AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Del Skrevet 17. januar 2024 Skal bytte ut min kjære brelett da jeg ikke ønsker at barna mine skal spise så mye ultraprosessert mat💔 men hva bytter jeg til? Synes det virker som alle smørtypene har konserveringsmidler etc. kan heller ikke være for dyrt Anonymkode: 15baf...7ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #2 Del Skrevet 17. januar 2024 Tine Meierismør Anonymkode: 0b07b...5de 15 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Del Skrevet 17. januar 2024 Det må vel være rent smør da. Evt lage selv fra fløte. Anonymkode: b9252...4b1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Del Skrevet 17. januar 2024 Smør Anonymkode: 6f9b5...166 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #5 Del Skrevet 17. januar 2024 Men finnes det smøremyke smørtyper da?😅 jeg orker ikke steinhardt smør som lager hull i brødskiva når du smører det på om legger seg i klumper🙈 ts Anonymkode: 15baf...7ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #6 Del Skrevet 17. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men finnes det smøremyke smørtyper da?😅 jeg orker ikke steinhardt smør som lager hull i brødskiva når du smører det på om legger seg i klumper🙈 ts Anonymkode: 15baf...7ce Smør trenger ikke stå i kjøleskapet. Anonymkode: 8f1d8...409 23 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #7 Del Skrevet 17. januar 2024 Smør er smør. Bremykt kan vel også klassifiseres som smør. Men alt annet er margarin. Anonymkode: a081b...6a7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #8 Del Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Smør trenger ikke stå i kjøleskapet. Anonymkode: 8f1d8...409 Bingo Anonymkode: 0b07b...5de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #9 Del Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Smør er smør. Bremykt kan vel også klassifiseres som smør. Men alt annet er margarin. Anonymkode: a081b...6a7 Nja. Brelett inneholder mye rart. Dessverre også rapsolje 😕 Anonymkode: 0b07b...5de 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nassenøff Skrevet 17. januar 2024 #10 Del Skrevet 17. januar 2024 Berit Nordstrand sitt er godt og mykt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #11 Del Skrevet 17. januar 2024 Smør er smør. Meierismør, rørossmør. Jeg har aldri sett smør som er ultraprosessert. Hvordan får man til det? Du kan lage smør hjemme ved å piske fløte til det blir smør og "vaske" ut de fleste melkerester. Ferdig. Margarin derimot er ultraprosessert. Anonymkode: 2af6a...5f1 15 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #12 Del Skrevet 17. januar 2024 Nassenøff skrev (Akkurat nå): Berit Nordstrand sitt er godt og mykt Det er ikke smør. Det er margarin. Anonymkode: 2af6a...5f1 8 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #13 Del Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Smør er smør. Bremykt kan vel også klassifiseres som smør. Men alt annet er margarin. Anonymkode: a081b...6a7 Ts her. Det var det jeg tenkte også 😅 og til dere som sier at smør ikke trenger å stå i kjøleskapet, hvordan har det seg? Smør inneholder jo ofte f. eks fløye, det vil vel bli dårlig i romtemperatur?😅 en setter jo heller ikke melkekartongen på bordet over natta Anonymkode: 15baf...7ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #14 Del Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nja. Brelett inneholder mye rart. Dessverre også rapsolje 😕 Anonymkode: 0b07b...5de Hvorfor er det dessverre? Rapsolje er sunt Anonymkode: 8009f...9ae 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 17. januar 2024 #15 Del Skrevet 17. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nja. Brelett inneholder mye rart. Dessverre også rapsolje 😕 Anonymkode: 0b07b...5de Brelett og Bremyk er jo ikke det samme. Det beste alternativet til vanlig smør er Bremyk mykere. Det har kun noen få ingredienser og er så og si mykt nok rett fra kjøleskapet. Meierismør, 36 % rapsolje, vann, vitamin d Om man vil bruke meierismør: ta ut litt smør om kvelden til frokostskivene, slik at man ikke trenger å oppbevare alt smøret i romtemperatur over tid. Men det er over min hverdagsrutine-kompetanse, så her bruker vi smøremyke alternativer. Endret 17. januar 2024 av Elle Melle 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #16 Del Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nja. Brelett inneholder mye rart. Dessverre også rapsolje 😕 Anonymkode: 0b07b...5de Den du svarer sa Bremykt, ikke Brelett. Bremykt har en mye kortere ingrediensliste: Hva er forresten problemet med rapsolje? Anonymkode: 4ccd0...f21 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #17 Del Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nja. Brelett inneholder mye rart. Dessverre også rapsolje 😕 Anonymkode: 0b07b...5de Jeg sa ikke brelett, jeg sa bremykt. Det er ikke det samme. Anonymkode: a081b...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #18 Del Skrevet 17. januar 2024 Ts her igjen. Nå går det litt i surr for meg her, det spiller egentlig ikke så stor rolle om det er smør eller margarin så lenge det ikke er ultraprosessert, kan smøres rett på brødskiva og ikke koster skjorta (typ det må finnes på rema, ikke helsekostbutikker🤑) Anonymkode: 15baf...7ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #19 Del Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Det var det jeg tenkte også 😅 og til dere som sier at smør ikke trenger å stå i kjøleskapet, hvordan har det seg? Smør inneholder jo ofte f. eks fløye, det vil vel bli dårlig i romtemperatur?😅 en setter jo heller ikke melkekartongen på bordet over natta Anonymkode: 15baf...7ce Smør inneholder i utgangspunktet bare fløte, og litt salt. Eller rettere sagt inneholder det fettet fra fløten. Og melkefettet har mye bedre holdbarhet i romtemperatur enn fløte. Anonymkode: 4ccd0...f21 10 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #20 Del Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her igjen. Nå går det litt i surr for meg her, det spiller egentlig ikke så stor rolle om det er smør eller margarin så lenge det ikke er ultraprosessert, kan smøres rett på brødskiva og ikke koster skjorta (typ det må finnes på rema, ikke helsekostbutikker🤑) Anonymkode: 15baf...7ce All margarin er ultraprosessert. Anonymkode: 4ccd0...f21 10 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå