Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør her før jeg ringer nav imorgen. 

Min dagpenger periode er snart over på 52 uker. Jeg har fortsatt ikke fått jobb. Kan denne forlenges eller må jeg søke sodialhjelp? Noen som har vært i samme situasjon?

Anonymkode: c0135...b35

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke 104 uker man kan få dagpenger?

Skrevet

Utrolig at du ikke har klart å skaffe deg jobb iløpet av 1 år. Om du ikke er villig til å flytte og/eller ta den jobben du får så håper jeg virkelig ikke at du får mer fra staten 

Anonymkode: df6b8...3bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utrolig at du ikke har klart å skaffe deg jobb iløpet av 1 år. Om du ikke er villig til å flytte og/eller ta den jobben du får så håper jeg virkelig ikke at du får mer fra staten 

Jeg har prøvd alt jeg klarer og har vært villig til å flytte. Pga skade kan jeg ikke ta fysiske jobber, har vært på mange intervjuer som aldri blir noe av. Vet ikke hva jeg gjør feil. Er helt desperat og ikke godt sted å være 

• Liker 2
  • Hjerte 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er så gretten at jeg tror det er leggetid for deg.

Anonymkode: 4f4a5...b06

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Spør her før jeg ringer nav imorgen. 

Min dagpenger periode er snart over på 52 uker. Jeg har fortsatt ikke fått jobb. Kan denne forlenges eller må jeg søke sodialhjelp? Noen som har vært i samme situasjon?

Sosialhjelp eller eventuelt tiltakspenger. Du bør også sjekke ut om kvalifiseringsprogrammet kan være noe for deg.

Anonymkode: a8f3e...273

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke har flere stønadsdager igjen, kan du søke dagpenger på nytt. Det blir da gjort beregning på nytt, og du må fylle vilkårene på nytt. Dvs de vil se på inntekten du har hatt siste 12 eller 36 månedene igjen fra søknadstidspunktet. Dette betyr at det blir en helt ny søknadsprosess, og ingen forlengelse av vedtak du allerede har.

Anonymkode: 9bcf5...916

Skrevet

Evt ville jeg hørt med veileder, kanskje tiltakspenger kan være aktuelt, dersom du kan delta i arbeidsmarkedstiltak. Dette er 268 kr per dag, skattefritt. 

Ville også sjekket ut midlertidig lønnstilskudd dersom du har noen arbeidsgivere som kunne tenke å gi deg en sjanse :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke har flere stønadsdager igjen, kan du søke dagpenger på nytt. Det blir da gjort beregning på nytt, og du må fylle vilkårene på nytt. Dvs de vil se på inntekten du har hatt siste 12 eller 36 månedene igjen fra søknadstidspunktet. Dette betyr at det blir en helt ny søknadsprosess, og ingen forlengelse av vedtak du allerede har.

Slik jeg forstår blir det da en beregning av det jeg har i dagpenger nå. Og jeg vil da få 66 prosent av det igjen. Når får jeg utbetalt ca 16000, da vil jeg få enda mindre?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 22.39):

Slik jeg forstår blir det da en beregning av det jeg har i dagpenger nå. Og jeg vil da få 66 prosent av det igjen. Når får jeg utbetalt ca 16000, da vil jeg få enda mindre?

Nei, du må ha jobbet og fått arbeidsinntekt for å opparbeide deg ny rett til dagpenger... Man får ikke nytt dagpengeløp rett etter et annet... 

Anonymkode: d0bd4...119

• Liker 4
Skrevet

Dersom du fortsatt er arbeidsledig når dagpengeperioden din er over, kan du søke om dagpenger på nytt. Du må igjen fylle vilkårene for rett til dagpenger. Dette innebærer blant annet at arbeidstiden din må være redusert på nytt.

Skrevet
Sofakona skrev (2 timer siden):

Dersom du fortsatt er arbeidsledig når dagpengeperioden din er over, kan du søke om dagpenger på nytt. Du må igjen fylle vilkårene for rett til dagpenger. Dette innebærer blant annet at arbeidstiden din må være redusert på nytt.

Men det er den jo ikke hvis man fremdeles er arbeidsledig? 

Anonymkode: 40a9c...365

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 22.24):

Det er ikke alle som får jobb.

• Liker 1
Skrevet
Flintis skrev (38 minutter siden):

Det er ikke alle som får jobb.

Dette er faktisk sant. Som om det ikke er nok med alt man må slite med som arbeidsledig, så skal det komme en haug med KG-typer som skal slenge dritt om de som ikke finner jobb innen en viss tid. Man gjør vel så godt man kan, ingen VIL være arbeidsledig.         

Anonymkode: 40a9c...365

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 22.24):

for en dust du er! vet du hvor syk man blir uten jobb og hvis man flytter gjor det en enda sykere? Hva med venner og folk rundt seg? For en dust du er ass

Anonymkode: e1eba...118

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2024 den 20.26):

Nei, du må ha jobbet og fått arbeidsinntekt for å opparbeide deg ny rett til dagpenger... Man får ikke nytt dagpengeløp rett etter et annet... 

Anonymkode: d0bd4...119

gjelder dette 104 uker uten karenstid på 18 uker? eller er det 18 uker plus 104? 

Anonymkode: e1eba...118

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...