AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #1 Skrevet 18. januar 2024 Hva gjør man egentlig, når man kjenner at ingenting hjelper? Kanskje 3 eller 4 mnd som går rett vei, og så sprekker man selv om man har jobbet så mye med seg selv og prøvd den lille hjelpen man får. Det er så fryktelig tungt og trist. Har heller ikke noen å støtte meg på utenom. Hvordan overlever folk dette? Jeg kjenner på en intens følelse av null mening 😞 Anonymkode: e74ce...869 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #2 Skrevet 18. januar 2024 Please, ikke gi opp Anonymkode: 38b37...b6e
Fighter83 Skrevet 18. januar 2024 #3 Skrevet 18. januar 2024 (endret) Hva sier DPS? Endret 18. januar 2024 av Fighter83
Sjokkidoriseg Skrevet 18. januar 2024 #4 Skrevet 18. januar 2024 Har ikke noen tips, men: Ikke gi opp, heier på deg❤️
dårligbrukernavn Skrevet 18. januar 2024 #5 Skrevet 18. januar 2024 Hvis du vil kan du sende meg en PM så kan jeg prøve å hjelp deg om du vil? Har erfaring med å hjelpe andre, så hvis du vil kan jeg prøve. ❤️ Hold ut!! Det blir verdt det til slutt!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #6 Skrevet 18. januar 2024 Ingen er like, men jeg kan bare si hva som hjalp for meg. komme meg bort fra dårlige venner og dårlig kjæreste. Selvom jeg var veldig forelsket der og da.. avstand fra miljøet. Mestring (kanskje det viktigste for meg) å oppleve at jeg fikk til noe og ikke bare var en narkoman. Og da mener jeg ikke alle de fancy turene og aktivitetene noen av institusjonene tok oss med på, selvom de var kjempefine også. Men feks å få en praksisplass som senere kunne lede til en fast jobb, ta lappen, være en ressurs for noen andre osv. fysisk aktivitet og trening. rett og slett gjøre ting som gjorde meg glad og være med mennesker som gjorde meg glad. Se fin utsikt, dra på stranda, plukke blomster, jogge i skogen. Kommer an på hva du liker da. Og husk at det første året er det verste! Jeg feilet så mange ganger ila det første året. Men da jeg endelig klarte ett år sammenhengende rusfri så kom neste år og neste år. Også sluttet jeg plutselig på medisinene mine også begynte jeg å jobbe også hadde det plutselig gått 10 år og hele det gamle ruslivet er bare et fjernt minne! masse lykke til ❤️❤️❤️ Anonymkode: 53500...9bb 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #7 Skrevet 18. januar 2024 Er du relasjonsskadd? Prøv terapi som går direkte på det du sliter med, bak rusen. Rusbehandling er jo så mye rart da, at det er ikke sikkert det går rett på det du sliter med i det hele tatt. Jeg fant også mange venner i NA og AA, selvom jeg syns 12-trinnsprogram er bullshit. Fikk meg frivillig jobb, som så ledet til fast jobb, som så ledet til utdanning. Etterhvert kjæreste og barn. Kjøpt leilighet. Det tok lang tid, men heldigvis så klarte jeg å holde meg rusfri bare på pur faen. Og etterhvert blir det en vane å ikke regulere følelser med rus med på andre måter. og vipps så har man holdt seg rusfri i mange år og skjønner ikke helt hvorfor man rusa seg. Anonymkode: f77fd...2c8 1
Purple_Pixiedust Skrevet 18. januar 2024 #8 Skrevet 18. januar 2024 Jeg er i den prosessen selv så vet hvor tøft det er. Har litt over 4 mnd rusfri. Tenker hver eneste dag på å ruse meg. Holder meg opptatt med hund og planen er å komme ut i litt jobb. Men jeg sliter med depresjon/utmattelse pga bipolar samt trekk fra flere PF så det er jo tøft. Jeg måtte i hvert fall i rusbehandling på institusjon i noen måneder for å klare å komme ut av den daglige rusen. Dette er vel mitt fjerde forsøk på å bli rusfri. Håper du får det bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå