktiviteter. 

Anonymkode: 71cf8...719

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Da må jeg nesten spørre om du ikke leser på nettet i det hele tatt heller? Det er en ganske reel problemstilling. Kvinner som tar abort om de får vite det er en gutt. 

Og men som melder seg helt ut hvis de får besked di venter en jente

Anonymkode: 41fce...be3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enkelte folk er bare tragiske! 

Anonymkode: f5acd...a2c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Herregud, hadde gitt blanke i hva andre mente! Og sagt stolt at jeg var strålende fornøyd. Ærlig talt å frekke folk kan være. 

Jeg får ikke barn for å få en ny venninne, eller kompis for den saks skyld nei! 😆

Og jeg skal ha gutt. 

Anonymkode: 084d7...a23

Skrevet

Enkelte folk er så teite! 😩 Tenk at det også er noe å legge seg borti... vi venter gutt nr. 2, og hvis noen hadde så mye som ymtet frempå om skuffelse da jeg fortalte det så hadde de jaggu fått høre det!

Anonymkode: 74d93...785

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kvinner som tar abort om de får vite det er en gutt. 

det der kan bare ikke være sant 

Anonymkode: 38c13...602

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Fjasete tøv fra de som ser for seg den perfekte verden hvor man har sønn som skal arve pappa sin fotballinteresse, drikke øl med, fisketur osv og vise versa med mammaen. Kan utmerket godt gjøre det fleste ting med begge kjønn og det finnes nieser, barnebarn, venner som har døtre som har lyst på en kul "tante"' kjærester/fremtidige svigerdatter så dette er en oppkonstruert ikke sak.

Anonymkode: 254f0...25b

Skrevet

Så utrolig trist 😢

Jeg skjønner ikke hvordan man kan favorisere det ene kjønnet over det andre. 

Skjønner godt at du reagerer, ts , bare fortsett og vær glad over gutten din ❤️

Anonymkode: c6548...c8f

Skrevet

Fikk mange kommentarer her også når vi fikk jente nr 3. mange som tydligvis ventet på gutten.. og mente at vi måtte være skuffet ettersom at det ble enda en jente. Fått mange kommentarer på at vi må gå for nr 4 og håpe på gutt da🤷‍♀️ Utrolig hva folk får seg til å si.. 

Anonymkode: d411c...8cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...