Gå til innhold

Gave fra mor som ønskes tilbakelevert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Ene barne mitt fikk en gave av sin mor til bursdag, den er over mitt budsjett for hva jeg gir i gave. 

Denne gaven fikk barnet mitt for 4 mnd siden, og fikk lov å ha det her hos meg siden dem bor her. 

I senere tid har mor spurt etter å få den tilbake, og under samvær her om dagen prøvte hun å få den tilbake. 

Barnet ønsker såklart å beholde det her, siden det bor her. 

Jeg lovet barnet mitt å støtte ang gaven, men nå begynner mor med å ta saken videre. Sikkert anmeldelse eller noe. 

Noen som har en god ide her ? 

Hadde barnet vert mer hos mor hadde jeg hatt forståelse for at hun ønsker det hos seg. 

Takk for svar :) 

Anonymkode: 61f74...788

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har selv valgt å gi en gave. Det er ikke noe hun kan anmelde, herlighet 😂

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Skal hun anmelde sitt eget barn da?

Anonymkode: 2b79d...1c9

• Liker 11
Skrevet

Det er barnets ting og ikke hennes. Det er ikke noe å anmelde.  La henne ta saken videre, om det er det hun vil. Hun kommer ingen vei.

Anonymkode: d4e45...309

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal hun anmelde sitt eget barn da?

Anonymkode: 2b79d...1c9

Er vell meg far hun skal anmelde.

Fordi jeg ikke gir den. Føler det er feil å gi den tilbake uten barnet aksept. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, dette kommer hun ingen vei med. Hun har gitt en gave og den er barnet sitt. Hun kan ikke kreve å få den tilbake nå. 

Anonymkode: e87b5...e91

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er vell meg far hun skal anmelde.

Fordi jeg ikke gir den. Føler det er feil å gi den tilbake uten barnet aksept. 

Hun kan ikke anmelde deg for en gave som barnet fikk. 
La henne styre på da, så får hun nok tidsnok finne ut at det ikke går an å få gjort.

At hun kommer til å gjøre livet surt og vanskelig kan jo hende, men det er fortsatt barnets gave. 

Anonymkode: e87b5...e91

• Liker 11
Skrevet

For en dott hun er! 

• Liker 1
Skrevet

Er det en veldig dyr gave? Er det slik at hun har tabbet seg ut og trenger penger? Høres litt sånn ut. 

Minner om min egen mor som plutselig solgte ting og tang når jeg var hos familie og så kom jeg hjem og manglet halvparten av tingene mine. 

Uansett så kan hun drite og dra med anmeldelse, kommer ingen vei med det uansett.

Anonymkode: b9eaa...38e

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Er HI omskrevet slik at det egentlig er far som har gitt gave som mor ikke har råd til? 

Det er uhyre sjelden at en pengelens far har barna boende hos seg, men mor med god råd til dyre gaver bare har samvær.

Uansett, den som gir gaver til barn som de ønsker bare skal brukes hos giver, må ikke sende den ut av hus. Lærepenge.

Anonymkode: e401a...dcb

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er HI omskrevet slik at det egentlig er far som har gitt gave som mor ikke har råd til? 

Det er uhyre sjelden at en pengelens far har barna boende hos seg, men mor med god råd til dyre gaver bare har samvær.

Uansett, den som gir gaver til barn som de ønsker bare skal brukes hos giver, må ikke sende den ut av hus. Lærepenge.

Du tror ikke mor prøver å kjøpe barna da? Det var det jeg tenkte.

Anonymkode: b9eaa...38e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva fikk barnet? Kan det flyttes frem og tilbake etter samvær? 

Anonymkode: 4fa9c...d6c

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi har 50/50, og noen større ting ( som feks ski ) deler vi på. Det er ikke vits å kjøpe dobbelt opp av alt mulig. Hva er dette? Hvis det er en seng må den nesten stå. Dersom det er noe som enkelt flyttes kan vel barnet ta det med att og fram? Det er jo barnets sitt…

Anonymkode: b7d34...0cd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det en gamingkonsoll eller liknende?

Kan barnet ta den med frem og tilbake? Er du redd for at den andre forelderen kan ta gaven tilbake/selge den eller liknende om den blir tatt med tilbake? 

Hvor gammelt er barnet? Det er jo først og fremst barnet sin ting. Men skjønner jo at forelder som kjøpte en ting til barne gjerne vil at den skal være hos dem. Det er likevel mest naturlig at barnet får velge selv dersom tingen ikke kan flyttes på.

Jeg ville forsøkt i en periode å ta med tingen og se om det funker, hvis det fysisk er mulig. 

Anonymkode: 4c5eb...250

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Virker litt sånn! Vet hun har litt penge problemer. Tenker hun får bare anmelde. 

Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det en gamingkonsoll eller liknende?

Kan barnet ta den med frem og tilbake? Er du redd for at den andre forelderen kan ta gaven tilbake/selge den eller liknende om den blir tatt med tilbake? 

Hvor gammelt er barnet? Det er jo først og fremst barnet sin ting. Men skjønner jo at forelder som kjøpte en ting til barne gjerne vil at den skal være hos dem. Det er likevel mest naturlig at barnet får velge selv dersom tingen ikke kan flyttes på.

Jeg ville forsøkt i en periode å ta med tingen og se om det funker, hvis det fysisk er mulig. 

Stemmer, det er en gamingkonsoll, mor har bare samværet på en time av og til, og har ikke barna hjemme hos seg selv. 

Har personlig ikke noe imot det selv å gi det til henne, hun som har kjøpt det. Men det er barnet jeg tenker på. Når barnet ikke ser mor så ofte og føler vell kanskje gaven gir en tanke om mor for barnet sin del. Barna har nokk av andre ting å spille på her i huset. 

Barnet er 7 år. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er far her. Handler ikke om dårlig økonomi, men kjøper ikke gaver for over 4000. Dem får det dem trenger :-) 

Tror vell innerst inne ikke mor heller har råd til en så dyr gave. Tror nokk denne ble kjøpt for å "kjøpe" barnet litt. 

Det andre barnet fikk ikke bursdagsgave å ingen av dem fikk heller julegave. Så tror nokk denne gaven var noe spontan :-) 

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan vel være at moren impulsivt har kjøpt en dyr gave, og så har angret i ettertid når hun oppdager at hun hadde trengt pengene til andre ting.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Vi har 50/50, og noen større ting ( som feks ski ) deler vi på. Det er ikke vits å kjøpe dobbelt opp av alt mulig. Hva er dette? Hvis det er en seng må den nesten stå. Dersom det er noe som enkelt flyttes kan vel barnet ta det med att og fram? Det er jo barnets sitt…

Anonymkode: b7d34...0cd

Litt dårlig formulert av meg, men mor har bare Samvær 1 time av og til. Å har ikke barna hjemme hos seg selv. 

Er en gaming konsoll, å hadde barna vert der jevnlig så hadde jeg fint sendt den med dem. Hadde ikke trengt å ha den her for min egen del, har nokk av andre ting dem kan spille på, leke med osv :-) 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Stemmer, det er en gamingkonsoll, mor har bare samværet på en time av og til, og har ikke barna hjemme hos seg selv. 

Har personlig ikke noe imot det selv å gi det til henne, hun som har kjøpt det. Men det er barnet jeg tenker på. Når barnet ikke ser mor så ofte og føler vell kanskje gaven gir en tanke om mor for barnet sin del. Barna har nokk av andre ting å spille på her i huset. 

Barnet er 7 år. 

Da gir det jo ingen mening at barnet skal ha konsollen hos mor, hvis det er snakk om såpass korte samvær. Da ville jeg heller sagt at barnet kan ta med konsollen til samvær (og hjem igjen etterpå) hvis mor tenker at de skal spille sammen. Ellers bør jo samværet brukes sammen, ikke på at barnet sitter og spiller alene.

I denne situasjonen ville jeg stått på for barnet sin del om at barnet skal få bestemme hvor tingen skal være, for om denne skal stå hos mor så får jo barnet nesten ikke brukt gaven, det er jo ikke noen god løsning for barnet som har fått en ting. 

Du kan jo bruke argumentet om at det er fint for barnet å ha noe hjemme som minner den om mor, det kanskje får henne til å endre mening, om det er sånn at hun kanskje føler seg utelatt eller noe. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...