Gå til innhold

Innenfor å vippse noen man liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ei dame jeg treffer på av og til i blokka jeg bor. Vi slår alltid av en prat når vi treffer på hverandre. Så hyggelig å prate med henne. Sist gang vi pratet sammen snakket hun såvidt om en høy regning hun hadde fått. Har inntrykk av at hun har det trangt økonomisk.

Jeg har jo tlfnr hennes. Er det for invaderende om jeg vippset henne en sum hvor jeg la til en mld ala "Håper dette kan gi deg et pusterom inn i det nye året. Hilsen din gode nabo".
Hva synes dere damer? Er det for creepy og invaderende? Har for ordens skyld såpass romslig økonomi at noen tusenlapper fra eller til betyr ingenting for meg. 

Anonymkode: 9f9c1...995

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det må du ikke finne på å gjøre:)

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet

Tanken din er veldig god, men jeg tror det vil bli oppfattet litt feil. Da blir man plutselig økonomisk bundet til deg, og det er ingen god følelse for en kvinne. Det føles som at du forventer «noe mer» tilbake.

Tilby henne å eventuelt låne penger om hun har behov for det, men ikke at hun skal få dem. Det vil føles ubehagelig.

• Liker 7
Skrevet

Hvis du gjør det av romantisk interesse, så legger du opp til en ubalanse som jeg hadde satt enormt lite pris på. Å føle at man står i gjeld til noen før relasjonen egentlig har begynt.. Neitakk. Ikke fordi det ikke er snilt av deg, men fordi jeg hadde lurt på intensjonene dine OG følt at jeg skyldte deg noe hele tiden, og trolig hatt vanskeligere for å sette grenser. 

• Liker 5
Skrevet

JA! Veldig invaderende og creepy. Du setter henne i en veldig vanskelig situasjon.

Veldig dårlig ide! 

Anonymkode: 3ba41...913

• Liker 10
  • Nyttig 3
Gjest theTitanic
Skrevet

Tja. En som har det trangt vil dette pris på pengene. Men..   i så fall må du presisere at du ikke forventer noe i retur. Du vil vel ikke hun skal date deg fordi hun føler hun har en gjeld å gjøre opp?

Skrevet

Hm. Jeg tror jeg hadde følt veldig på at nå må jeg gå ned og takke, tilbringe tid med naboen, stå i takknemlighetsgjeld hvis du skjønner. Hvis hun liker deg, så liker hun deg uansett. Du trenger ikke å vippse. Bli heller bedre kjent, og så kan du jo neste gang temaet kommer opp si at du gjerne hjelper henne med den store regningen. 

Anonymkode: 80266...081

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, nei, nei! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er du helt gal? Normale mennesker ønsker jo ikke veldedighet fra andre.

Anonymkode: cef77...6b6

• Liker 3
Skrevet

Ikke sett henne i den pinlige situasjonen!

Anonymkode: a1a7b...e6e

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
theTitanic skrev (1 minutt siden):

Tja. En som har det trangt vil dette pris på pengene. Men..   i så fall må du presisere at du ikke forventer noe i retur. Du vil vel ikke hun skal date deg fordi hun føler hun har en gjeld å gjøre opp?

Nei, selvsagt vil ikke folk sette pris på pengene. Folk ønsker å klare seg selv. Jeg hadde blitt forbannet.

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, selvsagt vil ikke folk sette pris på pengene. Folk ønsker å klare seg selv. Jeg hadde blitt forbannet.

Kommer nok ann på hvor mye du hadde trengt pengene. Noen sier ja takk i nødens stund. 

Skrevet

Uff…ser ut som jeg har lagt hodet mitt på blokka her.

• Nyttig 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du lest Sult av Knut Hamsun? 

Stolthet gjorde at han sultet sakte ihjel. Å si nei takk til noe man virkelig trenger er mangel på næringsvett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har jo ikke det? For du har vel ikke vippset dama enda? Du er mann og trenger noen ganger foring med t-skje:)

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
theTitanic skrev (4 minutter siden):

Har du lest Sult av Knut Hamsun? 

Stolthet gjorde at han sultet sakte ihjel. Å si nei takk til noe man virkelig trenger er mangel på næringsvett. 

Jeg tviler på at dette er i Sult-kategorien:laugh:

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida. Tråden viser bare til at dine gode hensikter har høye odds for å slå fryktelig feil. Det kan gå bra, men sannsynligvis ikke. 

Skrevet

Nei, for guds skyld ikke gjør det!

Anonymkode: 24d9d...d54

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest theTitanic
Skrevet
visp skrev (Akkurat nå):

Jeg tviler på at dette er i Sult-kategorien:laugh:

Nei med du klarer å assosiere. Damen sulter ikke men kanskje kan hun etterhvert miste leiligheten sin feks. 

Skrevet
theTitanic skrev (4 minutter siden):

Nei med du klarer å assosiere. Damen sulter ikke men kanskje kan hun etterhvert miste leiligheten sin feks. 

Jo, men ingen normale kvinner liker at menn vippser de utav det blå. Eller spanderer en drink uten å kjenne de. Det er alltid noe som ligger bak, og da blir det ubehagelig å omgås. TS har større mulighet for å lykkes om han bare er hyggelig på andre måter.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...