AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Del Skrevet 17. januar 2024 Jeg syns det er trist å se alle ensomme menneskene i dag. Vi lider under en ensomhet epidemi, som gjør oss syke😔. Hvorfor tror du at du er du ensom i dag hvis du er det? Anonymkode: 020fb...554 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #2 Del Skrevet 17. januar 2024 Jeg er kanskje ikke av de mest ensomme, jeg har det svært godt på jobb med veldig gode kolleger. Men hjemme er jeg ensom fordi alle andre har nok med seg og sitt. Søsken er mest opptatt av egen familie og sine prosjekter, hører aldri fra dem med mindre de trenger hjelp til noe. Hender jeg inviterer meg selv men det føles bare som om de har tankene andre steder og jeg klarer ikke få til noen ordentlige samtaler. Kjæreste har jeg ikke, orker ikke flere skuffelser over menn som lyver og bedrar. Anonymkode: 126da...f27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Del Skrevet 17. januar 2024 Fordi jeg er gay 😔 Anonymkode: c8afb...df0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 17. januar 2024 #4 Del Skrevet 17. januar 2024 Jeg er mega ensom. Har ikke kjæreste, har ikke venner. Alt jeg har er jobb, arbeidskollegaer og bøker jeg kan forsvinne i. Er også litt asosial og liker ikke være ute blandt folk. Men tror jeg er ensom fordi jeg savner ha noen snakke med som ikke dømmer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 17. januar 2024 #5 Del Skrevet 17. januar 2024 (endret) Todelt. Fordi vennene jeg hadde "vokste ifra hverandre". Dvs vi fikk kjæreste og svigerfamilie, samt de fleste av vennene også fikk barn, og i kombo med jobb, familie og fritidssyssel så ble hverdagen knappere og knappere til vi tilslutt sluttet å holde kontakt. Årene har flydd siden da, og årene har bygd murer rundt oss. I ettertid ble jeg singel, mens de andre ikke er det. Og fordi jeg ikke har vært nok påskrudd med initiativ både rundt gamle venner og eventuelle nye forbindelser til å beholde eller skape vennskap av det. Det skorter ikke på kontakter og forbindelser hos meg, men koden for å gjenskape eller skape et vennskap har dessverre vært for vanskelig for meg. Samt at jeg bor på et mindre sted med begrensede valgmuligheter, og er egentlig ikke interessert i et "bromanship". En kvinnelig venn er å foretrekke, men det er fort enda vanskeligere enn å finne en mannlig venn. Alt i alt ligger mye av skylden på meg selv, og løsningen ligger nok også hos meg, selv om det ser vanskelig ut. Men man lykkes vel ikke akkurat med å ikke prøve, slik jeg holder på nå. Endret 19. januar 2024 av Bombasi 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #6 Del Skrevet 17. januar 2024 Leste for lenge siden noe en som hadde forsket på ensomhet sa; at enkelte ensomme er ensomme fordi de har så skyhøye krav til relasjoner. Det stemmer for meg. Har opplevd omsorgssvikt og annet faenskap. Så med mindre du er ekstremt verdt det gidder jeg ikke. De fleste normale har vel bare vennskap som tidsfordriv, noen man ler litt med og har det gøy med? Ikke for sånne som meg; her skal det diskuteres tunge og traurige emner opp og ned i mente, alltid. Er en lite morsom person, ja. Anonymkode: b4e31...3a3 1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #7 Del Skrevet 17. januar 2024 Jeg er en som tidvis føler meg ensom, selvom det nok ikke virker sånn utad. Jeg er veldig utadvendt, en «sosial mester» og har alltid noen å prate med eller gjøre ting med hvis jeg vil. Men jeg har en relasjonskade, og dermed problemer med annet enn overfladiske vennskap. Jeg har noen få veldig nære, men vi alle er ganske nedsyltet i jobb og barn, så det blir liten tid til hverandre. Så livssituasjon er vel grunnen her. I tillegg har jeg stort behov for å trekke meg tilbake og være alene, og det er ikke heldig når det blir for mye av det. Anonymkode: 2a13e...82e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #8 Del Skrevet 17. januar 2024 Fordi jeg ikke greier å slippe folk innpå meg, og de vennene jeg får spiser meg opp. Har pr dags dato ingen jeg føler jeg har et likeverdig og godt forhold til. Anonymkode: 6914b...9c7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #9 Del Skrevet 17. januar 2024 Mest pga sykdom. Kan ikke delta på “normale” aktiviteter. Dermed er jeg ikke direkte populær😌 Anonymkode: 4ef7a...7b2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #10 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg syns det er trist å se alle ensomme menneskene i dag. Vi lider under en ensomhet epidemi, som gjør oss syke😔. Hvorfor tror du at du er du ensom i dag hvis du er det? Anonymkode: 020fb...554 Fordi det virker som de aller fleste allerede har deres egne godt inngrodde "klikker" som de henger sammen med hele tiden. Dermed blir det ikke plass til noen nykommere som meg. Anonymkode: f25f6...de3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #11 Del Skrevet 18. januar 2024 Fordi jeg ble syk da jeg var barn, og alle tok avstand til meg fordi jeg gikk på en rar måte (pga. sykdommen). Er ufør og har ingen jobb. Har aldri studert. Har ingen familie i live lenger. Har bare hjemmesykepleien. Anonymkode: f263b...c4a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiehuset Skrevet 18. januar 2024 #12 Del Skrevet 18. januar 2024 Når du føler deg alene, handler det om kontakten du har med andre mennesker. Når du føler deg ensom, handler det om kontakten du har med deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #13 Del Skrevet 18. januar 2024 Alvorlig sykdom for noen år siden førte meg permanent ut av arbeidslivet. Har veldig lite energi og blir fort tappet når jeg er sammen med mennesker. bor alene og på et mindre sted. savner ekstremt mitt gamle liv og føler meg ofte ensom og alene. som om livet har glemt meg og bare farer forbi… Anonymkode: e5f24...876 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #14 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fordi det virker som de aller fleste allerede har deres egne godt inngrodde "klikker" som de henger sammen med hele tiden. Dermed blir det ikke plass til noen nykommere som meg. Anonymkode: f25f6...de3 Det virker kanskje som, men sånn er ikke virkeligheten. Er mer vanlig å ikke ha en gjeng, enn å ha det som voksen. Tror mange ensomme har for høye forventninger til hvordan relasjoner er og skal være. Anonymkode: 57276...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr Bergen Skrevet 18. januar 2024 #15 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fordi jeg er gay 😔 Anonymkode: c8afb...df0 Hvorfor blir vi som er gay ensom tenker du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #16 Del Skrevet 18. januar 2024 Er alene og ensom hele tiden. Har bare jobb. Utover det er jeg alene. Har så å si ingen kontakt med familie. Hadde ei venninne, men hun forsvant når hun fikk seg kjæreste. Jeg unner henne bare alt det beste, er det noen som fortjener å være lykkelig så er det hun. Jeg orker ikke å bli skuffet av flere mennesker. Jeg strever med å slippe nye inn. Jeg orker ikke sorgen over at flere skal forsvinne. Da føles det lettere å bare være alene sammenlignet med det å knytte seg til noen - de kommer også bare til å forsvinne. Min største drøm er familie. Men, det har jeg begynt å innse at jeg antakeligvis ikke kommer til å få. Den sorgen er så stor😭 Anonymkode: 27784...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #17 Del Skrevet 18. januar 2024 Ensom fordi jeg bare har mange bekjente her jeg bor, men ingen jeg tør å spørre om de vil ta en kaffe/ gå en tur/ jentekveld osv. De jeg anser som mine venner bor spredt rundt i Norge. Anonymkode: 9ce33...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #18 Del Skrevet 18. januar 2024 Fordi det er et bedre alternativ enn å involvere seg med en moderne kvinne. Anonymkode: c7969...1cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mannor Skrevet 18. januar 2024 #19 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ensom fordi jeg bare har mange bekjente her jeg bor, men ingen jeg tør å spørre om de vil ta en kaffe/ gå en tur/ jentekveld osv. De jeg anser som mine venner bor spredt rundt i Norge. Anonymkode: 9ce33...806 Hvorfor ikke spørre dem da? Det verste som kan skje er at du får et nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #20 Del Skrevet 18. januar 2024 Er ikke ensom. Men nå er jeg trøtt. Anonymkode: 4dc74...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå