AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Skrevet 17. januar 2024 Hei Jeg er litt på tinder, men opplever ofte å bli oppsøkt på Facebook eller på tik tok av menn jeg enten har unmatchet eller ikke matchet med på tinder. Unmatchet når de har vært ekkel og frekk. Synes det er litt ekkelt at de stalker meg sånn og prøver å sende meg melding når jeg tydelig ikke har et ønske om å snakke med de. Blokkerer de og har lite opplysninger om meg selv på offentlig på Facebook. Har også skjult nr, så de kan heldigvis ikke finne adressen min eller telefonnr. Orker snart ikke dating sider når det skal være slik 😅 Men er dette normalt ? Anonymkode: defb7...d61 1
Fjompenisse Skrevet 17. januar 2024 #2 Skrevet 17. januar 2024 Etter å ha lusket rundt på dette forumet i en drøy måneds tid, så er det åpenbart at flere damer enn deg opplever dette. Ganske merkelig oppførsel spør du meg. Har kompiser i alle aldre som rører rundt på diverse datingapper, men kan ikke forestille meg at noen av de oppfører seg sånn, men har heller aldri spurt dem om det. Samme greia med menn som blir avvist og som plutselig skal skrive om hvor stygge, feite osv. de damene som avviste dem egentlig er. Enten en helt sinnssyk selvtillit eller en helt fraværende selvtillit. Blir faktisk litt matt! 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Skrevet 17. januar 2024 Gjør profilen din utilgjengelig for ikke-venner (ev også ikke-venners venner), så slipper du dette. Anonymkode: dde17...7a3 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hei Jeg er litt på tinder, men opplever ofte å bli oppsøkt på Facebook eller på tik tok av menn jeg enten har unmatchet eller ikke matchet med på tinder. Unmatchet når de har vært ekkel og frekk. Synes det er litt ekkelt at de stalker meg sånn og prøver å sende meg melding når jeg tydelig ikke har et ønske om å snakke med de. Blokkerer de og har lite opplysninger om meg selv på offentlig på Facebook. Har også skjult nr, så de kan heldigvis ikke finne adressen min eller telefonnr. Orker snart ikke dating sider når det skal være slik 😅 Men er dette normalt ? Anonymkode: defb7...d61 Hehe jeg sletta tinder da jeg fikk meg type. Etter noen mnd fikk jeg en beskjed på FB der en mutt fyr mente jeg ghosta han. Kjente ikke han igjen en gang. 🤷🤣 Anonymkode: e815c...6ae
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #5 Skrevet 17. januar 2024 Bruk forskjellige bilder på fb og disse datingsidene. Ikke gi ut mye personlig informasjon. Det kan være veldig enkelt å finne en person med åpen profil på fb etter å ha sett bilde på feks tinder. Men stalking har alltid vært et problem. Jeg skjønner ikke hvorfor de aktiv oppsøker noen som ikke ønsker å ha noe med de å gjøre, og det til og med uten å faktisk kjenne personen... Anonymkode: 25047...d03 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #6 Skrevet 17. januar 2024 Ble oppsøkt av en på face sjøl.... En som bor i nabolaget og som ville jeg skulle komme på kaffe. Går ikke på kaffe hjem til fremmede sa jeg. Nei da så. Var svaret...🤣 Hadde han fulgt opp med om vi skal ta en kaffe ute, hadde jeg nok sagt ja. 😊 men det får han vel aldri vite Anonymkode: fb89e...588 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #7 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bruk forskjellige bilder på fb og disse datingsidene. Ikke gi ut mye personlig informasjon. Det kan være veldig enkelt å finne en person med åpen profil på fb etter å ha sett bilde på feks tinder. Men stalking har alltid vært et problem. Jeg skjønner ikke hvorfor de aktiv oppsøker noen som ikke ønsker å ha noe med de å gjøre, og det til og med uten å faktisk kjenne personen... Anonymkode: 25047...d03 Mine bilder på tinder er kun av meg. Jeg har et litt sjeldent navn kanskje og det stod hvilken by jeg bodde i. Profilbildet mitt på face er av meg og sønnen min (legger aldri ut bilde av sønnen min på tinder.) Trodde folk tok det som et hint at man ikke ønsker kontakt når man ikke får noe match eller når man blir unmatchet ? Går samtalen treigt og slikt så fjerner jeg folk etterhvert. Jeg gir heller aldri ut snapen min til fremmede. ts Anonymkode: defb7...d61 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #8 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ble oppsøkt av en på face sjøl.... En som bor i nabolaget og som ville jeg skulle komme på kaffe. Går ikke på kaffe hjem til fremmede sa jeg. Nei da så. Var svaret...🤣 Hadde han fulgt opp med om vi skal ta en kaffe ute, hadde jeg nok sagt ja. 😊 men det får han vel aldri vite Anonymkode: fb89e...588 Jeg avtalte en kaffedate med en😆 han foreslo å forlenge den med at jeg ble med han hjem (1 1/2 time kjøring) + ferge for å se melodi grandprix. Jeg svarte at det holdte med den kaffen. Han sa «hvis den kaffen går fint så kan du bli med meg hjem?» etterfulgt av en video hvor han klasker seg selv på ræva iført ei Leopard truse 😂 Hallo? Hva tror folk liksom..? gir opp dating snart. Tror ikke det blir noe kaffe med han der 🫣 ts Anonymkode: defb7...d61 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #9 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hehe jeg sletta tinder da jeg fikk meg type. Etter noen mnd fikk jeg en beskjed på FB der en mutt fyr mente jeg ghosta han. Kjente ikke han igjen en gang. 🤷🤣 Anonymkode: e815c...6ae Er så mye rart 😂 Jeg fikk også en mutt melding fra en jeg sletta på snap. Hvor han skrev at han håpte jeg skulle bli mora til hans fremtidige barn. Hadde jo ikke møtt fyren før 😨 ts Anonymkode: defb7...d61 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #10 Skrevet 17. januar 2024 Fjompenisse skrev (2 timer siden): Etter å ha lusket rundt på dette forumet i en drøy måneds tid, så er det åpenbart at flere damer enn deg opplever dette. Ganske merkelig oppførsel spør du meg. Har kompiser i alle aldre som rører rundt på diverse datingapper, men kan ikke forestille meg at noen av de oppfører seg sånn, men har heller aldri spurt dem om det. Samme greia med menn som blir avvist og som plutselig skal skrive om hvor stygge, feite osv. de damene som avviste dem egentlig er. Enten en helt sinnssyk selvtillit eller en helt fraværende selvtillit. Blir faktisk litt matt! Tror mange menn blir mer og mer desperate. Men igjen så blir de bare mer uattraktive i mine øyne. Da har jeg det bedre alene. Ellers takk 👍 ts Anonymkode: defb7...d61 2
Fighter83 Skrevet 18. januar 2024 #11 Skrevet 18. januar 2024 Bytt navnet ditt til noe annet som ligner ? Et kallenavn kanskje? Mange kan fine deg på face bare ved å søke på fornavnet ditt. Evt så Googler de bildene dine og finner profilen din på den måten. F.eks: Kath om du heter Kathrine. Caro om du heter Caroline. Linn og du heter Linda.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #12 Skrevet 18. januar 2024 Ingen som noensinne har gjort det mot meg : Jeg har urelatert navn på datingprofil Oppgir aldri etternavn eller telefonnummer utenom når jeg aktivt dater noen/møtt dem mer enn 1 gang Er ikke søkbar på nett Bruker ikke samme bilder på dateprofil, som andre steder på nett Anonymkode: 08cc9...291 1
Fjellmannover190 Skrevet 18. januar 2024 #13 Skrevet 18. januar 2024 Om noen har behov for å ta kontakt på telefon/SoMe før det er avtalt, så tenker jeg at det ikke er en mann som er sikker på seg selv. Jeg har selv klart å stort sett søke meg fram til personer med opplysninger jeg får på tinder og chat, men har aldri tatt kontakt med noen uten avtale om det. Er nok en del menn som er selvdistruktive, som tenker at de øker sin sjanse ved å ta kontakt utenom tinder, være neady eller sende superlikes.
Troyamin Skrevet 18. januar 2024 #14 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ble oppsøkt av en på face sjøl.... En som bor i nabolaget og som ville jeg skulle komme på kaffe. Går ikke på kaffe hjem til fremmede sa jeg. Nei da så. Var svaret...🤣 Hadde han fulgt opp med om vi skal ta en kaffe ute, hadde jeg nok sagt ja. 😊 men det får han vel aldri vite Anonymkode: fb89e...588 Eller hva med å ikke spille kostbar og heller invitert på kaffe på en benk i nabolaget? Det er ikke rart menn mener at vi kvinner er vanskelig å forstå!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #15 Skrevet 18. januar 2024 Skjønner at det kan være litt stress. Men folk har veldig forskjellig forhold til SoMe. Mange ser på det som en plattform hvor man offentliggjør og tilgjengeliggjør seg selv. (noe som er rart, siden det er 100% akkurat det det er). Du må ta høyde for at folk forholder seg til åpne, sosiale plattformer ulikt. Når det kommer til hvem man knytter kontakt med og hva man legger ut, er oppfatningene veldig sprikende. Noen er helt uten filter mens andre er veldig private. Men å bruke SoMe som en privat boble kun ment for nærmeste kjente er unaturlig, selv om teknisk mulig. Hvordan folk reagerer på venneforespørsel er veldig interessant. Det følger litt samme mønsteret som blikk og #villepratelitt i IRL (og nei, jeg mener ikke å dra i gang alle incel'ene her nå!) Når en jente kler seg veldig spennende og ser veldig flott ut, er det mange gutter som lurer på hvorfor. Mens det virker åpenbart for de fleste at de ønsker å gjøre seg attraktive for det motsatte kjønn, virker svaret på det veldig situasjonsbetinget. Hvis en hun liker kikker på henne og smiler, så smiler hun tilbake og føler seg smigret og tar det som et kompliment, mens om en uattraktiv gutt ser på henne, blir hun sur, mumler "creep" og hevder hun kler eg sånn kun for seg selv og liker ikke å bli sett på. Samme mønster ser man i SoMe. I større eller mindre grad bruker de fleste plattformen for å eksponere sine fantastiske liv. Når man får venneforespørsel fra en de liker, så godkjenner de den med en gang. Mens andre blir man sure for og beskylder dem for stalking. For mange trenger det ikke være noe annet enn 1 av 1000 måter å kontakte et menneske på. Men noen tolker langt mer inn i det - og lar det være situasjonsbetinget. Noen trykkker bare "avslå" mens andre lager større numre av det, diskuterer ugjerningen på nettet og vurderee sikkert politianmeldelse hvis den de får fra ikke faller i smak.. Vi lever dessverre i en tid hvor mange forsøker å påberope seg retten til å definere intensjonen bak andres ord og handlinger, mens realiteten er at bare avsender kan definere intensjonen. Mottakeren kan bare tolke og oppfatte for sin egen regning. Så til slutt: bare avslå og lev videre. Se over personvern innstillingene dine hvis det plager deg at folk finner deg på offentlige sosiale medier. Anonymkode: b4052...cf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå