Gå til innhold

Hvilke sykepleiere tjener 675 900,-?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det skulle jeg og likt å visst. Sannsynligvis spesialsykepleier i tredelt turnus?

Hilsen vanlig sykepleier med 10 års ansiennitet, tredelt turnus i spekter, med 590 000 i året - inkudert alt av overtid og helligdager.

Anonymkode: fde00...bd5

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener det. Kreftsykepleier med over 10 års ansiennitet 

Anonymkode: c43ff...3c2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ledere, og de får vi flere og flere av hos oss. Færre på gulvet.

Anonymkode: f4039...5ca

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da norwegianpilotene streiket for noen år siden. Da hevdet de at piloter tjener 1,4-1,5 mill i året. Jaha? Det gjorde ikke mannen min med mange års ansiennitet som kaptein…? Så viste det seg at mediene tok utgangspunkt i en av flygesjefene og hans lønn, inkludert overtid og andre tillegg.

Det er ikke sikkert det mediene hevder alltid er rett.

Anonymkode: 76c04...0d1

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i alle disse trådene hvor vi kan skryte av hvor mye vi tjener så er det flust av sykepleiere som skriver at de tjener nesten millionen.

Min samboer som jobber kun 80% men tar på seg noen ekstravakter i ny og ne og flytter skift fra uka til helga mot tillegg har over 600k, om dette var 100% stilling vil det tilsvare 750k.

Anonymkode: 209e0...5c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes allerede en tråd om det. Hos oss stemmer det med gjennomsnittlønn. Gjennomsnittet her er 584 000 + kveld/helgetillegg som utgjør ca 90 000. Jobber i kommune. 

Det betyr at vi har flere sykepleiere som tjener mer enn dette også. 

Sykepleierne med master tjener minimum 700 000 + tillegg. 

Anonymkode: b0766...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er anestesisykepleier på sykehus. Tredelt turnus, full ansiennitet.

Om jeg hadde jobbet ren dagstilling hadde jeg tjent 650000,- men jeg jobber tredelt turnus, så om jeg ikke hadde jobbet overtid eller ekstravakter hadde jeg trolig tjent ca 730-740000,-.

Jeg jobber derimot både overtid og ekstravakter (ca 150t 100% i fjor, i tillegg til noe 50% og noen helligdager som gir 133%). Tjente i underkant av 900000,- i fjor. 

Det er fullt mulig å tjene greit som sykepleier, men da må du jobbe mye ugunstig og i tillegg mer enn 100%.

Slik en del vikarsykepleiere gjør f eks. Jeg har også en del kollegaer som jobber 100% på sykehuset og en hel del i private sykehus, som naturlig nok har brukbar inntekt.

Hadde jeg jobber like mye som jeg gjør i en hel del andre yrker, hadde jeg naturlig nok også tjent en del.

Endret av Vestlig
damnyouautocorrect
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere med mastergrad har minstelønn 650.000 + turnustilegg. Dermed reelt langt over 750.000. 

Anonymkode: 54b04...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det skulle jeg og likt å visst. Sannsynligvis spesialsykepleier i tredelt turnus?

Hilsen vanlig sykepleier med 10 års ansiennitet, tredelt turnus i spekter, med 590 000 i året - inkudert alt av overtid og helligdager.

Det samme tjener jeg som hjelpepleier i 3 delt turnus

Anonymkode: ecc1a...aff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Virkelig? Det høres rart ut. Jeg er riktignok bioingeniør men hører om sykepleiere som tjener mer enn meg hele tiden. Jeg har ikke 10 års ansiennitet, men tjener 500 000 i grunnlønn. Kommer over 600 000 med alt av tillegg og overtid. Hvor jobber du??

Anonymkode: 1fa9a...e45

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da må du jo få feil lønn? Evt jobbe veldig lite ubekvemt. Minstelønn i Spekter med 10 års ansiennitet er 565 000. 
https://www.nsf.no/lonn-og-tariff/spekter  

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Sykepleiere med mastergrad har minstelønn 650.000 + turnustilegg. Dermed reelt langt over 750.000. 

Anonymkode: 54b04...e24

Ved 10 års asiennitet i Spekter. Ikke i KS, der er minstelønna 598 900 ved 16 år, 581 100 ved 10 års. KS har også dårligere tillegg. https://www.nsf.no/lonn-og-tariff/ks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte le når de gikk ut i fra høyest ansinnitet.

Selv tjener jeg 485 400, og vil ikke gå opp mer enn 10.000 kr i lønn i året før om 6 år: For det er jo motiverende det ja. Måtte le litt når jeg så lønnen de regnet ut. Som om ikke mennesker i 20-30 årene trenger bolig. De som også forhåpentligvis skal lage flere mennesker som Erna sårt ropte ut av vi måtte begynne med. men boligene er jo så små at det ikke er plass til barn uansett. Må le godt av Norge. La oss underbetale de vi trenger mest i samfunnet. For å ikke glemme helsefagarbeidere som tjener ENDA verre. For vi trenger jo ikke de heller

Anonymkode: 846ff...8a5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlig skrev (1 time siden):

Jeg er anestesisykepleier på sykehus. Tredelt turnus, full ansiennitet.

Om jeg hadde jobber ren dagstilling hadde jeg tjent 650000,- men jeg jobber tredelt turnus, så om jeg ikke hadde jobber overtid eller ekstravakter hadde jeg trolig tjent ca 730-740000,-.

Jeg jobber derimot både overtid og ekstravakter (ca 150t 100% i fjor, i tillegg til noe 50% og noen helligdager som gir 133%). Tjente i underkant av 900000,- i fjor. 

Det er fullt mulig å tjene greit som sykepleier, men da må du jobbe mye ugunstig og i tillegg mer enn 100%.

Slik en del vikarsykepleiere gjør f eks. Jeg har også en del kollegaer som jobber 100% på sykehuset og en hel del i private sykehus, som naturlig nok har brukbar inntekt.

Hadde jeg jobber like mye som jeg gjør i en hel del andre yrker, hadde jeg naturlig nok også tjent en del.

Jeg skjønner ikke helt hvordan overtid kan være relevant. De må jo regne det ut ifra en 100 % stilling. Røde dager, turnustillegg osv. bør derimot regnes med.

Jeg har for øvrig sykepleie som grunnutdanning selv, og tjente vel rundt 500.000 selv i 100 % stilling, med tillegg.

Endret av Rosa Dartle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvordan overtid kan være relevant. De må jo regne det ut ifra en 100 % stilling. Røde dager, turnustillegg osv. bør derimot regnes med.

Jeg har for øvrig sykepleie som grunnutdanning selv, og tjente vel rundt 500.000 selv i 100 % stilling, med tillegg.

Hent enig i at overtid ikke er relevant, men at tillegg er relevant. 

Anonymkode: 113c7...88a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er spesialsykepleier med 6 års ansiennitet og tjener vel så mye hvis jeg jobber typ 200 timer overtid på et år.

Nå har jeg gått over til dagjobb og tjener 550.000 med "masterlønn". Det er vel ikke så mye å skryte av.

Anonymkode: d4d14...bdf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man regner med overtid når man diskuterer lønn kan man jo like gjerne si at man kun tjener 250 000 i året som spesialsykepleier uten å nevne at man går i 35 % stilling.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man regner med overtid når man diskuterer lønn kan man jo like gjerne si at man kun tjener 250 000 i året som spesialsykepleier uten å nevne at man går i 35 % stilling.

Enig, det blir misvisende. Så kan en fint jobbe mye overtid et år, som under covid-19, men jobbe lite overtid et annet. Da blir ikke tallene representative.

Anonymkode: 846ff...8a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er spesialsykepleier med 6 års ansiennitet og tjener vel så mye hvis jeg jobber typ 200 timer overtid på et år.

Nå har jeg gått over til dagjobb og tjener 550.000 med "masterlønn". Det er vel ikke så mye å skryte av.

Anonymkode: d4d14...bdf

Var heller noe sånt jeg trodde var mer vanlig for en sykepleier, ja. Synes bare hele "sykepleier-indeksen" er rar, trodde den skulle gjenspeile vanlige arbeidsfolks lønn i større grad. Medianlønna i Norge er jo vesentlig lavere enn sykepleierlønna fra artikkelen, så jeg klarer ikke å forstå hvorfor de bruker så høye tall, liksom 😅 

Anonymkode: 3576a...50a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...