AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Skrevet 17. januar 2024 Politiet anså ikke trusselen fra en eks som alvorlige nok mot min kvinnelige venn, Jeg vet min hund ville beskyttet henne uten å nøle, men sa nei. Dårlig gjort? Anonymkode: 5d947...a65
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #2 Skrevet 17. januar 2024 Nei, ikke dårlig gjort. De fleste hunder vil uansett ikke 'beskytte' uansett hva eierne kanskje tror. Anonymkode: 66a28...8a9 8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Skrevet 17. januar 2024 Ville også sagt nei. Hunden kan bli traumatisert og utrygg for livet på en type mennesker. I verste fall blir den avlivet fordi den har bitt. Anonymkode: caa4b...93d 10
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #4 Skrevet 18. januar 2024 Man vet ikke hvordan hunden vil reagere om det kommer en truende person. Man vil gjerne tro at den beskytter, men det er langt fra sikkert. Min hund hadde løpt rundt og blitt stresset og redd. Mulig den hadde angrepet men det vet man ikke. Hunder som ikke er opplært til å forsvare / angripe gjør sjelden det hvis de er en familiehund. Vi har en husky som ser litt skummel ut, selv om han er dum som et brød og tenker bare på å få kos er til og med elektrikeren som kommer på døra redd. så han er en falsk trygghet Anonymkode: 7ee6b...e2b 1 1
Troyamin Skrevet 18. januar 2024 #5 Skrevet 18. januar 2024 De aller, aller færreste hunder beskytter eier i en reell situasjon. Det er en grunn til at politi og forsvar må trene på slike angrep. Dersom du vet at din angriper, vil du mest sannsynlig måtte avlive hunden. Tvilsomt at du klarer å bevise at dette ikke var en planlagt handling. 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #6 Skrevet 18. januar 2024 Ville hun låne hunden din til beskyttelse? Hva søren…. vil hun sette hunden din i den situasjonen?? Hadde aldri sluppet hun der i nærheten av min hund. Om hun vil bruke din hund til beskyttelse og den blir stresset og i værste fall biter, så blir den avlivet. Har hun tenkt på det? Anonymkode: e03b6...e98 5 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #7 Skrevet 18. januar 2024 Det hadde jo vært din hund som måtte bøte med livet om den hadde gått til angrep. Selvfølgelig er det greit å si nei til slik. Anonymkode: c6130...5c5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #8 Skrevet 19. januar 2024 Som en kvinne som lever med en drapstrussel, men ikke får hverken besøksforbud eller voldsalarm så skjønner jeg kvinnen. Men jeg ville aldri tatt imot en hund for å beskytte meg, kun for selskap og en følelse av trygghet fordi det er skummelt å være alene. Så du har tatt ett godt valg. Anonymkode: 888f4...762 1
Gliffy Skrevet 20. januar 2024 #9 Skrevet 20. januar 2024 Hadde ikke lånt ut min hund til et slikt formål. Du kan be venninnen din om å ringe VO-linjen, de kan gi gode råd om hva hun bør gjøre videre. 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #10 Skrevet 21. januar 2024 Absolutt ikke. Hunden min har ingen skrupler når det kommer til territorieforsvar og forsvar av «flokk». Han er ca 75 kg med muskler og vil påføre død eller alvorlig skade svært raskt. Hos meg fungerer den som en fantastisk familiehund. Han er helt herlig med unga og er en fin turkamerat som gledelig bærer kløv, drar deg på ski osv. Han er også harmløs, sosial og kjærlig med alle som kommer på besøk, det sekundet jeg viser at de er velkommen. Samtidig er han en fryktløs vokter av gården vår. Den brukes også til å vokte sau på utmarksbeite i fjellet. Spesielt de sesongene vi er plaget med mye jerv. Om en av «flokken» han har tilhørighet til blir utsatt for en inntrenger eller overfall, så vil den uten et sekunds tvil umiddelbart forsvare. Det er det rasen er «laget» for å gjøre. Dette ligger så i instinktene og dens natur. Anonymkode: f9b97...e36
Hoppetaujenta Skrevet 21. januar 2024 #11 Skrevet 21. januar 2024 Nei, jeg holder med deg i å absolutt IKKE låne ut din hund. Kjære vene, det er da ikke et møbel heller.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #12 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Absolutt ikke. Hunden min har ingen skrupler når det kommer til territorieforsvar og forsvar av «flokk». Han er ca 75 kg med muskler og vil påføre død eller alvorlig skade svært raskt. Hos meg fungerer den som en fantastisk familiehund. Han er helt herlig med unga og er en fin turkamerat som gledelig bærer kløv, drar deg på ski osv. Han er også harmløs, sosial og kjærlig med alle som kommer på besøk, det sekundet jeg viser at de er velkommen. Samtidig er han en fryktløs vokter av gården vår. Den brukes også til å vokte sau på utmarksbeite i fjellet. Spesielt de sesongene vi er plaget med mye jerv. Om en av «flokken» han har tilhørighet til blir utsatt for en inntrenger eller overfall, så vil den uten et sekunds tvil umiddelbart forsvare. Det er det rasen er «laget» for å gjøre. Dette ligger så i instinktene og dens natur. Anonymkode: f9b97...e36 Hvilken rase er din følgesvenn? Anonymkode: a2967...f4f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #13 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvilken rase er din følgesvenn? Anonymkode: a2967...f4f Han er av rasen Kaukasisk ovtcharka. Anonymkode: f9b97...e36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå