AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Skrevet 17. januar 2024 Hei, De siste par dagene har magen vært konstant stram. Veldig lite aktivitet/bevegelse før den kjennes helt steinhard ut. Dette er den også på natten. Er i uke 37 nå. Er det normalt? Anonymkode: d6c6c...11d
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #2 Skrevet 17. januar 2024 Normalt med mye og langvarige kynnere mot slutten av svangerskapet ja Anonymkode: bd3fd...cc6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Normalt med mye og langvarige kynnere mot slutten av svangerskapet ja Anonymkode: bd3fd...cc6 Spesielt som flergangsfødende Anonymkode: 5de20...311
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Skrevet 17. januar 2024 Helt vanlig! Er selv i uke 37 og har hatt det slik siden uke 32. Magen føles ut som en bowling kule til tider. Anonymkode: 44e53...921
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #5 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Helt vanlig! Er selv i uke 37 og har hatt det slik siden uke 32. Magen føles ut som en bowling kule til tider. Anonymkode: 44e53...921 Godt å høre at det er vanlig. Jeg synes det er vanskeligere å kjenne bevegelser med mindre jeg ligger på siden når magen er så hard, men det er kanskje også normalt? Anonymkode: d6c6c...11d
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #6 Skrevet 17. januar 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Godt å høre at det er vanlig. Jeg synes det er vanskeligere å kjenne bevegelser med mindre jeg ligger på siden når magen er så hard, men det er kanskje også normalt? Anonymkode: d6c6c...11d Bevegelser eller spark? Det er trangt der inne nå, så det er ofte ikke samme type bevegelser som tidligere i svangerskapet. Hvis du står, blir ofte magen også strammere. Mens når du ligger, slapper magen oftere av. Anonymkode: 44e53...921
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #7 Skrevet 17. januar 2024 Fra en som opplevde lite liv, som til slutt endte i akutt keisersnitt ville jeg sjekket opp lite liv om du er bekymret. Bedre med en telefon for mye, enn for lite. Det er riktig man kjenner mindre spark, og spesielt de harde sparkene da det er mindre plass i magen, men man skal fortsatt kjenne en del bevegelser også i slutten av svangerskapet. Anonymkode: a02b4...c5a
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #8 Skrevet 18. januar 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Fra en som opplevde lite liv, som til slutt endte i akutt keisersnitt ville jeg sjekket opp lite liv om du er bekymret. Bedre med en telefon for mye, enn for lite. Det er riktig man kjenner mindre spark, og spesielt de harde sparkene da det er mindre plass i magen, men man skal fortsatt kjenne en del bevegelser også i slutten av svangerskapet. Anonymkode: a02b4...c5a Det ville jeg alltid gjort, heller ringt en gang for mye. Mitt inntrykk fra ts sin beskrivelse er at det er ikke mindre liv, bare vanskeligere å kjenne. De anbefaler også å legge seg på siden og slappe av for å kjenne liv, ikke kjenne etter mens man driver med ting. Men alltid ring om man er usikker. Anonymkode: 44e53...921
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #9 Skrevet 18. januar 2024 Det stemmer - jeg kjenner liv flere ganger om dagen men da når jeg ligger på siden. Hvis jeg sitter kan jeg kjenne noe, men ikke like markant som når magen er mykere .. Opplever at magen er stram hele natten også, selvom jeg ligger på siden og slapper av, synes den konstant stramheten er ganske slitsom Anonymkode: d6c6c...11d
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #10 Skrevet 18. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Det stemmer - jeg kjenner liv flere ganger om dagen men da når jeg ligger på siden. Hvis jeg sitter kan jeg kjenne noe, men ikke like markant som når magen er mykere .. Opplever at magen er stram hele natten også, selvom jeg ligger på siden og slapper av, synes den konstant stramheten er ganske slitsom Anonymkode: d6c6c...11d Det er kjempeslitsomt, jeg har full forståelse for det! Magen vokser enda, så magen blir stram bare av å utvide seg, noen klør masse også, men kroppen også forbereder seg på fødsel i nær fremtid så den øver seg på mye rart Det er ikke så mye man får gjort med det - annet enn å føde. Og det er bare innspurten igjen nå! Anonymkode: 44e53...921
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå